Visa fullständig version : Trasig kylare, Capri (2,0 pinto)
Nu var det såhära att min kylare var rätt trasig, rätt många celler som är döda. Vilka kylare skulle man kunna trycka dit? Större skadar väl inte, så länge den får plats och slangarna är dom samma så går det ju att fixa med fästena.
therealpinto
2006-06-15, 06:37
En Caprikylare är enklast...jag köpte ny för några år sedan, den var billig, under en tusenlapp tror jag. Har för mig att det var Kylarjonson (www.kylarjonson.se) men den finns inte på webbkatalogen (fast det gjorde den nog inte när jag köpte heller). Annars passar Taunus också, om man använder Taunus övre kylarslang - den kostar 800 kr plus moms.
BMW E30 (3-serie alltså) är ett annat alternativ men den passar ju inte "bolt on".
/Gustaf
Funderar nog på att hitta en lite finare på skroten, kostar väl 250kr där. Att den ska passa bolt-on är inget krav, har god tillgång till svets o dyligt. Sen är de bara slangar man ska få att passa. Varför just BMW E30? Större o får plats?
En Caprikylare är enklast...jag köpte ny för några år sedan, den var billig, under en tusenlapp tror jag. Har för mig att det var Kylarjonson (www.kylarjonson.se) men den finns inte på webbkatalogen (fast det gjorde den nog inte när jag köpte heller). Annars passar Taunus också, om man använder Taunus övre kylarslang - den kostar 800 kr plus moms.
BMW E30 (3-serie alltså) är ett annat alternativ men den passar ju inte "bolt on".
/Gustaf
therealpinto
2006-06-15, 14:02
BMW E30 för att den får plats och är gjord av aluminium (med plastgavlar), lite lättare. Storleken är ungefär samma.
/Gustaf
Släggmek
2006-06-15, 14:46
Även Granada (iaf Mk I och Mk II med Pinto-fyran) har samma kylare som Taunus och Capri, kan ev. avvika något i placeringen av övre slangen. Med C3-automat tillkommer en symbolisk tank nertill för oljekylning till lådan (kyls av kylvätskan) som ev kan vara lite i vägen i Capri (osett), annars samma kylare. Bara att plugga anslutningarna under och köra. Köpte en gång en vanlig stående kyl samma som Taunus/Granada som säljaren påstod kom från en tidig Sierra, men nog bäst du kollar själv att de har samma (har väl själv rivit i nån men kollade inte så noga, har dock för mig den ser lik ut på plats).
Tack så mycket för svaren!
Mikael S
2006-06-15, 15:28
Jag har en capri kylaren annars om du är sugen. Jag peta ner en bmw 528 kylare i min så den gamla blev över.
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.