handdator

Visa fullständig version : Hur mkt är en sån här värd

Nice
2003-08-27, 15:25
Har fått ett bud på bilen som gjort att man börjat fundera.
Hur mkt tror ni denna är värd??

Bilen är en sierra cosworth 4*4-91
Svensk såld ebony svart 11000mil.
Bilen har haft samma ägare i många år innan jag köpte .
All dokumentation som service bok m.m. finns.

Motor: 200 block med cosworth smidda lågkomps kolvar med ventiluttag.
Shoot peenade och viktade vevstakar med ARP special bultar.
Slipad och balanserad vevaxel + nya lager och packningar i hela motorn
Lättat svänghjul samt balanserat.
Uppgradera oljepump.
Topp packning äkta wrc ”multisteel” 5400kr puhh….
Arp pinnbultar till toppen.

Topp: renoverad med inslipade ventiler bytta styrningar + tätningar.
Dubbla ventilfjädrar.
Kammarna bytta till racekammar insug + avgas.
Portad topp efter en mountune wrc topp fast lite större.
Ställbara kamdrev.
Custom plenum i aluminium liknande MIS insug med 3” spjällhus.
Pace rs500intercooler med silicon slangar till alla tryck anslutningar.
Grenröret är tillverkat efter Martin Scances rallycross grenrör, det är ett pulssplitt grenrör och materialet är värme fast rostfritt kostar 13000kr.
Wastegate från HKS http://www.hksusa.com/products/?id=764
Avlastningsventil från HKS http://www.hksusa.com/products/?id=759
Turbo Garrett Gt37 ca 550hk
Största k&n filtret med 4” ansl
Spridare MSD 740cc 600hk
Bosch bränsle pumpar 2st 987 samt metallomspunna teflon slangar + större rail med uppdaterade anslutningar.
Jag har bytt bakvagn och bakaxel till cosworth’s stora axel.
Borgwarner T5.
Just nu är bilen bakhjulsdriven men alla detaljer för att åka 4*4 finns kvar.
Alla bussningar i hela bilen är nya för i år polyurethan.
Compomotive mo 17” fälgar med nästan nya däck.
Mvh E

bmwpower
2003-08-28, 00:30
Det beror ju på hur mycket personen i fråga värdesätter delarna
Men runt 120000kr kanske även om det är mycket pengar för en så gammal bil

wrc cossie
2003-08-28, 05:43
Hej! vad det är värt och vad man får är tyvärr två olika saker! men om det är en seriös köpare med allt det godiset så skulle ju jag värdera den till 120tk-160tk det är en gammal bil men den är ju som ny!!

MVH Andreas

Nice
2003-08-28, 08:27
Ja det verkar som att de som är lite nya tror att man kan ta en italien import och slänga på ett uppskruvat 330kitt så vips har man 550hk +... för 90000kr....
Men ni som trimmat en del vet ju vad det kostar med bra grejer....

Monte
2003-08-28, 09:03
Originally posted by Nice
Ja det verkar som att de som är lite nya tror att man kan ta en italien import och slänga på ett uppskruvat 330kitt så vips har man 550hk +... för 90000kr....
Men ni som trimmat en del vet ju vad det kostar med bra grejer....

Med dom grejjerna så ska du kunna få ut en hel del $.
Men visst finns det dom som inte vill ge något för en sådan bil men om någon ska upp i den effekten så kan dom ju börja räkna på vad det kostar så är dom uppe i dubbla kostnaden .

NO.
2003-08-28, 09:05
Ja minst 150tkr är nog rimligt att få för bilen. Tänk på att du säkerligen kommer att ångra dej när du sålt den...Man får leta efter fräschare sierra.

Nice
2003-08-28, 09:34
Jo sant ganska enkelt, jag säljer ju inte till någon som inte fattar något! Jag vill ju isf sälja bilen till någon som förstår vad det är och vad det kostar och kan betala där efter.(om jag ska sälja)
Emil

Tyrann
2003-08-28, 12:56
Nice! Bra tänkt där!
D är ju precis som flera här säger, vet man vad d kostar att göra det du gjort så borde man ju även förstå att då kostar det ju där efter..

Sen är det ju så att frågan e vad får man för d pengarna!
Svar inte samma roliga bil och framför allt så är ju fördelen att efter d du gjort vet ju du d mesta ang bilen och bilens skick!!

Lycka till, hur du nu än väljer att göra!

Mr Niceguy
2003-08-28, 14:36
enligt mig är det sånna här bilar som "aldrig" ska säljar pga att man aldrig får ut det man har lagt ner på bilen....
Men den är värd mycket tycker jag för man märker att det ligger mycket pengar i denna bil!

Martin
2003-08-28, 18:07
Hmm..

Alldeles fär mycke pengar nerlagt fär att sälja!

Sapphire
2003-08-28, 22:43
För dig är den nog ovärderlig !!!

Mr cossy
2003-08-29, 01:22
Som dom flesta andra redan sagt så ligger det MYCKET penagr i denna bilen å många anser nog säkert att det är bra överpris för en gammel bil men bygger man själv å är insatt i det hela så vet man att det kostar riktigt mycket pengar att trimma ordentligt...
Så den som är insatt han tycker nog inte att ett högre pris är för dyrt... som sagt rätt köpare så säljs allt...
Jag skulle nog inte heller sålt den bilen om jag hade ägt den... det kommer du bara ångra... för någon lika fin å påkostad bil är svårt att hitta.. å börja på ny krita kostar ju fläsk...

Mvh Erik

C
2003-09-04, 19:29
nu har jag rensat som en galning så att nice får ha kvar sin tråd! se till att hålla nivå på det hela nu!!!