Visa fullständig version : TRIMMA sierra v6 2.9!!!
Hur trimmar man denna motor på bästa sätt...den har gått 11.000mil och är nu helt otrimmad men nyservad och motorn e i toppskick...kan lägga ca 15.000kr......vad ska jag satsa på....GIK säljer ju ett komplett "bolt on" turbokitt för 16.000kr hur mkt ger d??
lättast är att plocka ut motorn och kränga den och sedan inhandla en scorpiocosworth motor du hoppar 60hk direkt
för 5000kr som blir över kan du bygga avgas och köpa kn fiter till motorn så har du en motor på ca 210-220hk utan kattar och ett vrid på över 300Nm
Trimma 2,9 12v e inget att sattsa på.. kostar Mycket mer än vad det smakar..!! Även om du turbokonventerar. Gör som RST S1 sa.. i med en 24v! Det går uta bara helvet med dom! 0-100 -6,7 sec med min Capri och toppar över 240! Plus att vid normal körning drar den inte mer än 0,8.
Passar den motorn rakt i elr vad behöver fixxas???
Det som behöver fixas e väll elen.. Annars e det rakt i med den!
Gustaf kan exakt vad som behövs fixas..
får den plats i 2d sierran också?
Maverick
2003-11-14, 18:07
Originally posted by D.M
får den plats i 2d sierran också?
Hej
Den bör rymmas i 2dr versionen också, men det förutsätter nästan att du har en v6 från början, det blir lite extrajobb annars tror jag. Allting går!
/Tomas
Maverick
2003-11-14, 18:09
Originally posted by Benan
Trimma 2,9 12v e inget att sattsa på.. kostar Mycket mer än vad det smakar..!! Även om du turbokonventerar. Gör som RST S1 sa.. i med en 24v! Det går uta bara helvet med dom! 0-100 -6,7 sec med min Capri och toppar över 240! Plus att vid normal körning drar den inte mer än 0,8.
Men du vet väl att turbo v6or åker ifrån 24V capris:D :D
Fast disskuterar vi driftsäkerheten...nä det ska vi inte göra:(
extra jobb ne det gillar jag inte på vintrar då man inte har eget garage
mina föräldrar vill flytta till ett hus (med 2 garageplatser) o vill att jag ska stanna kvar i lägenheten vilken otur att man e så gammal !=) 19 år sen söndags =)
Originally posted by Benan
Hur får du din att toppa över 240
mitt varvstopp slår i vid 220
Kan bero på vilkan storlek du har på fälgarna/däcken.
Originally posted by MOB
Kan bero på vilkan storlek du har på fälgarna/däcken.
kan bero på bakaxeln? :o
HenrikssonFord
2005-12-08, 17:23
Kan även bero på vxllåda, har du en Typ9 så kommer du inte längre, med med MT75 toppar man över 240km/h
Beror också på om varvstoppet finns kvar :D
Har små däck, 195 50 15 men bakaxlen ligger på 3:22-1 och då ihop med MT-75 tar det aldrig slut! :)
Efter erfarenheter förra sommarn så tog jag och mätte upp både med annan bil och med beräkning av vartal utväxling och omkrest på hjulen
så när hastighetmätaren står vid 100km/h på 90 väg så blir man av med körkortet (121) :-(
när varvräknaren står på 6100r/m så visar hastighetsmätaren 210km/h vid beräkning så är hastigheten 232 km/h med 17" i verklig fart
så över 240 km/h stämmer nog
mätarhastigheten vs. varvtal
Det kvittar ju helt och hållet vilken storlek man har på däcken
Lådan snurrar ju knappast fortfarade vid ett visst varvtal för däcken är större
sen att den riktigt hastigheten ändras är ju en halt annan sak
rejvscorpio
2005-12-12, 00:21
Köp min scorpa cossie ^^
Motorn står på backen då jag hade tänkt slipa motorrummet och det blir enkelt för dig att komma åt alla kablar också :P
Ändå lagt ner projektet verkar det som...
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.