Visa fullständig version : Nu ger jag snart upp....
P.Svensson
2003-08-07, 20:57
Det är nått med ford... den första cosworten jag köpte (5april) rasa efter 36mil. O nu i dag så gedde sig den nya... rasslar o lever jävel i motorn så nu är det bara att börja ta i sär den jäkeln... Blir inget mer åkande i den för än nästa sommar. :(
cossiehenke
2003-08-07, 21:02
Originally posted by P.Svensson
Det är nått med ford... den första cosworten jag köpte (5april) rasa efter 36mil. O nu i dag så gedde sig den nya... rasslar o lever jävel i motorn så nu är det bara att börja ta i sär den jäkeln... Blir inget mer åkande i den för än nästa sommar. :(
Det var inget vidare.
Vad kan det bero på?
Slitna lager? Dålig olja?
Eller nått annat?
/ Henke (lider med dig)
P.Svensson
2003-08-07, 21:06
ja jag är rädd för att det är otur... eller ja den första var ju inte det det var ju på grund av en girig sälgare som hadde kört sönder men det fick inte kosta nått att laga. men grabbarna som utförde jobbet ska man inte klaga på.
Mr Niceguy
2003-08-07, 21:13
Ja det är jävligt tråkigt med ras...
Jag har börjat tänka såhär, när allt har rasat finns det väll inget mer som kan rasa?;)
Hoppas det löser sig för dig....
Vad köper du för bilar då ?!?! Du måste ju göra något fel med dom :cool:
Så lite strul jag haft med mina två cosworthar så lite har nog inga andra bilar strulat!! Jag kanske kör som en kärring !!kärring
Förstår hur du känner dig...hade själv ett litet ras i Måndags...blåste toppackningen och 2 kolvar!!
Så det är färdig åkt för mig med för i sommar
Fan va surt Patrik ;( har nog lite bekymmer jag med , så de blir nog o kasta in handuken för iår ;(
Riktigt tråkigt att höra att motor efter motor rasar..
/Andreas
cossiemanden
2003-08-07, 23:17
utur.... lider med deg....
Min egen bil spräng topblokspakningen i forige weeka, så heller inte mer race her i sommer....
Tror vi er inde i en DOWNPERIODE for cosworth`erna....:( :odd:
bmwpower
2003-08-08, 00:28
Köp en rs turbo den bara rullar och rullar;)
Hehe en liten plåtburk som driver i fel ände e inget för mig i alla fall ;) *skämt*
Jag vet hur det känns ... :( :(
Cossie_sl00p
2003-08-08, 01:25
Ja du, det är nog optimal otur du stött på.
Eller så har du vart dumsnål att köpt två styckna vrak, med de tror jag nog inte du gjort.
Hoppas du får ordning på det, samt orken att mecka hänger med hela vägen.
röddeltaigbg
2003-08-08, 03:03
Bmwpower hur många meter har du kört din rst.. Jag håller med P.Svensson att det finns fan i mej giriga säljare. Defekt värmesystem skev topp plus etc. har jag haft men nu hoppas jag att det ska hålla=)))))
Det va tråkigt att höra detta !!
Ge inte upp. Det finns fler som har otur som inte finns i denna värld:rolleyes:
Ge inte upp mannen!
Lider med dig!!
Jag vet hur d känns att gå utan bil!
Mr Cossie
2003-08-08, 08:39
Lider verkligen med dig!
mvh conny
Fy fan va tråkigt
Min bil har aldrig strulat, har alltid gått som en klocka.. Det finns nog en del måndags exemplar där ute:p
Min har också gått som en dröm, bara lite åldersgrejer som tagit ut sin rätt...
Du får komma ut med nåt alldeles extra när den ändå tas ner. ;)
Mvh F
P.Svensson
2003-08-08, 09:45
Tack för stödet grabbar. ja det är inget kul när det rasar.. men det blir till att börja skruva i sär i kväll.
Nu en liten annan fråga vad pallar orginalväxellådan i en 4*4?
är det växellådan eller framdiffen som ger sig först?
Diffen är vad jag har sett rasar oftast.
Mvh F
Lite strul har de väl varit *suck*
Mr cossy
2003-08-08, 13:42
Fasen va tråkigt.... hoppas det inte är för mycket jobb...
Själv har man ju inte fått chansen att komma ut nåt i år... men jäklar i mej nästa år... då ska jag komma tidigt.. :)) å bra ska det gå oxå.. :)) hoppas jag.
Mvh erik
Mr cossy
Fasen va tråkigt.... hoppas det inte är för mycket jobb...
Själv har man ju inte fått chansen att komma ut nåt i år... men jäklar i mej nästa år... då ska jag komma tidigt.. :)) å bra ska det gå oxå.. :)) hoppas jag.
Mvh erik
Mr cossy
lådan är ju inte av den vassaste sorten direkt... den går garanterat först... diffen har jag inte hört så många som rasat..
Mvh Erik
Jag kan inte säga mkt mer än de andra!
Jag beklagar verkligen din otur! :( :(
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.