Jimpan_
2005-04-16, 23:45
Oki jag får skapa en sån här tråd med då....
Bilen är en Ford sierra Cosworth RWD -90 med en -92ans 4wd motor.
Antracitgrå till färgen.
Det som var gjort när jag handlade bilen var: Chip (258Hk bromsad) och ett öppet filter.
Presterade då 13,92 på Strippen med lite höjt laddtryck.
Under vintern 2003-2004 fick bilen sin första genomgång men renoverad motor samt ny vinge, ställbara coilovers fram samt ny hjulupphängning med lite nya bussningar mm mm. Passade även på att lacka om motorns yttre detaljer till laserblå nyans.
Bilen fick även ett par 17" 100+ Touring fälgar samt en öppen dumpventil.
Bilen fick gå sommaren 2004 o den höll faktiskt nästan hela sommaren förutom ett topppackningsras på sensommaren. Det åtgärdades o bilen fick gå 1månad till sen vart det avställning.
Nu är det vintern 2004-2005 motorn revs ur för byte av kolvringar o då dök det upp massa elaka metallspån i tråget som slank ner när killen som planade min topp efter packningsraset inte tvättade rent efter sig så lagrena hade gått igen då =(
Nya lager köptes samt nya packningar o lite annat smått o gott.
Det som hänt nu är:
NYa lack på motorn samt alla småsaker.
Lackat Motorrum.
Lackade behållare
lackat framvagn samt coilovers
lackade inredningsdetaljer
avledd vevhusvent
ny frontspoiler
Nya 18" fälgar
nya lager, ringar, kamrem mm
Kvar innan säsongen börjar är:
Ny bakvinge då den gamla var JÄTTEHÖG
Nya sidokjolar
ny bakre stötfångare
ny lack i samma färg
nytt avgas
nya ic rör
Tror det vara allt för nu!
Bilen är en Ford sierra Cosworth RWD -90 med en -92ans 4wd motor.
Antracitgrå till färgen.
Det som var gjort när jag handlade bilen var: Chip (258Hk bromsad) och ett öppet filter.
Presterade då 13,92 på Strippen med lite höjt laddtryck.
Under vintern 2003-2004 fick bilen sin första genomgång men renoverad motor samt ny vinge, ställbara coilovers fram samt ny hjulupphängning med lite nya bussningar mm mm. Passade även på att lacka om motorns yttre detaljer till laserblå nyans.
Bilen fick även ett par 17" 100+ Touring fälgar samt en öppen dumpventil.
Bilen fick gå sommaren 2004 o den höll faktiskt nästan hela sommaren förutom ett topppackningsras på sensommaren. Det åtgärdades o bilen fick gå 1månad till sen vart det avställning.
Nu är det vintern 2004-2005 motorn revs ur för byte av kolvringar o då dök det upp massa elaka metallspån i tråget som slank ner när killen som planade min topp efter packningsraset inte tvättade rent efter sig så lagrena hade gått igen då =(
Nya lager köptes samt nya packningar o lite annat smått o gott.
Det som hänt nu är:
NYa lack på motorn samt alla småsaker.
Lackat Motorrum.
Lackade behållare
lackat framvagn samt coilovers
lackade inredningsdetaljer
avledd vevhusvent
ny frontspoiler
Nya 18" fälgar
nya lager, ringar, kamrem mm
Kvar innan säsongen börjar är:
Ny bakvinge då den gamla var JÄTTEHÖG