Visa fullständig version : trim till cosworth v6 24v boa
finns det någon firma som säljer trim till cosworth v6 24v boa ?
http://www.chevroletls1.com/ford_cosworth.html. Här är en sida som säljer
turbo/högkompressionskolvar osv. Men ganska dyrt i mitt tycke.
http://www.chevroletls1.com/ford_cosworth.html. Här är en sida som säljer
turbo/högkompressionskolvar osv. Men ganska dyrt i mitt tycke.
jo dom tog utt lite väl mycket men det kostar ju var mäst intreserad av vasare kamar till motorn men får nog få mina orginal till slipning när det blir dags för trimning
Fiesta Turbo
2005-05-07, 23:26
bygga ny plenium
slipa om kammarna minska överlappen
porta avgaskanalerna lite
bmw m5 kolvar (3,1liter)
6mm längre stålstakar
eftermarknads sprut
250-280hk
http://www.topbossperformance.co.uk/index.htm
Kan man slipa om kammarna porta avagset och unichipa den och få ut nån effekt med orginal insprutet och insug?
therealpinto
2005-05-09, 06:25
Visst kan man, men det är i insuget den verkliga proppen för effekt sitter. Det gäller också att unichipparen lyckas överlista boxen men det är ju ingen unikt för den här motorn.
/Gustaf
Jag skulle börja med att sätta i megasquirt eller motsvarande,
väldigt svårt att få ut nån effekt ur motorn om man inte ställer om sprutet.
Och insuget kan du slänga direkt, det är byggt för en automat och absolut inte trimvänligt. Och om det skall överladdas ännu värre.
Samt kammarn har Gustav tidigare nämt att skulle vara ett problem.
Om någon vet vad de har för duration, överlapp och lyft o.s.v skulle jag gärna villja veta det tack.
har sett en Unichipad 24v utan katalysatorer med 247hk så nog kan ett unichip vara värt penngarna för +52hk (den motorn var nyrenoverad).
Borde kanske vara under teknik det här inlägget.
Jag skulle börja med att sätta i megasquirt eller motsvarande,
väldigt svårt att få ut nån effekt ur motorn om man inte ställer om sprutet.
Och insuget kan du slänga direkt, det är byggt för en automat och absolut inte trimvänligt. Och om det skall överladdas ännu värre.
Samt kammarn har Gustav tidigare nämt att skulle vara ett problem.
Om någon vet vad de har för duration, överlapp och lyft o.s.v skulle jag gärna villja veta det tack.
har sett en Unichipad 24v utan katalysatorer med 247hk så nog kan ett unichip vara värt penngarna för +52hk (den motorn var nyrenoverad).
Borde kanske vara under teknik det här inlägget.
var hittar man dessa chips
therealpinto
2005-05-09, 20:04
TS motor är en av firmorna som unichippar (det är ju en piggyback som lurar boxen så att den ger andra signaler ut).
Kammarna ska enligt uppgift ha samma profil som Cossie 16v, om det stämmer eller inte vågar jag inte svära på. Men i så fall är de ju snälla som sjutton ;-) Överlapp är ju mest en fråga om hur man justerar insug/avgaskam.
/Gustaf
247hk?!?! Med bara unichip? Nån som har hans nummer!? :)
Finsk bil vet inte vilken firma som lagt in unichipet, Känner inte honom personligen men han hade Pappren på effekten bilen var en äldre scorpio med bytt motr från 12v till 24v därför hade han inga kattalysatorer. Men det är ju inget problem på en capri eller liknande. (funderade att köpa den bilen före jag köpte scorpion som jag har nu). Var väldigt skeptisk till effekten men om en bil är benkad så kan inte effekten ljuga så mycket +/-.
Tilläg: gällande kammarna så borde de ju räcka en bra bit innan det tar stopp.
Man kanske behöver ställa om dem lite ,större överlap och tidigare
öppning, men går ju kanske inte att öpnna allt för tidigt p.g.a wastfire
tändningen. Om man inte vill ha "baktändningar" om man kör med en
skruvkopressor (men det finns väl kanske inte så många som kör med
sånt på en 24v).
Det jag tror skulle få en 24v att bli en grym motor är en lysholms kopressor, nytt plenum och t.e.x megasquirt. Och om man blir trött på detta så med lite kompsänkning och mera ladd skulle en 330kittad sierra få problem att hänga med. Men detta blir ju inte ett billigt system, men jämför man vad en 24v kostar mot en sierra cosworth kan det ju vara ide att tänka på saken!
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.