handdator

Visa fullständig version : Kabeldragning Hast-mätare scorpio

Lefracuss
2004-08-03, 21:05
Tjo!
Då var man ägare av en Granada 2.8, och direkt så dyker det då upp frågor.
I denna bilen är det en MT-75 från en scorpio med elektronisk hastighetsmätning. Hastighetsmätaren är utbytt till den från scorpion, men killen som hade bilen innan fick det aldrig att fungera ordentligt, så jag undrar om någon har ett koplingsschema på hur det skall vara draget? Gärna inscannat från Haynes-manualen om nån har.

Fråga 2 : Går det att pressa på 195 däck på en fälg som det nu är 185 på ?

Perc
2004-08-03, 22:12
Fråga 2 : Går det att pressa på 195 däck på en fälg som det nu är 185 på ?

det beror ju helt på hur breda fälgar det är. Själv har jag 7" breda om jag inte minns fel, och 195 är det minsta som går på dem enligt däckfirman.

TwoNiner
2004-08-04, 06:25
Tja....Jag har haynes manualen altså på scorpio 2,9 men kom alldrig fram till något vättigt från det...och du kan klämma på bredare mackor på fälgarna om du vill jag hade 195:or bak förut...du kan sätta dit 205:or nog...är ju 7" breda fälgar...Hade jag haft tid och ork med mätaren så hade jag fixat det men..Har haft lite mycket för mig...PM:a om det är nått...//Robban

TwoNiner
2004-08-04, 08:28
Föresten.Ang kablarna...3 st går från hastighetsmätaren röd=plus, svart=minus och blå=impuls

Från lådan går det 5 kablar har jag för mig,2 till backljus och 3 till mätaren,backljuset är inkopplat till granadans orginal backljus kablar under bilen men går upp fler från lådan för det,men backljuset går då man juckar på backen. de 3 andra från lådan ska gå till mätarkablarna,men frågan är om nån ska ha spänning osv nånstans.