handdator

Visa fullständig version : Drivaxel Höger fram Sierra Cosworth

makarow
2003-10-20, 23:15
Hejsan tänkte höra om ngn har en sån ligande...Jag råkade ut för att drivaxeln hoppade ur inne vid lådan...Tänkte höra om detta är vanligt fel på ford eller om det bara är ren otur...Ngn som vet hur man får dän den inre delen som sitter fast i lådan och isåfall hör den delen till den inre drivknuten om jag skulle beställa en sådan på ford...Jag menar delen som sitter skruvad (tror jag) och sedan låst med en klack utanpå...Plåten som sitter utanpå denna del har iallafall fått sej en rejäl smäll så den behöver nog bytas också...Vore tacksam för svar, jag vet att det blev lite rörigt men jag hoppas ni förstår vad jag som är nybliven cosworth ägare menar...

MVH Marcus

makarow
2003-10-22, 11:41
uppp

Roadrunner
2003-10-22, 13:32
Drivaxel köper du på skroten komplett för en 1000 lapp max...
den passar från alla sierra 4x4....
det kan vara motorfäste eller bussning i krängan som gör att drivaxeln hoppar ut......

C
2003-10-22, 17:16
testa att lyfta motorn med en domkraft under... lägg en planka mellan tråget och domkraften så di inte skadar någe... pumpoa upp lite samtidigt som en kompis kollar på motorfästet på passagerarsidan... det e nog garanterat av... nya hårdare vibratech går att köpa bla hoss tomas i gävle...

mvh C

JOCKO
2003-10-22, 17:28
Originally posted by vad är lustgas?
testa att lyfta motorn med en domkraft under... lägg en planka mellan tråget och domkraften så di inte skadar någe... pumpoa upp lite samtidigt som en kompis kollar på motorfästet på passagerarsidan... det e nog garanterat av... nya hårdare vibratech går att köpa bla hoss tomas i gävle...

mvh C Det var min vänstra kudde som hade gått sönder när min axel drog ur sig ur diffen.Så det behöver inte vara den högra utan bägge två???;)

makarow
2003-10-23, 08:54
Har nu beställt nya grejer av tomas i gävle det blev en ny damask och nytt kors...Köpte även vibratechmotorfäste så nu ska det väll förhoppningsvis funka bättre... Tack för all hjälp MVH Marcus