Visa fullständig version : Fjädersats Sierra
El_Zilcho
2005-05-08, 15:42
Visst finns det sänkfjädersatser till sierra som sänker ca 30mm?
Tycks ha sett det i nån tråd förut, men hittar den inte igen.
Har nämligen köpt 17"are och skulle behäva sänka, problemet är att däcken sitter ganska långt ut så jag är osäker på hur mycket jag ska sänka.
Så jag skulle vilja veta vad det finns för olika sorter, var man köper dom och hur mycket dom kostar.
jag är tacksam för alla tips jag får.
\\\\\Mvh Fredrik
tjena Fredde!
30mm sänkfjädrar verkar inte vara så vanligt till sierran, men du kan ju ta en sväng förbi El & diesel eller någon däckfirma och höra vad dom har att erbjuda.
om 40mm duger så finns det mycket att välja på!
ett billigt altenativ är Lesjöfors som bl a säljs på Laitis för ca 1500 spänn...
det blir ingen höjdarväghållning me dom men dom sänker iaf :-)
El_Zilcho
2005-05-09, 13:06
tack matte för tipset
Har funderat på dom, även mekonomen har ju en för 1400:-
men som sagt är osäker på hur mycket jag ska sänka
Papillon
2005-05-09, 13:38
keller hade 30mm sänkfjädrar på sin sierra. vet dock inte vilket fabrikat eller var han köpte dom, hör med honom.
angående lesjöfors/kilén så köp inte dom, sänker ojämt på sierran, ren skit! är du medlem har du bra rabatt hos stötdämparexperten, hör med dom.
El_Zilcho
2005-05-09, 14:15
ok tackar
Har faktiskt varit orolig att det ska sänka mer än 40mm eller ojämnt.
El_Zilcho
2005-05-16, 15:04
stötdämparexperten hade bara h&r som sänker 45mm :(
Är det någon som vet nån annanstans man kan handla???
räserbil
2005-05-16, 15:12
sellholm tuning där finns det det du vill köpa 0221-17327
El_Zilcho
2005-05-16, 19:37
Jaaaaaaaaaa!
Då får man väl slå en pling i morgon då:)
dalcudia
2005-05-16, 20:12
keller hade 30mm sänkfjädrar på sin sierra. vet dock inte vilket fabrikat eller var han köpte dom, hör med honom.
angående lesjöfors/kilén så köp inte dom, sänker ojämt på sierran, ren skit! är du medlem har du bra rabatt hos stötdämparexperten, hör med dom.
Ja vad du än gör så köp inte kilen/lesjöfors, har precis köpt dom och dom ska sänka 40mm både fram och bak, men sänkte bak med inget fram och ingen väghållning för 5 öre..
Jag tog kontakt med Kilen genom mitt jobb och dom skickade ner en ny sats som skulle vara bättre men det blev precis lika kasst.
Till slut köpte jag H&R sänksats 45mm och har nu satt på den och har en sänkt bil, så nu har jag två Kilen sänksatser som bara väntar på att bli tillbaka skickade till Kilen..
Jag tror jag har foto som jag kan lägga upp sen hur den såg ut före, med Kilen och sen kan jag foto med H&R om folk är intresserade av att se..
Mvh Christian
mattelino
2005-05-16, 20:20
Ja vad du än gör så köp inte kilen/lesjöfors, har precis köpt dom och dom ska sänka 40mm både fram och bak, men sänkte bak med inget fram och ingen väghållning för 5 öre..
Jag tog kontakt med Kilen genom mitt jobb och dom skickade ner en ny sats som skulle vara bättre men det blev precis lika kasst.
Till slut köpte jag H&R sänksats 45mm och har nu satt på den och har en sänkt bil, så nu har jag två Kilen sänksatser som bara väntar på att bli tillbaka skickade till Kilen..
Jag tror jag har foto som jag kan lägga upp sen hur den såg ut före, med Kilen och sen kan jag foto med H&R om folk är intresserade av att se..
Mvh Christian
jaa gör det är i sänkar tagen jag med (ford sierra clx)
El_Zilcho
2005-05-16, 21:05
släng upp dom bara jag vill se :p
Jag MÅSTE sänka bilen en bit... har ju som sagt införskaffat 17"are och lackade dessutom min "nya" RS front idag :D
dalcudia
2005-05-16, 21:15
jaa gör det är i sänkar tagen jag med (ford sierra clx)
Här har jag översta är utan sänkning och understa med Kilen, med H&R sänkningen har jag inte hunnit att ta bilder ännu men ska fixa det så fort jag kan...
Jag fick försämre kvaliten för att kunna lägga det här men när jag fotat med H&R oxå så lägger jag upp det på en websida istället så man ser bättre
Mvh Christian
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.