Visa fullständig version : hur spar man bilder från microcat på hårddisken
som frågan lyder , hur f*** spar ,man bilder från microkat på hårddisken ,
stod något om idx fil ????
är det någon som vet så hör av er
johan
Du kan väl göra en skärmdump tryck på Prt Scr. Sen kan du bara öppna i Photoshop eller liknande
Johan1, är det Fords microcat du har? Var har du fått tag på den, för jag skulle också vilja ha en sådan.
jag fick de skickat av en kille här på forumet , eftersom att jag inte har bredband , annars hade jag kunna tankat hem dee via hans dator .
pröva och sök på de gammla forumet jag minns inte vad killen heter .
annars kan jag bränna ut de åt dig .
johan
Originally posted by RS 1800
Du kan väl göra en skärmdump tryck på Prt Scr. Sen kan du bara öppna i Photoshop eller liknande
de där får du förklara närmare ??
johan
Feta Fred
2003-08-09, 13:16
du trycker på print scrn långt uppe till höger på tangentbordet... (till höger om alla F-tangenterna) sedan går du in i vilket bildbehandlingsprogram som helst (paint går utmärkt) och trycker på "klistra in" (kortkommando ctrl+v) så får du en bild på hela ditt skrivbord i ditt bildbehandlingsprogram, och då kan du klippa ut själva bilden du vill ha och spara den eller göra vad du vill med den.
skrivet i fel forum! jag flyttade!
mvh C
fungerade inte att kopiera på det viset :(
fler förslag eller ska man behöva sriva ut bilderna och scanna in dom för att de ska fungera ??
johan
Originally posted by johan1
fungerade inte att kopiera på det viset :(
fler förslag eller ska man behöva sriva ut bilderna och scanna in dom för att de ska fungera ??
johan
Går det inte att trycka shift+ print screen,
Sen att klistra in det i photoshop liknande?
tack för det nu gick det bättre , men förre talare sa inget om att trycka ned shift tangenten samtidigt .
tack för hjälpen
johan
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.