Visa fullständig version : Har alla scorpio cosworth diff ?
Har scorpio cosworth diff som standard eller är det tillval ?
Mr Cossie
2003-08-08, 11:54
Alla scorpio automatare har diff om jag inte minns fel har forskat i detta tidigare !
Alla gamla 4x4 ford bilar har diff bak
Mikael S
2003-08-08, 11:58
ska man vara petig så har alla bilar en diff ;) Kunde inte låta bli :)
Originally posted by Lord_Mid
ska man vara petig så har alla bilar en diff ;) Kunde inte låta bli :)
he he.... jo, bromsad diff har alla scorpor coss
worth om jag mins rätt... e till 99% säker på det!
mvh C
Japp, alla Scorpio 24V har det, liksom Scorpio 4x4, men jag tror bara att det är vissa modeller av automatarna som har det. Ghia från tidigt 90-tal har det, och det kanske fanns som tillval på övriga modeller, precis som för Sierra? Hinner inte kolla upp det just nu...
Det ryktas förresten om att det skulle vara olika mått på scorpioslutväxlar med diffbroms och motsvarande sierraslutväxlar, så eventuellt behöver man flytta över själva bakvagnsbryggan också om någon är inne på det spåret... :-)
/ Magnus
Originally posted by Mr Cossie
Alla scorpio automatare har diff om jag inte minns fel har forskat i detta tidigare !
Alla gamla 4x4 ford bilar har diff bak
Alal gamla? vad menar du då? typ xr4an runt 89-90 har väl det? v6an ska väl ialf ha det, dvs 4x4 modellen.
Nix, XR4 från "sent-åtti-tidigt-nitti" hade ABS som standard men diffbroms var tillval på RWD-modellerna. Åtminstone enl Ford broschyr från januari 1990. Utrustningsmässigt är den ungefär en korsning mellan en GLS och en Ghia, fast med ABS som standard då alltså.
/ Magnus
det märks att det är diff på skorpa cossie
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.