Visa fullständig version : Granada mk2 v-lådebalk på mk1?
Passade in v-lådan(type9 från xr4i) på min granada-74 häromkvällen.
Allt väl förutom att v-lådebalken som var fel (skulle vart en granada enligt uppgift).
Passar balken från en 2,8 mk2 med type 9 i hålen där min 4-växlade type 5 satt eller måste jag fixa en balk från en 4-växlad låda och passar en sådan balk på min type 9?
4 och 5 vxl har olika vxl balk
balken du ska ha måste komma från en 5vxl granada v6 eller 4 spelar ingen roll
schysst, då kan jag köra med kardan från en 2,8 granada också, diffhusen skiljer väl inte mellan mk1 o 2?
ja du kan köra med 2,8 kardanen men du måste ta plåtröret med öron som håller gummibäljen mot stödlagret och sitter skruvad i karossen från mk1 kardanen dessa skiljer nämlligen mellan mk1 o mk2.
du kan ta bort den genom att dela på kardanen ,man brukar behöva slipa en 17 ringnyckel då det är lite trångt vid bulten i mittre knutkorset.
kolla okså vilken gummibälg som är stadigast då dessa kan skilja rätt mycket så slipper du vibrationer från kardanen
diffen ser lika ut mot kardanen på alla granador, det som kan skilja är mot drivaxlar på vissa mk1 till75
Tackar för hjälpen!
Har dock ingen mk1-kardan så det får bli lite bonnsmide :starter:
om du ska använda mk2 kardanen som den är kan du shimsa mellan kaross och stödlagerhuset, ca 15-20mm har jag på min mk1 med mk2 kardan.
mät vinkelskillnaden mellan bakre o främre kardandelarna skillnaden skall enligt boken vara max 1 grad för att undvika vibrationer.
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.