handdator

Visa fullständig version : Ny Mondeo???

tedrob
2004-10-31, 11:48
Går i ny bil-tankar och en Mondeo V6 Ghia Kombi står högt upp på önskelistan.
Har kolla alla biltidningar och tvprogram, men känner att man bör fråga de som verkligen vet.
Så vad tycker ni om den bilen.
Några särskilda fel som är vanliga??
Nått man bör se upp med??
Tacksam för alla åsikter??

Just nu känns det så här:
:confused: :banghead: :confused:

therealpinto
2004-10-31, 12:40
Är det helt ny du menar?

Jag har en Ghia Kombi 2.0 och den är vi i stort sett nöjda med. Praktisk, trevlig att köra och fungerar bra. V6 är knappast sämre men tar förstås lite mer soppa.

Vår bil är en -02 dvs före faceliften som gjorde att Mondeon känns ännu fräschare.

Ska man prata om nackdelar så är stolarna inte riktigt i Volvoklass - jag skulle valt elstolarna om jag kunnat. Man sitter helt okej men inte helt perfekt. Vår bil har 6-skivorsväxlare i panelen och en gång har en skiva fastnat - det ordnade sig själv efter ett tag men var lite störande.

Annars vet jag inte om jag kan klaga på nåt, vi har kört över 4000 mil utan egentliga problem.

/Gustaf

Mange82
2004-10-31, 15:44
Jag äger en Mondeo 2,0 GHIA 01-

Är mycket nöjd med bilen som har rullat 7000mil, var dock lite problem innan den gick som den skulle.

-Bromsarna bak var dåliga (förmodligen inte använda ordentligt före mig)
-Handbromsen tog dåligt.
-Läckande stötdämpare
-Och ett transmissionsljud från växellådan som var mycket, mycket irriterande, men efter många om och men fick jag det åtgärdat på garantin (köpte bilen på firma). Det var växelvajern.

För övrigt så är jag mycket nöjd. Den har all utrustning utom taklucka och skinnklädsel. Och all elektonik fungerar över förväntan. hade en 95-ans mondeo förut och det var ju lite si och så med detaljkvaliteten. I ärlighetens namn så är det har ju även nya mondeon lite kvalitetsmissar här och där men inget allvarligt.

Ska man sammanfatta "nya" mondeon så är det ju väldigt mycket bil för pengarna. Köp GHIA´n så får du lite extra lull lull...

tedrob
2004-11-03, 10:19
Tackar för svaren, har räknat lite å det verkar inte bättre än att jag får nöja mig med en 2,0, men det blir Ghia nivå på utrustningen. Kankse kan bli nått vassrae när pengarna räcker lite längre.

dajo
2004-11-03, 11:34
du har väl kollat på www.ubbo.se ????????