-FW-
2003-12-27, 12:17
Igår när jag var på väg hem från en liten tur in till Stockholm kommer jag i godan ro i ungefär 70 blås på en 70-väg (det är kanske halt tänker jag eftersom den gula snöflingan lyser i bilen och det har regnat hela dagen). Hinner knappt tänka tanken när jag kommer ut ur en vänsterkurva så fortsätter bakdelen på bilen vidare och vill förbi framdelen. Som tur var så är det bara en fläck och däcken återfår greppet nån sekund senare men jag sitter ändå med hjärtat i halsgropen för på båda sidorna av vägen har man ca. 1,5 m fritt fall ner på en åker... Samma kurva som det här hände i håller man kanske 120 i på sommaren när man är på bushumör. Vägen såg torr ut och de som inte vet att det brukar vara halt så in i h-t på den här vägen kan råka riktigt illa ut.
Det här är ganska ovanligt fenomen här i trakterna generellt så det brukar hända otrevliga olyckor när det väl är sånt här väder.
Ta det lugnt i vintertrafiken!
Mvh F
Det här är ganska ovanligt fenomen här i trakterna generellt så det brukar hända otrevliga olyckor när det väl är sånt här väder.
Ta det lugnt i vintertrafiken!
Mvh F