Visa fullständig version : Region norr?
jag är orolig för det!
Jag ska strax betala in och bli betalande medlem, men nästan alla ni bor ju söderut, så en region norr låter trevligt.
Men tyvärr är det ju så att ni 08or (hahaa) anser att norrland är ALLT ovan Gävle (lr t.om Sthlm)..
MEN, om nu Sundsvall ligger nästan EXAKT mitt i sverige, så måste ju i princip allt under s-vall vara södra, och ovan Norra.
Detta innebär, att det största staden på den norra sidan bör vara "säte" för region Norr, och detta är UMEÅ ..
Låter bra tycker jag :)
Dessutom är det rätt många från Umeå här ändå..
OT: Såg en svart sierra cossie i umeå idag, körde förbi på Haga, lät som att remmarna höll på att skrika ihjäl sig, j-ar va de tjöt om bilen.. någon här som äger denna?
cossiehenke är norr ansvarig för klubben då ingen annan ville ta på sig den biten...
förstår inte riktigt vad du vill med denna post? förklara gärna...
mvh C
therealpinto
2003-11-14, 09:27
Hej
Umeå vore jättebra som centralort för region norr men det kräver att det finns en Umebo som vill ta på sig jobbet.
Det finns en del FMCS-folk norrut, vi är väl ett litet gäng i Skellefteå också. De flesta av oss hänger också på www.raceinorr.com som är ett mer "lokalt" forum.
/Gustaf
Originally posted by magican
jag är orolig för det!
Jag ska strax betala in och bli betalande medlem, men nästan alla ni bor ju söderut, så en region norr låter trevligt.
Men tyvärr är det ju så att ni 08or (hahaa) anser att norrland är ALLT ovan Gävle (lr t.om Sthlm)..
MEN, om nu Sundsvall ligger nästan EXAKT mitt i sverige, så måste ju i princip allt under s-vall vara södra, och ovan Norra.
Detta innebär, att det största staden på den norra sidan bör vara "säte" för region Norr, och detta är UMEÅ ..
Låter bra tycker jag :)
Dessutom är det rätt många från Umeå här ändå..
OT: Såg en svart sierra cossie i umeå idag, körde förbi på Haga, lät som att remmarna höll på att skrika ihjäl sig, j-ar va de tjöt om bilen.. någon här som äger denna?
Allt ovanför Gävle ÄR Norrland ;-)
Kolla din kartbok :-p
Originally posted by Tarasus
Allt ovanför Gävle ÄR Norrland ;-)
Kolla din kartbok :-p
jamen, jag VÄGRAR trycka in i mitt huvud att något som är GEOGRAFISKT under MITTEN kan vara norr.. det är ju .. omöjligt?
Originally posted by vad är lustgas?
cossiehenke är norr ansvarig för klubben då ingen annan ville ta på sig den biten...
förstår inte riktigt vad du vill med denna post? förklara gärna...
mvh C
Ja, undrar nästan jag också :) Nämen, jag menar att stället där "sätet" för regionen ligger, där bör det väl hända lite saker, kan man tycka.. ev regionsträffar o.s.v, då är det ju trevligt om man slipper åka så långt, och, Umeå är ju trots allt största staden (i mina norrlands mått, dvs , Gävle+)
cossiehenke
2003-11-14, 16:19
Hur man än vrider o vänder på det så är det långa avstånd i norrland...
Oavsett om det ligger i gävle, Sundsvall eller umeå.
Ska man kolla på antalet cossieförare/fordåkare/invånare så är gävletrakten oslagbar i norrland!
Du kanske vill ta på dig rollen när du blir medlem!?
/ Henke
Originally posted by cossiehenke
Hur man än vrider o vänder på det så är det långa avstånd i norrland...
Oavsett om det ligger i gävle, Sundsvall eller umeå.
Ska man kolla på antalet cossieförare/fordåkare/invånare så är gävletrakten oslagbar i norrland!
Du kanske vill ta på dig rollen när du blir medlem!?
/ Henke
Mjaa.. beror på vad det innebär att vara det, eller, snarare hur mycket tid det krävs osv. man kan ju inte bara tacka ja (erbjuda sig) til något man inte vet vad det innebär, men visst, mycket möjligt.
sen så är man ju ändå i dina trakter då o då, man är ju born'n'raised i Älandsbro .. eller inte född, född i S-vall :)
i skellefteå har vi då ford träffar ... bara att ni kommer förbi när det är nån :)
Originally posted by Big Al
i skellefteå har vi då ford träffar ... bara att ni kommer förbi när det är nån :)
Trevligt. Meddela gärna 1 vecka eller 2 i förväg, gärna 1 månad..
Östersund är södra norrlands inland... så att gävle är norrland... näe va?
Ska däremot ta fram kartboken iaf... för att see hur långt det är till "Ume".. :)
Tror det är styvt 28 mil till S-Vall från Umeå, 10 mil mellan ö-vik o umeå.
Kanske är så att region Övre norrland behövs? :)
EDIT: Mor surrar om att det är ca 40 mil Ö-sund - umeå
AffeAlien
2003-11-17, 06:15
Kändes då jobbigt att åka och mönstra i östersund. Tog mången timmar med buss typ 6 eller nått..
Fast då tar ju inte den närmaste vägen precis.
Men tror det är runt 40mil jag med.
Originally posted by AffeAlien
Kändes då jobbigt att åka och mönstra i östersund. Tog mången timmar med buss typ 6 eller nått..
Fast då tar ju inte den närmaste vägen precis.
Men tror det är runt 40mil jag med.
Näe, bussen gick via Åsele :)
att det är nästan 28 till S-vall stämmer fint.
Älandsbro ligger ju 6mil norr om S-vall ;-)
Då hör man ju till H-sand :D :D :D :D
Kan inte tänka mig att det är ~40 mil mellan Ö-sund å Umeå...
Låter för långt... beror väl iofs lite på vilken väg man väljer kanske
Ja.. Jag har bott i Älandsbro i 10 år.. så ja vet att det är 6 mil norr o S-vall.. jävligt trevlig by .. fint som få där.. kommer säkert flytta tillbaka dit någon gång i livet..
frågan låg ute på medlemsforumet ett bra tag mend det va bara henke som erbjöd sig... ingen annan ville hjälpa klubben som vanligt. därför e det som det e...
mvh C
Tog ett tag innan det koppla vad det var du surrade om där :)
Men nu förstår jag, hm, men alltså, vad gör en regionsnisse som värst då? Eller är det secret medlems information ;)
så här skrev jag till henke när han frågade:
vad gäller utöver träffarna så e det lite småsaker som måste göras i bland, ringa företag, rodda inför bana osv osv... dvs allmänt hjälpa klubben... att ställa upp på banträffarna e en sak som kommer att behövas...
och det där med att allmänt ställa upp förklubben och hjälpa till om det går är ett måste numera....
mvh C
Jo, hjälpa klubben är som en självklarhet känns det som, finns mycket man kan göra, även om det kan gälla småsaker.
Men, helt klart drygt från Umeå <-> förmodligen en bra bit söderut. Det är väl den enda nackdelen isf.
så vad gör vi? kanske dax att försöka ta en diskution om norr ansvarig här? ingen på club forumet ville ju bil ansvarig... henke va jäkla juste som tog det...
mvh C
Problemet är ju att vi omkring Umeå, men det menar jag:
Skellefteå
Umeå
Ö-vik
.. vi har ju ganska långt ner till "er" ... Ö-vik har 5 mil extra till S-vall än till Umeå, så för dom går det ganska bra, men Umeå ligger rätt centralt till för oss som bor ovan, så det är stolpe in på att det borde finnas en övre norrland också, fast det är mest troligt för lite medlemmar för att något sådan't skulle vara värt besväret.
OT: bytte min Avatar, ser lite bättre ut den där bilden, ser bra mycket häftigare ut , photoshopade bort låset på luckan, blir ju bra! det måste operaras bort.. undrar bara hur jag ska lösa det på ett bra sätt .. och hur man får det lackat utan att det syns .. hmm... hålet är nog för stort för att spackla.. och armera o spackel bygger ju en del, så det blir en bula.. ? Inte bra.. lättast vore väl en plåt på insidan och sedan spackla det jämt. jaja, får fundera på det.
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.