handdator

Visa fullständig version : Angående Probe!

NeoXr4i
2003-08-08, 12:14
Hej en liten fråga vad tycker ni om Ford Probe 2,5l v6 24v? är det nåt att ha? är lite sugen på en sån jag.... för och nackdelar?

RS_racer
2003-08-08, 17:05
Originally posted by NeoXr4i
Hej en liten fråga vad tycker ni om Ford Probe 2,5l v6 24v? är det nåt att ha? är lite sugen på en sån jag.... för och nackdelar?

jo dom e rätt coola.. själv tycker ja de stinker lite väl mycket mazda över dom, hela bilen är väl i stort sett en mazda...
inget ont om mazda men själv tycker ja dom har lite tråkig interiör och rosten är väl oxå ett problem? en annan svag länk är dom klena bromsarna... annars e proben nog en utmärkt bil.

NeoXr4i
2003-08-09, 18:46
jo att dom skriker lite mycket mazda har du ju rätt i... men vi får väl se hur jag gör, kanske behåller min gamla Xr4i oxå...

Lefracuss
2003-08-09, 22:34
Tycker personligen att de är snygga som attan.
Visst är det lite surt att det är mazda som varit med och utvecklat det mesta till bilen, men man får se det positiva också.
Är väl över lag så att japanska motorer och drivlinor håller längre utan slammer å tick och liknande än andra.

Fiesta Turbo
2003-08-10, 09:21
Den är snygg
om du skall köpa en
Köp den med Turbo
köp inte den som är äldre en -94
den är inte snygg

Lefracuss
2003-08-10, 10:09
Bara ett litet problen då. Den med turbo gjordes bara i den "gamla" karossen (fram till 93) Efter finns det bara en 1,8 16v och 2,5 24v motor att välja på. ingen turbo.

Magnus
2003-08-10, 12:06
XR4: ornas kritiker brukar hävda att bilens utseende inte motsvaras av tillräckligt mycket pulver under huven. Isåfall är det tio gånger värre med Proben. Den ser ju ännu mer "sportbil" ut, men är faktiskt något långsammare än XR4:an om jag inte minns fel. Eftersom den har en modernare motorkonstruktion borde den vara mer bensinsnål än din XR4:a, men du söker mer prestanda så kommer du nog inte att byta upp dig alls. Jag skulle hellre satsa på en uppgradering av väghållningen på XR4:an, men jag är ju lite insnöad på det området också... :D

/ Magnus

Fiesta Turbo
2003-08-10, 13:28
jag hade för mig att turbon gjordes i den nya karossen
en 2,2l med turbo

MiniJensen
2003-08-10, 13:39
Originally posted by Lefracuss
Bara ett litet problen då. Den med turbo gjordes bara i den "gamla" karossen (fram till 93) Efter finns det bara en 1,8 16v och 2,5 24v motor att välja på. ingen turbo.
16V är en 2,0:a.

Originally posted by Fiesta Turbo
jag hade för mig att turbon gjordes i den nya karossen
en 2,2l med turbo
Nix, det är som lefracuss skriver. Enbart den gamla.

Razor-XR4i
2004-02-20, 10:49
Jag har själv köpt en probe igår.. helt underbar bil.. den går ungefär som min trimmade xr4i.. men tar mycket mindre bensin i stadskörning.. proben tar ca: 0,7 lands 0,9 blandat

xr4an tar 0,85 lands 1,25 blandat 1,6 i stan 2.0 full gas

körde igår 60 mil för att hämta proben.. tog mindre än en tank.. =) proben tog bara en kvarts tank när vi körde hem.. (30mil)

jag tycker du skall satsa på proben.. och även behålla xr4an.. för den e raritet =)
/mvh ALex

Keller
2004-02-20, 11:06
min personliga åsikt om proben:
mk1:an behöver lite uppsnyggning annars e den skit läcker, svart.. hittade en sån i Svedala... suck*

mk2:a helt klart den jag vill ha. läcker bräda, gilalr när sidorna går ihop med brädan. även om det är en japs ford så gillar jag japs motorer och jag gilalr ford. bra kombination va ;)

Rusher
2004-02-20, 11:38
Om du köper en med den äldre karossen så lever du lite farligt om du mot förmodan skulle krocka.
För några år sedan körde polaren o jag av vägen med hans 92a?
nå ja vi klarade oss allihop trots några volter o vi låg väll någonstas vid90;)
Nå ja det jag reagerade på va balkarna som sitter i dörrarna stack ut genom dörrplåten o såg lagom livsfarligt ut.
O ja en sak avndvänd BÅDA bältena om det är sån med den ena automatisk när man stänger dörren, för bara midje bältet höll inte för ena polaren så han flög ur:Odd:

Chrille
2004-02-20, 11:39
passa dej för och kvadda den bara, det är massor med delar som har utgått och inte längre går och få tag i...

annars är det väl inget större fel på dom!

personligen gillar jag inte dom men det är ju upp till var och en!!

mvh
chrille

AffeAlien
2004-02-20, 15:52
har en polare som har en 92:a 2,2 Turbo tycker den går ganska bra faktiskt fast det bara är 145hk.
Fast är ju inte nån skönhet.

Ny proben har jag ingen erfarenhet av. Men snygg är den. Gärna en aluvinge på den.