handdator

Visa fullständig version : Billarm med fjärrstart och 2-vägs kommunikation

FastRcars
2006-05-29, 11:52
Billarm med fjärrstart och 2-vägs kommunikation

Storsäljaren åter i lager!!

Funktioner:

- Fjärr med LCD och tangentlås
- Indikation för låst bil
- Hitta bilen med ljud o ljus
- Central låsstyrning
- Dubbla startspärrar
- 2-Vägs kommunikation
- Fjärrstart av motor
- Antistöld funktion
- 125db siren
- Glaskross
- Shocksensor

- 2-vägs kommunikationen fungerar så att om bilen utsätts för ett stöldförsök, kross av ruta m.m. så skickar larmenheten en signal till dosan som visar vad som pågår. Räckvidd ca 1000m vid gynnsamma förhållanden. Öppnas höger/vänster dörr eller en ruta krossas så visar displayen detta.

- Fjärrstart av motor, mkt bekväm funktion som tillåter dig att starta bilen med fjärrkontrollen när det tex är kallt ute och ingen motorvärmare finns tillgänglig, fungerar på såväl aut. som manuella bilar.

- Dubbla startspärrar gör det i princip omöjligt att stjäla bilen.

- Passar alla bilar med 12-volts elsystem.

- Instruktionsmanual med kopplingsschema.

Ord Pris: 1495:- FMCS = 1300:-

Betalning till FastRcars Plusgirokonto (Bankgiro) via postförskott alt förskottsbetalning och erhåll frifrakt!

Frågor?

Tveka inte att kontakta oss:

Tel: 070 - 240 24 24
Mail: jonas@fastrcars.se
Web: www.fastrcars.se

Edip
2006-05-29, 12:51
Är larmet godkänt?
Om inte hur reagerar försäkringsbolagen vid en eventuell stöld?

FastRcars
2006-05-29, 14:56
Är larmet godkänt?
Om inte hur reagerar försäkringsbolagen vid en eventuell stöld?

Det finns inget SSF godkännande på detta larm i daxläget!

Man tar givetvis diskussionen med försäkringsbolaget INNAN man förväntar sig ngn ersätttning ,och dom tar oxå ställning om dom godkänner eller ej , det ligger lokalt och inte generellt pga icke SSF GK som sagt.

Brukar underlätta om man kan visa papper att en Aukt Larminstallatör gjort jobbet..men ingen garanti tyvärr.

Är det bilen du vill ha kvar eller bara sänkt självrisk vid ev stöld?

Larmet fungerar mkt bra! och vi har sålt över 150st idax läget med en felprocent på 1% under en 2års period , så vi upplever det tillförlitligt!

:D :cool: :starter:

Frågor?

070-2402424

Mvh / Jonas

Edip
2006-05-29, 14:59
Ska ringa och kolla med försäkringsbolaget. Får se vad dom har att säga.
Slår en signal om det löser sig.

Tack på förhand

jooko
2006-05-29, 15:08
tjenare är det nivå reglering på larmet så att om nån försöker sno mina fälgar så märks detta i kontrollen ?

FastRcars
2006-05-29, 17:16
tjenare är det nivå reglering på larmet så att om nån försöker sno mina fälgar så märks detta i kontrollen ?

Det är justerbar shocksensor som reagerar på glas,rörelse osv ..inte en renodlad nivåsensor tyvärr , men den reagerar o skickar info till fjärren ifall bilen rör på sig.

/J

Matte-M
2007-03-02, 08:11
Tjabba jag undrar lite om larmet ni säljer .... jag har en sierra cosworth rwd -90 med en "startspärr" som redan sitter där (har inte en aning om hur den är kopplad) det värkar vara nått hemma bygge av spärren då det är ett täningslås till den spärren som använder sig av en fiat nyckel..... kommer det att påvärka det larm ni säljer om jag skulle koppla in det i stället måste jag ta bort den gammla spärren jag har i nu ???och vad tror ní att de skulle kosta att anlita en en godkänd larm firma som gör detta åt mig?? skicka gärna ett PM till mig med erat svar så snart som möjligt MVH: Matte