Visa fullständig version : Hur få av orginalratt sierra -90?
Snugglez
2005-03-09, 16:24
Tog loss själva tutan men sen då? fattar inte hur man kommer åt muttern =P MVH// Magnus
Kommer du inte åt med hylsa och förlängare? Har för mej att de va så man gjorde. Undra om de inte va 24mm hylsa där?
Snugglez
2005-03-09, 17:54
Kommer du inte åt med hylsa och förlängare? Har för mej att de va så man gjorde. Undra om de inte va 24mm hylsa där?
Jag ser inte ens mutterna, förklarade lite dåligt :rolleyes: när jag plockat av själva tutan så sitter det ju typ som ett bleck under, hur får man loss det? antar att muttern sitter under...
det ska nog bara va att ta en liten skruvmejsel o bända bort de har jag för mej
har bytt ratt typ 10 ggr senaste veckan haha..pilla in en mejsel och bänd runt om tills den ploppar ut!
iof har jag en -88 men jag antar att principen e den samma. sen behöver du korta förlängarn rill muttern.
granadadr
2005-03-09, 18:22
Man pillar bort bakre bläcket av plast, hällst båda åt gången så förstör man inte fästena som håller signalhornet, ps det är en 23mm hylsa
Snugglez
2005-03-09, 18:23
har bytt ratt typ 10 ggr senaste veckan haha..pilla in en mejsel och bänd runt om tills den ploppar ut!
iof har jag en -88 men jag antar att principen e den samma. sen behöver du korta förlängarn rill muttern.
ska man bända loss det som fjädrarna sitter i? och där kablen till tutan kommer ut?
granadadr
2005-03-09, 18:50
den går att komma åt endå. kablarna sitter i tutan men går att ta lös när hela anordningen är lös
Snugglez
2005-03-09, 18:56
den går att komma åt endå. kablarna sitter i tutan men går att ta lös när hela anordningen är lös
Vad går att komma åt ändå? ursäkta om jag är lite blond men min hjärna e inte på hugget idag =P
alltså, det sitter ett metallbläck i en typ "plasthållare". stick in en mejsel precis i kanten på hålet till tutan och lirka så kommer du ner på sidan av den här plasthållare så att säga. sen är det bara att bända lite föriktigt. om du har bänt på ett ställe så har den en tendens att glida tillbaka ner i hålet så ha nått nära till hands att stick in till hjälp att hålla den kvar uppe. sen är det bara att bända runt hela vägen så ploppar den ut sen. hmm lite förvirrande kanske...
Snugglez
2005-03-09, 19:19
alltså, det sitter ett metallbläck i en typ "plasthållare". stick in en mejsel precis i kanten på hålet till tutan och lirka så kommer du ner på sidan av den här plasthållare så att säga. sen är det bara att bända lite föriktigt. om du har bänt på ett ställe så har den en tendens att glida tillbaka ner i hålet så ha nått nära till hands att stick in till hjälp att hålla den kvar uppe. sen är det bara att bända runt hela vägen så ploppar den ut sen. hmm lite förvirrande kanske...
Ok, får testa lite o vara försiktig.
nja försiktig och försiktig...bara du inte har sönder matrialet i ratten lr plasthållaren ja pratade om... då blir det ju inge schnyggt :P
Snugglez
2005-03-09, 19:46
nja försiktig och försiktig...bara du inte har sönder matrialet i ratten lr plasthållaren ja pratade om... då blir det ju inge schnyggt :P
Jag ska ju byta ratt så, men kan ju vara kul om orginalratten är hel om man ska sälja bilen någon gång =P
combidåren
2005-03-09, 20:02
tänk på att inte ha rattlåset låst. då får man inte loss ratten.
Snugglez
2005-03-09, 20:04
hur går det nu då?
Bilen står ute så jag ska försöka fixa det imorgon, lämnar "rapport" då :)
Bilen står ute så jag ska försöka fixa det imorgon, lämnar "rapport" då :)
Okej, lycka till! :wheelchai
Snugglez
2005-03-09, 20:05
Ok, tack för tipset :thumb3d:
Jodå det gick bra för mig, man behöver bara lite mer bänd teknik :)
Snugglez
2005-03-09, 20:31
Okej, lycka till! :wheelchai
Tack =)
Snugglez
2005-03-11, 12:22
Fick loss ratten, fattade inte hur blecket med fjädrarna satt =P tack för alla tips =)
Baby blå
2005-03-11, 12:34
Du har bara fått bort halva tutan, därför der det ut så.
Precis som killarna säger :-)
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.