handdator

Visa fullständig version : Fixa till diskbänken så den blir blank?

R.Eklund
2003-08-14, 14:01
Har lite funderingar kring diskbänken i köket.
Den har ju blivit rätt repig och ser inte ut som ny längre och jag tänkte bara kan man polera den med nått?
Kan man köra med den maskinen man har till bilen tex?

Eller e det inget att göra nått åt bara låta det vara?

äh bara en tanke...:o

olabola
2003-08-14, 14:30
Mykcet fridtid eller? ;)

Men lite vim gör väl susen? och en sån här scotshsprite eller vad dom heter? 4 kantig liten sak som e lite kraftigare på sidan.
Ta en glutt på nån tv kanal när reklamen är på så hittar du säkert något :)

R.Eklund
2003-08-14, 14:35
hehe närå inte för mycket fritid men det e så att vi hade en vatten skada i köket och nu har vi fått ny matta och en del grejer så det vore lite kul att få tillbaka nyskicket på diskbänken också.

Vim går ju att rensa typ lite grann men inte så det blir helt blankt. Måste väl troligen polera på nått sätt eller inte vet jag.
Äh jag får väl prova med lite rubbing eller nått.

hehe...

olabola
2003-08-14, 14:40
Aj då, trist.

Men det är bara å gnugga på, autosol är väl kanske inte det smartaste??? Fast det kanske funkar? Bara en tanke...

Hoppas du får det fint och lycka till!

R.Eklund
2003-08-14, 14:45
hehe autosol e det slipmedel i det?
Kanske det skulle funka eller?

Tror ni man kan köra med maskin?

Hehe visst skulle jag kunna prova men man vill ju inte bara dra igång och polera och så blir det ännu värre.
Finns inget direkt ställe där jag vill testa heller på bänken...

samba
2003-08-14, 18:34
Jag drog på Autosol :D :D

Vart kanon på våran bänk i alla fall!

olabola
2003-08-14, 18:54
Autosol är typ som lackrengöring kanske man kan säga, fint fint slipmedel. Eller som tandkräm, borstar du för grova drag så slipar du bort emaljen på tänderna, lika med autosol tror ja. Ta fint och gnugga så blri det nog bra.

Tävlade lite med rc bilar förr och använde autosol för att få bort repor på stötdämpar stängerna, och där krävdes det ju fint slipmedel så det inte blev nå repor som förstörde packningarna i stötdämparna.

R.Eklund
2003-08-14, 20:26
Okej vart köper man Autosol då?
Kostar dyrt?

olabola
2003-08-14, 21:12
Nja, autosol är inte allför dyrt, säljs på tub, typ som dom stora tandkräms tuberna, vad kan det va 300 gram kanske. Ligger runt 100 lappen skulel jag tro, troligen billigare, kanske neråt 50 lappen. Finns säker på mikro och liknande affärer.

Cosworth Robban
2003-08-14, 21:54
Vi har på Mekonomen, 64 spänn för en tub! Kolla med nån kökskrängare, jag har för mig det finns nåt medel som typ MP52, fast det är kanske bara till för spishällar!?!?!?

Udda Teknik fråga, men jäkligt kul :)

R.Eklund
2003-08-14, 23:12
Var och kollade på ett av dom större varuhusen men dom hade inte nån autosol men dom hade MP52 men det var till spishällar och mycket annat också men inte till rostfritt.

Men jag kollar Mekonomen för dom borde ju ha i så fall.

Henke85
2003-08-15, 00:12
Alla "RIKTIGA" bensin mackar har autosol... dom som inte bara säljer mat, utan som har det en bensinmack ska ha. Som oljor, tändstift, torkarblad, bilshampo m.m.

Peter
2003-08-15, 11:35
Jag säger bara Quick 'N Brite ! :rolleyes: :D

R.Eklund
2003-08-17, 16:55
Nu e det i alla fall gjort.
Köpte nått medel på en lokal rörfirma som säljer badrums detaljer samt lite köksgrejer och jäklar vad bra det blev!
Jag fick köra ett par ggr för den var rejält repig men nu ser den "nästan" ut som ny!

Tack för alla tips i alla fall.

Mr L
2003-08-19, 23:16
vilken tur nu kan du sova i lugn o ro igen :)