handdator

Visa fullständig version : Finns det vita framblinkers till Taunus? (80talare)

Mikael S
2007-02-28, 21:19
Någon som sett nått?

SK Racing
2007-03-01, 04:13
jag har faktiskt på någon Afrikansk sida sett Taunus alá Ronny o Ragge med vita blinkers, i o för sig bak men det finns förmodligen fram i dom fallen då det är vita bak, sedan är ju den stora frågan vad dom köps för finns gör det säkert.

therealpinto
2007-03-01, 06:30
Jag har inte sett något men kolla Tyskland...

Annars är ju formen rätt enkel, man kan säkert värma och bocka till plexiglas eller polykarbonat själv och få det rätt bra.

/Gustaf

Ford_Taunus
2007-03-01, 09:53
ja köpte plexiglas som jag värmde me luftpicka ,o böjde mot glaset på mina baklysen. Funkade galant!

Aldo_Nova
2007-03-01, 16:17
Någon som sett nått?

Tyvärr inte.. men berätta gärna om du springer på några...

RS 1800
2007-03-01, 16:25
är det dessa:

http://cgi.ebay.de/WEISSE-BLINKER-Ford-Taunus-1Taunus1-Coupe-XL-GXL-RS_W0QQitemZ320086009929QQihZ011QQcategoryZ96366QQ ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

granadadr
2007-03-01, 16:58
det där är till gammla taunus,micke vill ju ha till nyare :^o :nxsmile:

Aldo_Nova
2007-03-06, 12:57
Hittade en tysk som har det på sin.. men mer vet jag inte tyvärr...
http://www.taunus-tm.de/Taunus_Pics/taunus_pics.html

Hittade förresten på den här sidan http://www.oldcars.de/ kanske rätt dyrt men men...

Ford_Taunus
2007-04-05, 11:26
Jag ska prova att gjuta av mina Framblinkers nu i helgen! Få se om man kan få till de bra.
Har införskaffat 5 mm kristalklart plexiglas som bör funkar rätt hyffsat :) , tänkte såg ut formen me sticksågen. Dock så måste man ta de jävla isigt då , har jag lärt mig , för annars spricker de och helst när man är ett par cm ifrån färdig

Benan
2007-04-05, 11:46
Kan man inte få bort den organga färgen med fint sandpapper tro?
Blinkers glas brukar väll va vita från i grunden sen lackade?

therealpinto
2007-04-05, 14:00
De flesta Fordglas från 1974-76 ungefär är genomfärgade, så det går inte att tvätta bort färgen från dem.

/Gustaf

Hejmer
2008-09-17, 21:20
Kan man inte få bort den organga färgen med fint sandpapper tro?
Blinkers glas brukar väll va vita från i grunden sen lackade?Är de lackade så kan man polera bort de med en trasa med bromsvätska på, hade tänkt jag skulle göra de på min bil

Paroxyst
2008-09-18, 07:58
Någon som sett nått?
http://www.fmcs.nu/forum/showthread.php?t=50990&page=2

artur
2008-09-18, 18:01
Köpte de på
http://www.oldcars.de/index_en.htm

kostar ca: 600 beroende på hur valutan står.

Finns även bak (grå/röd eller helt vita) om man är sugen.
Hittade även till äldre Taunus.

Släggmek
2008-09-19, 13:39
Köpte de på
http://www.oldcars.de/index_en.htm

kostar ca: 600 beroende på hur valutan står.

Finns även bak (grå/röd eller helt vita) om man är sugen.
Hittade även till äldre Taunus.

Intressant. Var det smidigt att handla av dem?

artur
2008-09-19, 19:38
Intressant. Var det smidigt att handla av dem?

Jag tyckte det, fast det blev lite missförstånd.
Det går inte att beställa och betala vid avhämtning till Sverige, men fick respons direkt och allting löste sig genom att jag betalade in på deras konto och mailade över kvittot på överföringen som jag fått från banken.
Då skickade de över blinkersen fast de inte hade pengarna synliga på deras konto.
Bra service tycker jag.

Släggmek
2008-09-23, 17:06
Jag tyckte det, fast det blev lite missförstånd.
Det går inte att beställa och betala vid avhämtning till Sverige, men fick respons direkt och allting löste sig genom att jag betalade in på deras konto och mailade över kvittot på överföringen som jag fått från banken.
Då skickade de över blinkersen fast de inte hade pengarna synliga på deras konto.
Bra service tycker jag.

Okay, det var raka besked. Tackar för detta! :) Då törs man nog handla med dom.

Apropå vita blinkers förresten - gruvligt långskott, men har möjligen nån span på vart man hittar sånt till Taunus 17m P3:an (vill haaa...:i:)? En tysk hobbyrenoverare jag frågade påstod att det bara satt på Italien-sålda??? Nån som vet råd, eller är det bara värmepistol, fil och plexi som gäller?

artur
2008-09-23, 23:44
Okay, det var raka besked. Tackar för detta! :) Då törs man nog handla med dom.

Apropå vita blinkers förresten - gruvligt långskott, men har möjligen nån span på vart man hittar sånt till Taunus 17m P3:an (vill haaa...:i:)? En tysk hobbyrenoverare jag frågade påstod att det bara satt på Italien-sålda??? Nån som vet råd, eller är det bara värmepistol, fil och plexi som gäller?

De här kan nog passa din

Hittadede på där jag köpte mina, sök på "white turn indikator"

Släggmek
2008-09-24, 10:42
De här kan nog passa din

Hittadede på där jag köpte mina, sök på "white turn indikator"

Hmm... intressant iofs, tack för tipset - och ja, de är ju rätt för min bruks-taunus (och jäklar vad snygga!), men eftersom den är lika orange som glasen den har får de nog sitta kvar (om jag inte får för mig att lacka den svart :D). Nej, vad jag jagar på rak arm är de som passar på avataren, eller rättare min egen motsvarande; 17m mellan 60-64 (P3-serien). Ah, jag får luska på webben, men tack i alla fall. Om jag gjort rätt nu finns det bild på bilen att kika på, fattade hur man bifogar till slut :D.

artur
2008-09-25, 19:30
Det kanske går att tvätta bort det oranga med tinner.
Se till innan att du har en i reserv om det ski---er sig.

Hört någonstans att det gick att göra på vissa.

Tänk bara på att tinner löser upp även plast, så ha inte på för länge.

Släggmek
2008-10-03, 10:23
Hmm, ja det funkar åtminstone hyfsat på bakljusen till TC1 med vissa problem att lösa upp i vrårna (framblinkersen har en vassare färg som verkar palla det mesta inklusive klimatet, där lossnar bara silvret på kanternas insida). Även sista tyska Taunus 79-82 = TC3 (hoppas det löste sig med parkeringsfrågan för din) hade sprayad genomskinlig plast i bakljusen som det syns (sett många urblekta), men minns jag rätt är det solitt färgad plast runtom på TC2/Cortina mk IV. Min gamla 17m P3:a har rödfärgad plast i bakljusen, det verkar vara det även fram på både dom och de nyare P5/P7/P7b-serierna också., men minns jag rätt är det solitt färgad plast runtom på TC2/Cortina mk IV. Min gamla 17m P3:a har rödfärgad plast i bakljusen, det verkar vara det även fram på både dom och de nyare P5/P7/P7b-serierna också.

Paroxyst
2008-12-21, 11:06
Insattser till framblinkers taunus 75a?
nån som har?

Du får nog sätta in en Köpes annons som alla andra :)