handdator

Visa fullständig version : Kupefläkt cosworth

Lemon
2005-02-17, 16:43
Nån som vet ifall kupefläkten är samma på vanliga sierra och sierra cosworth?

lagret i min fläkt låter krig, tänkte åka till skroten imorrn och kika lite.
Alla lägena funkar som det ska men det bara skriker i fläkten när den snurrar=)

Nån som vet?

Bilen är en sierra med Ac från början men den är borta nu.

tacksam för svar!
;)

Lemon
2005-02-17, 18:28
Ingen som har nån aning eller?

ska bytas i helgen så ett snabbt svar vore perfekt :)

Maximum
2005-02-17, 18:44
det bör ju inte vara samma om man har ac .
har min bil nerplockad och fläktpaketet ser större ut på min än vad det gjorde på min gamla vanliga sierra .

Lemon
2005-02-17, 18:46
Ok det va inte bra :(

får kolla me skroten om dom kan fixa fram nån till sierra cosworth då. :(

therealpinto
2005-02-17, 19:01
Hej
Det är såvitt jag vet samma på Sierra och Sierra Cossie, men det skiljer på bilar med/utan AC tror jag. Så skaffa fläkt från en Sierra med AC så ska det funka.

/Gustaf

Lemon
2005-02-17, 19:09
men AC är som sagt redan bortplockad och ska inte dit igen. tror ni inte det funkar att bara smälla dit en fläkt från en vanlig sierra.
om ni inte tror att det går,vad är det isånnafall som inte skulle passa tror ni?

Styler
2005-02-17, 20:10
Själva fläkten är samma som på bilar utan AC. Ska enligt Ford t.o.m. vara samma fläkt i Sierra och Scorpio. Fläktpaketet är större på bilar med AC för att rymma kylelementet.

magican
2005-02-17, 21:13
Jag har slitit bort min AC (modell eftermont) , tänkte bara upplysa om att du byter reglage till en vanlig (bara läge 1-2-3 och går inte trycka in) så funkar den perfekt. Jag klippte bara kablarna som var extra ditsatta när dom gjorde om till AC, funkar hur bra som helst.

Störande att kunna vrida (3-2-1-0-1-2-3) samt trycka in den då den inte funkar ändå.

Lite lite ot info.. men ändå rätt ämne :)

Lemon
2005-02-17, 22:28
Verkar som om det får bli en ny fläkt från en riktig cossie. får köra kallt ett tag till då ;) :D