handdator

Visa fullständig version : Biltjuvar...?

NO.
2003-09-03, 21:01
Farsan var ute på promenad å vad ser han inte vid våra parkerade bilar JO just det de en bil som stannar å nån kliver ur å kollar på MIN bil å sen åker de....Synd så han inte farsan med att ta nummret...FAN
Även när han kom fram mot våra bilar så åker det en rostig opel (kadett?) å vänder på gatan vilket det ALDRIG brukar göra...

Nu står bilen inne på gården så imorron kväll får man väl köra bilen till garaget(3mil T&R) å ställa in den varje kväll FAAAAN va jag hatar detta!

Sapphire
2003-09-03, 21:03
mmm sånt kan man ju störa sig lite på o sova dåligt

RS500
2003-09-03, 21:08
E så jävla trist me sånt där skit, själv vågar man knappt ställa bilen utanför fönstret en natt utan att va orolig!
Hade de inte varit för alla fjantar som inte kan låta andras grejer va ifred, så hade ja haft min bil utanför fönstret hela sommaren, så att man kan ta en sväng så fort man blir sugen!

Monte
2003-09-03, 21:08
Dax o sova i bilen kanske:mad:

Jensen
2003-09-03, 21:09
Det är inte kul. Hade inbrottsförsök i min för ca en månad sedan. Stod parkerad nedanför lägenheten. Hörde larmet och rusade ut men där var ingen. Fin bula i dörren och ett lås åt helvete.
Så nu står den på okänd ort.
(Fick fälgarna stulna också en månad efter jag köpt den)

Mr Niceguy
2003-09-03, 21:14
Fan att folk inte kan skilja på mitt och ditt...
Hoppas alla klarar sig från stölder för jag anar att de är mycket sånt!

Davve
2003-09-03, 21:43
Det går ju inte att ha en Cosworth utan garage.... tyvärr.

Vi hade tre grejer inom ett par månader på morsan och farsans M5 för några år sedan... inbrott och så stal dom lite grejer på bilen, blinkers, dimljus, bakkofångare m.m.
Rätt trist, då bor dom endå i mitt i ett villaområdet i en liten håla...

Första gången så mötte farsan en väldigt odiskret bil på deras gata som är en återvändsgata... Smart och reka i en väldigt ovanlig bil. Så det blir ju ännu värre när man vet vilka det är som är och stjäl grejer av en.............

c0z
2003-09-03, 23:16
Trist att höra.... Du borde nästan ligga lågt ett tag och låsa in bilen för säkerhetens skull.. hoppas du inte blir avstulen något!

Persson
2003-09-04, 17:09
Koppla en fas från tex motorvärmaren till karossen och parkera i en vattenpöl :D

Sen borde bilen få vara ifred...

C
2003-09-04, 17:47
Originally posted by Davve
Det går ju inte att ha en Cosworth utan garage.... tyvärr.

jorå! :)

utomhus med larm, inhägnat område, soppapumpsdödare på, vakthund 5 m från bilen, bilen står 1 m från mitt hus rakt under mitt sovrumsfönster, och det finns några dubbelpipor tillgängliga på någon sekund...

hatar folk som inte vet att det e min bil och inte deras...

att sedan bilen inte kan rulla en meter just nu e ju inte ett pluss för mig men ett pluss ur stöld synpunkt..

mvh C

Mr L
2003-09-04, 21:30
ta ledigt en vecka från jobbe, sov på dagarna låt bilen stå där om nätterna inhandla ett skjutvapen (om du ej redan har) :) sedan inväntar du dem och låt dem få 3-4 kulor var o benen det skadar inte

NO.
2003-09-04, 22:14
Originally posted by Mr L
ta ledigt en vecka från jobbe, sov på dagarna låt bilen stå där om nätterna inhandla ett skjutvapen (om du ej redan har) :) sedan inväntar du dem och låt dem få 3-4 kulor var o benen det skadar inte

Inge jobb, Bössor finns det gott om MÅNGA olika modeller dessutom.....parkerar bilen på gården för tillfället men riskerar en bötes lapp på XXX antal kronor varje natt :(

Originalet
2003-09-04, 22:49
Originally posted by Persson
Koppla en fas från tex motorvärmaren till karossen och parkera i en vattenpöl :D

Sen borde bilen få vara ifred...

Väldigt bra idé. Jag är för alla metoder som skadar dom som är på bilen :)