Visa fullständig version : Nickname?
Hej alla!
satt och funderade på en sak, hur kommer det sig att ni har vald det nickname ni har?
själv kommer mitt ifrån att vi satt och spelade rätt mycket på datorlektionerna. både Unreal Tournament och SOF 1+2.
Hmm vete fan! Skrev in mej på ett forum å tog bara NO vete fan varför men det betyder ju NEJ å jag e ju lite emot allt så kanske därför...
Kommer från mitt efternamn Kleibrant , så var de en som börja ed klebbe i typ 3an på mellanstadiet ; ) sedan dess har de suttit i kallas de både IRL o på Nätet...
NO: du har oxå kunna valt "Pessimist" :)
Mitt kommer från att jag är Man och heter Larsson i efternamn
så Mr Larsson :)
Vet inte riktigt... man va ju tvungen att komma på något när man lirade CS förut så då kom jag bara på det:)
Originally posted by Mr L
NO: du har oxå kunna valt "Pessimist" :)
så långt ord kan jag inte stava till :)
Benan kommer från mitt riktiga namn, Benny. Men så tycket polarna att det va mesigt att skrika "Benny" över skolgården (jag hör dåligt) , så det blev Benan istället! :) Och så har det hängt i ända sen dess!
Heter fr3drik på forumet för enkelhetens skull...
Annars brukar en del kalla mig för "Greven". :)
Vette fan men polarna började bara kalla mig Mäts, men
jag har då satt ett "Z" i stället för "S" på slutet för det
är lite coolare ;) :D
Fredrik_tak
2003-09-13, 19:19
tak, skummt nick, fick det pga att jag sätter tak på diverse saker..
sätter ett tak jag kan tänkas betala för en sak, sen om det överstiger det så passar jag på det, inte för att jag inte har råd, men för att jag är halv-snål =)
//Fredrik
Jensen för att jag kallas Jensen. Har kallats Jensen sedan första klass :)
Finns folk som jag känt länge nu som inte vet vad jag heter i förnamn.
Hmmm, heter ju Ola och ja tror det va en kompis till brossan som skulle va jätte rolig och kallade mig olabola..några år sedan, sen när man suttit och spelar unreal me kompisar så har man tagit det namnet så då vart det det här oxå.
Papillon
2003-09-14, 16:31
läste boken Papillon för en massa år sen, gillade den skarpt, får kanske ta å läsa den igen :) det var även på den tiden ja satt klistrad framför min "alltid-för-slöa-dator" å spelade. nu när ja har en lite bättre dator har ja lagt av med spelandet hehe :)
Mr Niceguy
2003-09-14, 20:37
hmmm... var mitt nick kommer ifrån vet jag ej..
Men de ska väll visa att jag är jätte snäll... :D :D
cossiegranis
2003-09-15, 22:05
Dom flesta kallar mig för "Granis" så det var bara att lägga till cossie före för att visa mitt bilval så blev allt bra...
Vad tycker ni om loggon som polaren tyckte jag skulle ha föresten?
motorrum (http://w1.528.telia.com/~u52803803/kinnekulle2003/images/DSC01244.jpg)
/GRanis
Jag heter så här om inte någon visste det!
Det är ett ungerskt namn :)
Abelsson
2003-09-16, 10:10
Tja jag heter Abelsson i efternamn.. Men har flera smeknamn.. Danne, Abel , Abelsson , Tänkte välja Abel som nick men men, nu blev det Abelsson istället..
Glarre kommer av mitt efternamn som är Glatz. (Tyskt)
Originally posted by Glarre
Glarre kommer av mitt efternamn som är Glatz. (Tyskt)
Fan jag trodde du gillade glass eller nått! Så fel man kan ha.
RS 2000 Turbo
2003-09-16, 12:19
Ganska enkelt för mig.
Har en RS 2000. Den ska få turbo. Kommer dock FÖRHOPPNINGSVIS klämma in ett RWD efter turbo oxå. :D
therealpinto
2003-09-16, 13:01
Hej
När jag började härja på Internet typ 1993 skulle man ha ett "nick" på IRC, och eftersom jag körde en Taunus med Pintomotor (en av de standard-Pintos jag stött på som gått allra bäst, förresten) var valet ganska lätt - Pinto.
Ganska snart började det bli fler som ville kalla sig så, och blygsam som man är förändrade jag mitt nick till "The Real Pinto", men ihopskrivet - therealpinto. Kanske aningen inspirerad av eurodiscogänget MC S.A.R. and the Real McCoy...
Sedan dess har det hängt med.
/Gustaf
Kommer från mitt för- och efternamn Fredrik Wolf men två tecken är ofta för lite så det fick bli - före och efter.
Mvh F
Jag Heter Borg i efternamn.. Enkelt men mina polare kallare mig de eftersom de finns flera erik i umgänges kretsen.
Kallar mig för JOCKO eftersom jag heter Joakim ( Jocke).:D
Twin-Cam
2003-09-16, 21:22
Hade en Sierra DOCH som förstabil...o i brist på annat o många upptagna så fick det bli Twin-Cam. Kanske ingen höjdare men jag har brist på fantasi :D
Speed_freak
2003-09-16, 22:02
är det som jag heter helt enkelt :D
Originalet
2003-09-16, 22:32
Eftersom jag tycker bilar är bäst original så var namnet självklart :)
Cossie_sl00p
2003-09-16, 22:35
sl00p kommer från tiden då man satt å höll på med IRC mm.
Man behövde ett nick man kunde vara anonym med, så sl00p fick det bli.
Sen reggade man sig på zatzy, då det inte alls var så många användare, hette då BCC. Så då höll jag kvar nicket.
Heter Per därav perra och k står för karlsson
Originally posted by NO.
Fan jag trodde du gillade glass eller nått! Så fel man kan ha.
Jag gillar glass oxå:D :)
Cossiekatt
2003-09-17, 21:18
Jadu, kattmat.. hmm!
Gatt helt enkelt ha ett nick när ja spelade cs, så på den tiden då ingen hette kattmat så passade det perfekt!!:D
Originally posted by kattmat
Jadu, kattmat.. hmm!
Gatt helt enkelt ha ett nick när ja spelade cs, så på den tiden då ingen hette kattmat så passade det perfekt!!:D
var det inte så att du alltid blev till kattmat när du spelade CS? :D :p
Lefracuss
2003-09-18, 05:16
Om jag hade nån aning vad mitt nick egentligen kom ifrån så skulle jag förklara med glädje... Kände att jag ville byta nick efter att halva världen (iallafall de som spelade X-wing Vs TieFighter) kände igenn en vart man än var...
Cossiekatt
2003-09-18, 13:44
Originally posted by Ripper
var det inte så att du alltid blev till kattmat när du spelade CS? :D :p
Haha, nej..tvärtom!:D :D
hehe jaa..........kanske för att man tränade hårt å var ganska stor förr.........tror att det var därför alla kallar mig för maximus
tror inte att det e för att jag e så mycket i mus iaf
apache54
2003-09-19, 21:50
Oj! det här kommer bli en lång historia.
Det hela började på Gymnasiet då jag hade fest i min lägenhet, jag skulle gå på statoil och när jag kom ut ur lägenheten som var överfull med folk så kastar nån ut en madrass från fönstret! jag försöker kasta upp den men killen som ska ta emot den var jättefull och det gick inte så bra. Så jag skriker några väl valda ord- j**la sopa!
När jag sedan går därifrån så hämtar killen i fönstret en annan polare för att dänga mig.. påväg efter mig så berättar denna människa att det var en indian som stått utanför fönstret och bråkat! en Apache indian me pilbåge och allt!!! när dom sedan ser mig och killen från fönstret ser mig skrattar bara min polare och säger att det där e juh henke ingen apache indian.. så därefter började alla kalla mig Apache.
54 kommer från att Apache är upptaget lite ibland på internet så då la ja dit 54 efter att har sett Studio 54
Mitt nick fick jag när jag gick i 5'e klass
Jag heter ju Andreas Kangas så polarna slog ihop det på nått vänster så det vart Ankas sen under min tid som UT spelare så böts S ut mot Z.. på den vägen e det :)
riktigt kul att läsa allas små historier om nickname.. FLER!!!
En kompis store bror kallade mig alltid Brand new pitt bara för att jag heter Pitkäjärvi i efternamn. sen så blev det pit med ett t för att det ser bättre ut när man skriver det. I lumpen kallar alla mig pit nu iaf.
mitt kommer från Quenya, det alviska språket som Tolkien kom på.
Håller på med levande rollspel och satt och försökte lära mig språket och hittade ett "tethir" ståendes någonstans, minns inte vad det betyder med jag fasnade vid det så...
Papillon
2003-09-25, 19:59
Originally posted by apache54
54 kommer från att Apache är upptaget lite ibland på internet så då la ja dit 54 efter att har sett Studio 54
den filmen e inte dum :)
Började bli kallad teliastar av några kompisar när jag började jobba på telia. Efter ett litet tag så blev det Ema telstar (efter skivbolaget eller vad dom nu gör). Nu orkar ingen säga hela namnet längre så det e bara Ema som e kvar
Edip kommer från när jag på gymnasiet började spela MUD om nån vet vad det är.
Slog lite slumpvis på tangentbordet.
Unikt iallafall.
Mrs Cosworth
2003-10-14, 17:23
Hmm, vad mitt namn kommer ifrån är inte allt för svårt att räkna ut för dom som vet att jag bor ihop med Mr Cosworth. Det fick helt enkelt bli Mrs Cosworth, det kändes liksom mest naturligt..
Å i väntan på körkort å egen bil, så får jag ju iaf övningsköra i Fredriks Sierra Cosworth. (Vinterbilen..;) ) Kul kul.. :D :D
Kramelikram på er från lilla Linda..
MetallicaMats
2003-10-14, 17:56
Heter Mats och dyrkar Metallica..
Mitt nick kommer från skejtar tiden och sen har det blivit mycket online lir... Har väl haft det i över 5 år .. :)
Andreas K
2003-10-16, 06:49
Hmm ja Andreas K kommer från den forn nordiska mytologin som uspelade sig i Egypten (världens räddare och hjälte hette så).... hmmm nae lite lögn det där kanske... K står för Karlsson..... bara för jag heter så.
AffeAlien
2003-11-11, 21:53
Mitt kommer av att jag heter Alf och kallas Affe och A.L.F är förkortning på Alien Life form så då blev det AffeAlien.
Det är förkortning på Animal life federation också men dem vill jag inte ha nått att göra med :mad:
Höjd: 200 cm
Vikt: 200 kg
Lyft: +200kg
blackbird
2003-11-12, 23:03
Originally posted by Bigman
Höjd: 200 cm
Vikt: 200 kg
Lyft: +200kg
Frågan lyder: Åker du Fiesta? ;)
Originally posted by blackbird
Frågan lyder: Åker du Fiesta? ;)
Nä
Men det kanske jag skulle prova:)
Få se.....
Det enda jag behöver är:
En svarv
En stålaxel
En svets
För jag antar att man måste styva upp bilen lite.
Vad gäller längden. Har du sett "Pölisskolan 1"? Hightower och Hondan?
:D
Hängt med sidan IRC tiden , fast det var magic då, men någon tattare stal det och då fick det bli magican, tror det är runt 7-8 år ja kört med det, och heter ju det överallt, krångligt att byta nu också.
Angelika
2003-11-26, 10:09
Ehm...tja jag heter Angelika.
På peugeot-forumet heter jag Ankan...min farbror och morbror började ungefär samtidigt kalla mig för ankan, när jag var 8..så det har fastnat..:)
Cossie_Dude
2003-11-26, 20:53
Polarna brukar kalla mig för Cossie_Dude för jag e helt tokig i Cosworth..=) Så då blev det så..
Anders
Fiesta Turbo
2003-11-27, 05:35
Jag äger en Fiesta Turbo
Från tiden man spelade mycket dator spel och ircade en heldel så hade jag en annat nick men då var det en annan som hade det också, så då slängde man en titt på skärm namnet (eizo) och så låg det ett marlboro paket bredvid skärmen så då blev det MiezO
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.