Visa fullständig version : Montera ur orginalstereo ur Sierra GL-90?
Snugglez
2005-07-15, 15:35
Man behöver typ krokar av ngt slag har jag förstått. var inne på carstereohelp.com och där visar dom att det är krokar av ngt slag. men det framgår inte riktigt hur dom ser ut.. ngn som kan snabbt rita upp hur dessa krokar behöver se ut för att man ska kunna ta ur orginalstereon ur en sierra gl -90? MVH// Magnus
2st sådana som jag ritat upp nedan. bara måtta avståndet mellan dom båda hålen i stereon och sen göra av grov ståltråd.
För det är väll 4st låsningshål på din originalstereo ?
#################
||
||
||
||
||
#################
MVH Ankaz
sierramannen
2005-07-15, 15:41
Finns såna på Biltema annars. 15 kr kostar dom .
Snugglez
2005-07-15, 15:42
Japp det är det. tyvärr har jag ingen möjlighet att åka till biltema, det ska inte vara några hullingar på då?
Japp det är det. tyvärr har jag ingen möjlighet att åka till biltema, det ska inte vara några hullingar på då?
Nej inga hullingar.. bara peta in dom den bända lite utåt på båda 2. Sen är det bara dra ut
Snugglez
2005-07-15, 18:34
Jag fick ur stereon, men vilka kablar är vilka? antar att gul är ström o svart e ju jord. men högtalarkablarna? dom är inte så logiska tycker jag.
granadadr
2005-07-15, 18:47
på ford brukar jorden vara brun,
Snugglez
2005-07-15, 18:54
så kanske det var =P har inte så bra minne.. ngn som har ett kopplingsschema på orginalstereon?
anars så finns det adapter till kontaktensom siter där till vanlig iso kontakt om man vil
Snugglez
2005-07-15, 21:17
Det löste sig, använde ett batteri o kabelskor.
Snugglez, fortfarande intresserad av elschemat till stereon? Har vid ett annat tillfälle gjort en PDF som ligger här å skräpar nu. Scannat ur nån bok.
Snugglez
2005-07-16, 10:46
Ja jag är intresserad, alla högtalare funkar nu med den nya stereon o så, men det är tre kablar jag inte vet vad dom är till. det är den stereon med förstärkardel till. i samma sockerbit som jord o ström sitter det även tre tunna kablar. undrar vad dom är till. dom satt i orginalstereon. //Magnus
Snugglez, skicka ett PM med din mail, så ordnar jag det...=)
Kan vara Illumination och elantenn/remote. Sierror kan ha 2 st jord kablar.. Jämför med ett adapter kablage (DIN-ISO)
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.