Visa fullständig version : Tona baklyktor sierra
Tänkte ta och tona mina röda baklyktor helsvarta imorgon.
Vad jag förstått så är detta OK om man har reflexer någonstans där bak?
Några tips?
Scorpio_Racing
2005-10-27, 19:20
nä...de är väll aldrig lagligt? men de finns orginal tonade
Det är lagligt att tona lycktorna bara det syns bra igenom och att reflexen syns. Man kan antingen maskera orginalreflexen eller så sätter man två andra tex på kofångarn
Drifter_84
2005-10-27, 21:16
Annars har jag fina originaltonade till sierra cc som blir dina för 250+frakt.
Limpdjur
2005-10-28, 00:07
Skippa att lägga ut pengar på toningsspray, läg till lite till och köp orginal tonade från närmaste skrot borde inte vara så dyrt och mycket snyggar och även lagligt
http://www.nyadack.se/Shop/Application/Article/ArticlePage.php?MenuId=255
mr Costin
2005-10-28, 05:24
Det är INTE ok att spraya bakljusen, inte ens om man maskerar reflexer hit eller dit eller sätter dit extra reflexer, hur snyggt det nu kan vara. Har man tur så skiter bilprovningen i det, men det är sånt som polisen retar sig på och vid en kontroll kan du åka på extra besiktning om du har otur. Skaffa ett par fabrikstonade istället så slipper du strulet. 250:- är det helt klart värt. Vad kostar sprayen?
Jag har sett folk stå och skrapa färg utanför bilprovningen från sina bakljus och blinkersar.
low-life
2005-10-28, 06:02
Precis som costin säger,fick d "förklarat" för mig till ett pris på 800:- i förgår:D Å lite annat så fick 50% rabatt på resten av böterna!
Vet att det finns orginal tonade, har det på min bil nu. Dock söndersparkade av någon som inte gillade mig eller min bil.. Härlig värld vi lever i! :(
Visst, 250kr är det helt klart värt. Lägger inga pengar på bilen då det endast är en bruksbil.
Men Drifter; skicka ditt kontonummer till mig så sätter jag in pengar! 250kr är ju överkomligt :)
Antar att det är till en CC 90+
// Micke
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.