Visa fullständig version : Få bort Fiesta spindelled, hur?
Ska bort med högra länkarmen på Fiestan och har problem med spindelleden. Har lossat bultarna i länkarmen och torxen i lagerhuset. Ska det bara vara att dra ut den sen?
Speed_freak
2005-06-07, 12:22
lossa torxen först. sen kan du ta en mejsel o bryta upp "spåret" lite och samtidigt ha nått litet spätt och bända med. om inte det funkar så ta fram släggan och banka lite och försök igen. förhoppningsvis är den loss nu så då är det bara att lossa dom två bultarna i länkarmen som håller leden.
MVH/Sebbe
Som jag misstänkte då, sitter som ett berg den lilla saken.
Speed_freak
2005-06-07, 17:51
Som jag misstänkte då, sitter som ett berg den lilla saken.
brukar göra det. bara att bruka våld. slå in en mejsel eller nått i springan o sen bänd o be en polare bända med ett spett mellan spinelleden o länkarmen.
puffpuff
2008-10-29, 18:48
En undring till? Torxen sitter den gängad hela vägen eller är det bara en bult med mutter. håller också på att byta spindelled.
Bryter snart ihop.
RickardEM
2008-10-29, 23:17
Tror inte att den är gängad hela vägen, har inte varit så på andra Ford modeller som jag har skruvat med iallafall :).
\Rickard
En undring till? Torxen sitter den gängad hela vägen eller är det bara en bult med mutter. håller också på att byta spindelled.
Bryter snart ihop.
motorcraft
2008-10-31, 19:16
Bryter snart ihop.
den är inte gängad helavägen utan de är en bult och mutter,
men du måste ta bort bulten ur hålet helt annars får du inte bort spindelleden
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.