handdator

Visa fullständig version : Lämpligt sätt att dra in kabeln från motorutrymmet till kupen, Mondeo hgv 97

puppe
2006-01-23, 14:20
Nån som vet ett lämpligt sätt att dra in kabeln från motorutrymmet till kupen ? Håller på att montera motor och kupevärmare på min Mondeo hgv -97.. Hitter inga färdiga hål. Tycker det är läskigt att borra hål när man inte vet hur kablar och sånt går.. Finns det färdiga hål som är pluggade? Förresten var det skapligt trångt att få i blockvärmare.. :Odd:

bart112
2006-01-23, 14:58
Finns det ingen stor plastplupp som täcker en kabelgenomföring på passagerarsidan?

gcomm1
2007-01-06, 22:04
jag har samma fråga... var finns det en genomföring? gärna på passagerar sidan. det är ju så mycket isolermattor och skit så man ser ju inget.. inte så sugen att montera ner instrumentpanelen.

randal
2007-01-07, 18:56
Det finns färdiga hål i höger framskärm. Mycket krångligt att få igenom kabeln, men det går :-)

Jag drog igenom kupevärmarkabeln där på min Mondeo '94

Peter H
2007-01-08, 07:28
Mycket enkelt säger jag,,, installerade själv dylika annordning och det man gör är att enkelt lossa höger innerskärmen i bakkant skicka ut elsladden genom nämda plastplugg i höger skärmen och sedan in i kupén igen genom en annan gummiplugg och där räcker det med att bara rycka ur hanskfacket och skruva fast uttaget på lämplig panel.

Tips är att samtidigt när innerskärmen ändå är lossad i bakkant, att spola ur en massa lera nertill och spraya på lite underredsmassa, innan rosten gör sitt intrång, på min 99a var det iaf tvärtjockt med packad lera trots bra passform på både innerskärm och stänkskydd,,