handdator

Visa fullständig version : Vad sysslar dom med på Posten?

Andreas
2003-11-06, 09:46
Verkar som man har infört nya rutiner vad gäller paket.

http://w1.920.telia.com/~u92021005/posten.gif

Själv har jag inte hört talas om att paket från Fjollträsk;) måste ligga i karantän innan dom delas ut. Nån som vet hur många dagar det dröjer innan jag får se mitt paket?

OBS, om nu någon jobbar på Posten så behöver ni inte ta åt er, jobbar ni däremot på utkörning/terminal i Luleå ska ni ta åt er! :D

Martin
2003-11-06, 10:24
HAHA ser man på ser man på...

men det är ju ingen nyhet att postens post utdelning ibland suger big time!

RS 2000 Turbo
2003-11-06, 10:51
Posten, ASG, DHL samtliga dessa suger hästk_k och f_n sämst på service!
Posten har förstört varor för mig till ett värde av 15000:- och är skitsega med att betala ut pengarna till mig.
DHL söp bort ett paket värt 50 000:- i två veckor, tack vare det jobbar vi nu 24h om dygnet för att hinna klart till mässan i sollentuna.

Enda sättet att få prylarna är fan att åka och hämta dom själv!
Säger som Jerker, Ska det va så va??!!

Keller
2003-11-06, 11:56
hehe
ASGDanzasDHL heter det visst nu.. tur man inte jobbar i deras televäxel..
nä skicka med Schenker!!

Mr Niceguy
2003-11-06, 20:25
vilka sega nissar de finns!
Varför ska de ta sånn tid för..
är väll bara att skicka ut paketet!

olabola
2003-11-07, 13:00
Originally posted by Andreas
Verkar som man har infört nya rutiner vad gäller paket.

http://w1.920.telia.com/~u92021005/posten.gif

Själv har jag inte hört talas om att paket från Fjollträsk;) måste ligga i karantän innan dom delas ut. Nån som vet hur många dagar det dröjer innan jag får se mitt paket?

OBS, om nu någon jobbar på Posten så behöver ni inte ta åt er, jobbar ni däremot på utkörning/terminal i Luleå ska ni ta åt er! :D

Fjollträsk känner ja då inte till om du inte menar luleå.. det är ju trots allt där dom har krånglat till det hela ;) :p :D

joacim77
2003-11-07, 18:59
Har för mig att posten garanterar lev dagen efter när man skickar med Företagspaket 16:00....är det inte så???
Jag har med posten att göra varje dag och dom är inte vad man kanske tycker att dom borde vara!! Och vilka är det som oftast får skit av kunden....jo vi som säljer och skickar... :(

johan1
2003-11-07, 19:23
varför inte skicka med Bussgods, billigast och aldrig några problem med leveranserna .

Posten ska man skicka brev med inte paket.

Originalet
2003-11-08, 00:44
Posten litar jag inte ett dugg på längre. De verkar ju inte heller vilja ha några kunder när de håller på och lägger ner kontor och tar bort olika saker.
Brorsan har haft problem med dom ett tag nu. Han brukar skicka efter dvd på internet, både såna han köper och såna han hyrar. Ofta kommer de för sent i öppnade paket. Vissa av hyrfilmerna öppnas t.om. och skickas tillbaka innan han fått dom. Så någon/några på Posten kollar på folks filmer som man beställt.

Själv bojkottar jag Posten helt, jag skickar inga paket eller brev längre. Beställer kan jag eventuellt göra om det är sånt man hämtar ut på Ica själv, eftersom morsan jobbar där så är det betydligt bättre om nåt krånglar.

Jensen
2003-11-08, 09:22
Posten, Schenker, DHL Eurocargo och allt vad dom heter. Ingen av dom är perfekta. Skickar en del paket var dag så jag vet. Men posten är nog lätt dom trögaste efter dom kommer DHL Eurocargo.

JOCKO
2003-11-09, 18:31
Originally posted by Mr Niceguy
vilka sega nissar de finns!
Varför ska de ta sånn tid för..
är väll bara att skicka ut paketet! Du har aldrig vart på Tomteboda post terminal va....Jag har kört post dit i 1 1/2 År och har sett vilka volymer det är som ska sorteras å skickas ut det är fler en 2 kan jag säga...Så det är väldigt lite fel i förhållandevis till hur mycket brev å paket som skickas i Sverige varje dygn...man jag vet själv hur det känns när man väntar på något :( så specielt sega är dom inte. Å Tomteboda är ju bara en av alla postterminaler i Sverige/ Jocke
PS:Jag jobbar INTE på posten jag bara kör åt dom