handdator

Visa fullständig version : od/off lampan lyser mondeo v6-98 automat

tomas tomas
2006-02-19, 21:53
man kan fråga sig varför den lampan lyser igentligen,, man blir ju inte klok.

lampan lyser i bland o ibland försvinner det, men kommer tillbaka igen efter några mil.

jag lämnade in bilen på ford i uppsala, där konstaterades att det var en `(tillfällig felkod) så dom raderade den, summa 500kr. två mil senare börjar lamp f..n o blinka igen.. bilen växlar normalt när lampan inte lyser, men när lampan lyser då växlar den lite hårdare,, oljor är bytta samt filter samt att bilen är servad på ford under dom ca 12800mil bilen gått..

är det någon som har tips vad det kan vara för fel igentligen..

roland19777
2009-01-14, 20:00
man kan fråga sig varför den lampan lyser igentligen,, man blir ju inte klok.

lampan lyser i bland o ibland försvinner det, men kommer tillbaka igen efter några mil.

jag lämnade in bilen på ford i uppsala, där konstaterades att det var en `(tillfällig felkod) så dom raderade den, summa 500kr. två mil senare börjar lamp f..n o blinka igen.. bilen växlar normalt när lampan inte lyser, men när lampan lyser då växlar den lite hårdare,, oljor är bytta samt filter samt att bilen är servad på ford under dom ca 12800mil bilen gått..

är det någon som har tips vad det kan vara för fel igentligen..

Hej svarar på en gammal tråd med en ny fråga,,,hittade du felet jag har nämligen samma fel på min bil men hinner köra ca 5 mil på motorvägen innan det händer.
Sen måste jag lossa batterikabeln och nollställa bilen sen funkar den ett tag till