Visa fullständig version : montera i högtalare i sierra cosworth?
undrar var man ska montera i högtalare i en sierra cosworth
sitter nog inga orginal högtalare var jag ser.
nån som vet?
//richard
Dina bör sitta i isntrumentbrädan. på framsidan..
Inte jätte stora, tror det e 4" som sitter där.
Vad man kan göra annars är att bygga en låda och sätta i dörrsidan om man itne vill kapa upp hål i dörrsidan.
ok, tack keller måste kolla upp det idag.
//richard
Cossy_Calle
2006-04-09, 10:47
Sitter inget i brädan på cossies.
Sitter det originalmonterart (obs alla har inte det) så sitter dom i dörrarna i fram och i hatthyllan,
//Calle
Sitter inget i brädan på cossies.
Sitter det originalmonterart (obs alla har inte det) så sitter dom i dörrarna i fram och i hatthyllan,
//Calle
På sierran är där uttag för det iaf. I papillons hade nån satt in 4x6 :Odd:
Där är utstansat i dörrsidona (på insidan) för högtalar hål.
glömde att det sitter i hyllan också :)
okej, i hatthyllan har jag sett att där har suttit innan nån gång i tiden,
men vill ha fram system i den nu så länge inte bara bak.
mvh richard
Sitter där nån högtalare alls i din fram?
Det ska sitta under instrumentpanelen, höger om handsfacket och likadan på andra sidan.
Edit: Om dem sitter där org vet jag icke, men finns det några så sitter dem oftast där.
Papillon
2006-04-10, 02:19
här eller?
japp!
meddela gärna vad du hittar, om du hittar nåt :rolleyes: tvivlar på att mina är orginalare
Tröttnat på motorljudet? :D
Ska sitta där som på bilden, men om förre ägaren inte satt dem i dörrarna.
Hade tur som köpt en gammal demobil ifrån Clarion, vet inte vilka som satt i högtalarna i min bil men dem byttes ut till andra.
Separata diskanter satte jag i plastbiten som sitter på dörren, där man ändrar yttersidobackspegelns vinkel (har manuella). Tror nog att elektriska är helt släta, eller varför inte leta på en skrot efter manuella, då får du automatisk vinkel på dem (liten vinkel iallafall).
Ska gå att sätta dit 5.25" högtalare i dörrarna under sidofönsterveven, (säkert enklare om du har elektriska fönsterhissar).
Bara att ta fram plåtsaxen...
Tröttnat på motorljudet? :D
Ska sitta där som på bilden, men om förre ägaren inte satt dem i dörrarna.
Hade tur som köpt en gammal demobil ifrån Clarion, vet inte vilka som satt i högtalarna i min bil men dem byttes ut till andra.
Separata diskanter satte jag i plastbiten som sitter på dörren, där man ändrar yttersidobackspegelns vinkel (har manuella). Tror nog att elektriska är helt släta, eller varför inte leta på en skrot efter manuella, då får du automatisk vinkel på dem (liten vinkel iallafall).
Ska gå att sätta dit 5.25" högtalare i dörrarna under sidofönsterveven, (säkert enklare om du har elektriska fönsterhissar).
Bara att ta fram plåtsaxen...
inte ska man massekrera en cossie på det viset ;)
Jodå...
Riv ut all inredning, stoppa i en redig bur och ett par stolar så kan man åka på tvären sen...
Skulle jag ha gjort... :D
cosworth511
2006-04-14, 10:14
Jodå...
Riv ut all inredning, stoppa i en redig bur och ett par stolar så kan man åka på tvären sen...
Skulle jag ha gjort... :D
du kan åka på tvären endå ;)
Stigsohn
2006-04-14, 11:12
här eller?
Så där ser de ut i min sierra -88
Men i cossin (-91) sä är det inte så, där är det ett större handskfack ist.
Kanske är på de äldre det sitter så då?
Men i cossin sitter det högtalargaller i dörrarna, ser faktiskt ut att vara från fabrik, men ej säker. Iaf så ska jag snart trycka dit 6,0" högtalare.
Speed_freak
2006-04-14, 14:20
dom tidiga sierrorna har högtalarna under instrumentpanelen, höger om handsfacket.
du kan åka på tvären endå ;)
Ja, kan jag? Lär byta ut lite saker först...
Fast, vet inte om jag ska lägga ut mer på Sierran eller om man ska köpa sig en ny bil.
Lär ha en kombi, är päron nu mer...
Skulle kunna tänka mig en Focus ST, sån som BSR har som provbänk nu...
Den var grymt snygg på Bilmässan i Stockholm...
*drool*
Har så på min också, ändrades väl till 91:orna kom på marknaden...
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.