Visa fullständig version : lack till Taunus
Ford_Taunus
2005-12-10, 12:36
Tjena!
Jag har precis inhandlat min andra ford taunus. Dock så finns det diverse lackskador på den och en om lackering för det lilla som är, är lite onödigt.
Därför tänkte jag köpa ev. bättringsfärg eller sk lackstift.
Finns det att köpa nedanstående färg på sprayburk eller måsta man blanda till den separat :confused:
färgkarta (http://taunus.xl.free.fr/1970_id_gb.htm)
Längst ner på sidan finns 2 färgkartor med orginal färger till Taunus. Min färg är CORN (brun/orange)
Hoppas att det finns någon som vet detta. :D
taunus_Erik
2005-12-10, 15:56
Tjena!
Jag har precis inhandlat min andra ford taunus. Dock så finns det diverse lackskador på den och en om lackering för det lilla som är, är lite onödigt.
Därför tänkte jag köpa ev. bättringsfärg eller sk lackstift.
Finns det att köpa nedanstående färg på sprayburk eller måsta man blanda till den separat :confused:
färgkarta (http://taunus.xl.free.fr/1970_id_gb.htm)
Längst ner på sidan finns 2 färgkartor med orginal färger till Taunus. Min färg är CORN (brun/orange)
Hoppas att det finns någon som vet detta. :Dta kontakt med non bilackering i dina trakter så kan dom säkert blanda till en skvätt färg till dig.....se till bara att du har färg kåd,(står på brikan under huven)
tror mer på bättrings färg en lackstift. mvh Taunus_Erik
Ford_Taunus
2005-12-10, 23:37
Hum. okej. jag tänke om det fanns att köpa på spray eftersom de är en Ford orginal färg. Polarn brukar köpa orginal spray färg till sin opel
Hum. okej. jag tänke om det fanns att köpa på spray eftersom de är en Ford orginal färg. Polarn brukar köpa orginal spray färg till sin opel
Ja men Opel ja, klart dom behöver bättringsmålas :D
:516: "Köp en Opel bli belåten se naturen genom plåten"
Måste nästan finnas färg på burk till Taunus med va?
Har aldrig tänkt på om det finns färger till äldre bilar, men det är ju nästan dom som behöver det!?
Kolla du på Mekonomen eller biltema till att börja med ;)
taunus_Erik
2005-12-11, 01:25
mm skulle hålla mig till bil lakeringen eller mekonomen så blandar dom till en skvät.tror inte det finns färdig färg på burk nu mera till så gamla bilar...Mekonomen brukar sälja PPG färg...då får man en "riktig" färg.;)
spray burk färgen brukar ofta bara degasig vid polering.
finns bra sprayfärg mä men den är oftasr väldigt dyr.
Större billackeringar kan blanda till din färg och trycka i en sprayburk.Betydligt bättre än den vanliga sprayfärgen.
Ford_Taunus
2005-12-11, 22:06
okej... Aa får kolla runt lite då "snoop around" som Ace ventura säger ;)... men asså det är så lite som ska målas , innan de blir perfekt. Så någon hel omlackering blir det inte tal om.
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.