handdator

Visa fullständig version : Inte nog med fet buckla....

BORG
2003-08-11, 19:28
Skulle till brandstationen på övning, då jag på vägen dit kommer runt ett hörn över ett krön så dyker de upp ett gäng med stenar på vägen i storlek typ gatsten. Varpå jag ska vejja men hinner inte utan får en sten på innerkanten på högerframfälg. Vilken resulterar i en fet buckla i fälgen såpass att luften åkerut. :mad: :Odd: Jag blir galen Spärra in alla som förstör på vägarna röstar jag för!!!!!

Mr Niceguy
2003-08-11, 19:38
Fan va otur du verkar ha, kan de va de sabla moppe pojkarna kankse?
Hoppas detta löser sig men det är ju fördjävligt!!

R.Eklund
2003-08-11, 20:43
:mad: :mad: :mad:

Förstår hur du känner det faan.
Jag knäckte ju alla min fyra fälgar en gång på en asfaltskant men då fick jag ju nya som entreprenören som fräst kanten fick stå för men för dig kanske det e värre.

Man får väl hoppas att det har nått gott med sig i slutändan men jag lider med dig just nu...

Ankaz
2003-08-11, 21:09
Värdelöst att sånthär ska behöva hända.. e det nån som laggt ut dom på vägen så har dom inte så pass mycket innanför pannbenet att tänka på konsekvenserna och vad dom själv skulle känna om dom råkade ut för det samma sak. typ som dessa killar
http://www.vlt.se/artikel.asp?art_id=29836
en av dom äldsta gick i min klass när jag gick första året på gymnasiet. Dom vågar inte visa sig ute på byn längre eftersom alla vet att det var dom som sabbade på e18

MVH Ankaz

BORG
2003-08-12, 16:08
Ja dom där idioterna ja.... Dom borde ha fått fängelse tycker jag. Fatta vilka skador de kunde ha åstakommit.
Ja de kanske va nån av moppeligisterna här i hålan. Men jag får nog tillbaks fälgen idag eller imorgon. Tur att man har sina kontakter i däckbranschen. Men de va ingen liten bula i fälgen, dock ingen spricka....

Har inte hört nått från försäkringsbolaget ännu om bucklan i sidan från moppedisten.... Men dom brukar ju vara duktiga på att ta tid på sig....

Uneek
2003-08-13, 01:08
Tjurigt värre... :mad:
Hoppas du får ordning på Buckle historien snart oxå!
Så du hinner få den lagad innan sommaren...

BORG
2003-08-13, 20:24
Nu e den fixad. Skönt att de gick att fixa så fort! Ska bara försöka få kommun eller vägverket att stå för reparationen. Lär ju inte bli gratis. Har inte fått prisuppgift ännu.... :rolleyes:
Fälgen sprack när bulen skulle slås ut så de vart tvungna att svetsa men de blev acceptabelt bra i alla fall.....

Istvan
2003-08-13, 22:50
Fan vissa har värsta oturen!
Men det kommer att vända BORG :)
Strax så kommer massa bra saker att hända dig :)