handdator

Visa fullständig version : Någon som känner sig manad att lacka ? :)

Sudden
2007-06-06, 07:01
Tjoh.

Har en Sierra Cosworth som absolut skulle behöva en ny lack.
Som den ser ut nu kan jämnföras med ett apelsinskal ungefär.
garagelackad av någon ägare före mig. den ser gräslig ut. :rolleyes:

Färgen är vit med svart lackat motorrum.

Jag hade tänkt mig behålla orginalfärgen dock med någon sorts pearl den här gången. Har även ett komplett Combat Kit som jag tänkt lacka på samma gång.

Någon som kan eller känner någon duktig lackerare som kan ta på sig detta ? :)

Fridens
Sudden

low-life
2007-06-06, 08:54
Har iförsig inte sett lacken. Men vill du spara pengar men ändå få en riktigt fin cosselack, så kan du våtslipa bilen om det vore ett intressant alternativ?

Är ju en bit mellan oss så kanske lite långt för dig att åka. Men är du intresserad så kan jag hjälpa dig via pm?!

Sudden
2007-06-07, 13:36
Vet inte om det hjälper faktiskt. Den ser hemsk ut i lacken så. det bästa vore en ny lack. håller på och slipar på den lilla rosten som finns just nu så. Man vill ju ha bilen i toppskick hehe.

Tråkigt med svensk sålda cossie. Alltid lite rost. :(

Sudden
2007-06-07, 13:44
Har iförsig inte sett lacken. Men vill du spara pengar men ändå få en riktigt fin cosselack, så kan du våtslipa bilen om det vore ett intressant alternativ?

Är ju en bit mellan oss så kanske lite långt för dig att åka. Men är du intresserad så kan jag hjälpa dig via pm?!

Det var en förbannat snygg cossie på din sida iaf. :) gillade putsen skarpt!! :D

mr Costin
2007-06-08, 06:42
Seriös hellack kan du få för mellan 10 och 20000:-, allt beroende på hur mkt som ska göras av invändig målning, hur mycket spackling, plast rep, rost mm extra jobb det är. Gäller nedplockad bil.
Alla delar målas lösa om så önskas. Ska du ha nåt special effekt pearl candy lack så är sån lack mycket dyrare än vanlig, men du får veta i förväg vad det kostar. Tid finns i september.

farsan
2007-06-08, 11:58
Seriös hellack kan du få för mellan 10 och 20000:-, allt beroende på hur mkt som ska göras av invändig målning, hur mycket spackling, plast rep, rost mm extra jobb det är. Gäller nedplockad bil.
Alla delar målas lösa om så önskas. Ska du ha nåt special effekt pearl candy lack så är sån lack mycket dyrare än vanlig, men du får veta i förväg vad det kostar. Tid finns i september.

Trodde inte du hjälpte folk med combatkit:console:

mr Costin
2007-06-08, 12:54
H-vete, missade den detaljen, det blir straff avgift på 18700:-.:rolleyes:

Nä det är inte jag som gör jobbet, men glasfibergrejer brukar bjuda på enorma mängder extrajobb=dyrare naturligtvis.

Men helt rätt, jag föredrar orginal, men alla kan ju inte vara som jag. Själv skulle jag aldrig skruva på nåt sånt, men jag har inget emot dom som vill ha det personligen. Bättre att köra med combat än att inte köra alls eller ännu värre köra icke Ford.

Sudden
2007-06-08, 17:22
Allt grovjobb så som slipning, spackling och rostlagning görs av mig innan lack. samt nerplockning av delar som skall lackas löst. Bilen behöver inte lackeras nånting alls invändigt eller så eftersom den fortfarande ska förbli vit.

Det blir en del jobb med att lacka ett combat kit vad jag har förstått också.
Glasfiber ska tydligen vara rätt ömtåligt när man pulverlackerar och sen skickar in det i ugnen ? Böjer sig lätt osv ?

Fridens
Sudden

RJ33
2007-06-08, 21:00
Man pulverlackar inte plast... bara metall.

mr Costin
2007-06-09, 07:53
Om du inte är 100% säker på hur du ska göra och med vad du ska slipa så blir det DYRARE om du slipar själv.

Man får se till att hänga upp plastgrejer så som inte kroknar i ugnen. Glasfiber är inte så temperatur känsligt, det är värre med ABS ocu PUR.

Sudden
2007-06-10, 09:46
Okely Dokely.
Fick tag på en person här i stan som eventuellt kunde greja det.
vit med diamantgrön pearl fick det bli. Kan nog bli kul.
Vitt kan vara cleant om det är bra gjort så det får bli så :)