handdator

Visa fullständig version : ICQ problem..

Deetoy
2003-11-11, 11:35
Tänkte höra med er om någon av er har fått sitt nummer snott av nån annan?!? Och isåfall hur ni löst det..

Det är andra gången som nån i Asien snor mitt icq nummer och första gången lyckades jag få tillbax det men inte nu. Tycker det suger rent utav. Har mailat dem på icq för att få hjälp men inte fått något svar ännu.

Ankaz
2003-11-11, 11:41
japp hände samma sak för mej i sommras. det va bara till att regga ett nytt konto :( jag vet inte om det i verkligheten är nån som snor nummret, snarare tror jag att det är nått tjall med ICQ's server lr nått liknande. Men hur det än är så e det jobbigt när det blir så

MVH Ankaz

Deetoy
2003-11-11, 11:45
yup, det är inte kul alls... :(

Martin
2003-11-11, 11:50
blev med av med mitt gammla nummer. vetifan va som hände kollade upp det nu.. kom inte ihåg lösenordet/nån ghar ändrat sen den e-mailen som jag hade har jag inte kvar längre.. :(

NO.
2003-11-11, 11:54
Det där hände mej säkert 10gånger i sommras, kom upp en ruta där det stod att mitt icq nummer användes av en annan data...

Men det vart inge mer än så att man tryckte på online efter nån timme så funka det igen.

Så jag tror attd et är någe tjall när det händer. För inga av mina poalre fick några konstiga meddelanden(trodde det var nån som hackde in sig å skulle sabba mm)

Deetoy
2003-11-11, 12:12
Första gången nån snodde numret lyckades jag fixa det med icq´s password retrieval system men nu går det inte. Får ett nytt lösenord från dem men det är felaktigt. Vi får se vad jag får för svar från dem. Annars får man väl ta ett nytt nummer.

fr3drik
2003-11-11, 18:58
Kommer det upp en ruta för dig där det står password retrieval system? Det började det göra för mig för ett par/tre dar sen... går juh inte att köra programmet. Kanske hur drygt som helst...
Är det samma problem du har/hade?

Deetoy
2003-11-11, 19:35
Nä, så är det inte för mig. Kan bara inte logga in typ. Var inne på ICQ Whitepages och kollade upp mitt nummer och nästan all fakta om mig som jag skrivit in har ändrats. Därav vet jag att nån har snott mitt nummer ...

Davve
2003-11-11, 22:47
Det är ju många som delar ut ex. hela c: på dc och liknande program för att komma in på lite bättre hubbar, då blir ju garanterat ens icq snott!

Finns nog folk som bara sitter och söker efter bl.a. inställningarna från icq hela dagarna.

En polare gjorde så, jag fick en massa skumma meddelanden från hennes icq samtidigt som han var online på deras dator! Askul!!

Deetoy
2003-11-11, 23:11
aa, jo det har man ju sett men jag tillhör inte den kategorin..

Tittar man på icq:s "Password Retrieval System" så verkar det som om du kan skriva in nåns nummer bara och sen få lösenordet skickat till dig. Vet inte om det funkar så men verkar juh inte bättre...

Deetoy
2003-11-11, 23:15
hmm, testade precis med Ankaz icq nummer och få lösenordet skickat till mig men funkade inte.. Alltid nåt.. :)

Originalet
2003-11-11, 23:57
Hände mig också tidigare iår. Någon utlänning som skickat meddelande till flera olika personer på engelska.
Dessutom ändrades lösenordet, men det fick man ju genom e-mailen igen.

Jävligt irriterande är det iallafall.

-FW-
2003-11-12, 08:28
Mitt konto blev också hackat nån gång i somras, helt plötsligt hade jag en ny polare på listan som bara garvade åt mig... Ändrade lösen och sen var det lugnt.

Mvh F