Visa fullständig version : Bussningar, Sierra 4x4
frågar bara av lathet eftersom jag inte kollat än, men är det samma bussningar i en sierra 4x4 som i en vanlig sierra.
så det funkar att köra biltema alltså...fråga...
hehehe
Beror på vilken bussning du menar. Yttre länkarmsbussning är samma på alla Sierramodeller, och det är den som Biltema har en förstärkt version av. Jag har testat den på min XR4x4 och tycker att den är helt ok. Möjligen kan man överväga att istället testa något av de billigare fabrikaten av polyuretan istället, då dom borde stå sig längre.
Inre länkarmsbussing finns i två versioner, en för alla vanliga RWD Sierror och en för 4x4 och Cosworth. Krängningshammarbussning varierar beroende på diameter på själva krängningshammaren. De äldsta (Mk1) och "simplaste" modellerna hade bara 24mm, medan XR4i och XR4x4 (båda 2.8i V6)hade 26mm och Cosworth mk1 28mm. På Sierra mk2 (87b-) tror jag att 26mm var standard på alla, utom Cosworth och de sista årens produktion som i regel hade 28mm.
Om du är osäker så är det bara fram med skjutmåttet och kolla! :)
/ Magnus
Tackar tackar, jo det var just de yttre inuti länkarmen jag menade.. för det är ju de som brukar jävlas lite när man bromsar... eftersom jag har en XR4x4 -92 så antar jag att krängningshämmarbussningen har 28mm? Men som sagt det är ju bara att plocka fram skjutmåttet :)
Vad skulle det göra för skillnad att byta ut dom?
/nicke
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.