Visa fullständig version : Är kopplingen slut?
Tänkte höra med er vad ni tror om min stackars koppling är den slut?
När jag kör i normal fart på 4:an och sedan trycker på så laddtrycket ökar till 1,8-1,9bar börjar kopplingen att slira!
Om jag trycker ner kopplingen när jag kör bilen får jag ett lågt vinande/skrapande ljud, inte alls högt men man kan höra det!
Vad säger ni??
Höll några trimmade mil i alla fall! :D
Mikael S
2003-08-08, 06:22
Slirar den så är den slut i alla fall (eller alldeles för klen). Urtrampningslagren brukar låta när dom blir slitna
Precis så var min när den var slut, stämplade på 5:an och när laddtrycket kom så slirade den. Fjädrarna, tryckplattan och lagret var slut...
Mvh F
1,8-1,9 bar då kör du inte med orginal koppling eller?
Om du nu kör med orginal kopplig är det dags att byta till en BÄTTRE/Uppgraderad.
Dobermann
2003-08-08, 14:04
har samma problem med min koppling fast alla 6 puckar är nya.. men men den är kanske för svag?
Lefracuss
2003-08-08, 14:33
Lånar tråden!
jag har ett annat problem med min koppling. När man har kört mycket och slirat länge på kopplingen (typ krypkört) uppstår konstiga vibrationer när man slirar. Hela bakvagnen hoppar och det dunkar nått infernaliskt. Kan det vara ett symptom på en döende koppling?
Originally posted by Lefracuss
Lånar tråden!
jag har ett annat problem med min koppling. När man har kört mycket och slirat länge på kopplingen (typ krypkört) uppstår konstiga vibrationer när man slirar. Hela bakvagnen hoppar och det dunkar nått infernaliskt. Kan det vara ett symptom på en döende koppling?
Starta en ny tråd istället...
Låter som om det skulle kunna vara olja på lamellen... då beter sig svärfars bil efter att man kört en stund med den...
Originally posted by NO.
1,8-1,9 bar då kör du inte med orginal koppling eller?
Om du nu kör med orginal kopplig är det dags att byta till en BÄTTRE/Uppgraderad.
Japp, orginal :D :D
Men det var ju självklart bara en tidsfråga innan den skulle ta slut!
Davve: Ut och bränn lite med din bil lite så att det blir en beställning från England sen, den måste ta slut innan säsongen :D :D
Originally posted by Dobermann
har samma problem med min koppling fast alla 6 puckar är nya.. men men den är kanske för svag?
Kanske tryckplattan börjar bli dålig...
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.