Visa fullständig version : Lackeringstips!
Här är en kille med mycket energi!
http://www.rickwrench.com/50dollarpaint.html
Ser ju bra ut på bild!
Såg ruskigt bra ut...
men är de inte lite svårt o undvika bubblor..??... kankse därför den ska vara riktigt tunn iofs...
Har man inget bättre för sig så :p
Men det såg faktiskt jävligt bra ut på bilderna iallafall, undrar om den
hade sett likadan ut efter en vinter här i Sverige och våra fina saltvägar?
Såg jävligt bra ut.. men de skulle en bil jag va och kolla på i förra veckan va oxå men där hade de nog bara dragit på ett lager lack... :( denna hade ju åtminstone lagt på 7...
//Rille
undrar vad han jobbar med
Släggmek
2007-06-18, 16:45
Hehe, klassisk metod... :D Johodå, jag har själv lackat flera bruks-Fordar på det viset och det både går och håller för vårt salt, men man måste ha ett hyfsat material - verkstadslackfärg, vanlig ute/innekvalitet är för klen för att ge bra resultat - om det ska hålla bra. Späd max 20% med lacknafta/thinner annars krävs otaliga lager, värm i stället färgburken till fingervarmt i en pyts varmvatten och rör ut alla klumpar så blir den lättrollad. Oxidation tycker jag är ett problem, å andra sidan handlar det väl om att vaxa nån gång, inte bara tanka & köra...:p
Måste säga killen gjort ett jäkla bra jobb med polermaskinen. Enamel/lackfärg (alkydolje/lösningsmedelsbaserad!) går bra att polera till högglans med vanlig Autosol när den torkat ordentligt, våtslipning av allt apelsinskal före såklart :rolleyes:. Metoden funkar utmärkt på lagom skräpiga bruksbilar om man kan stå ut med lite taskig finish i trånga utrymmen (dropplister etc) som måste penslas. Förresten var det en rätt kul sajt med mycket info på bl a GM/Rover aluminium-V8:an, man får nästan lust att skaffa en att pula ner in nån busford... :i: Göra som han och sänka en i en Alfa GTV skulle säkert driva vansinne på originaljyckarna :laughing:.
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.