handdator

Visa fullständig version : Byta Fjädrar sierra cosworth??

makarow
2003-12-28, 19:21
Har nu bytt fjädrar i bak..Betydligt högre och bättre nu till vintern..Och sen till problemet när jag skulle byta ifram...Jag lossna bulten nere på fjäderbenet och bände isär skiten...Sen förstod jag inte hur det skulle gå till och lossna det så jag tog en domkaraft och pressa isär det och det gick jiu bra fick dän allt och bytte fjäder men nu vet jag fan inte hur jag ska få tillbaka skiten för det är ju helt omöjligt fjäderbenet sticker ner flera cm nedanför självahålet som den ska in i om ni förstår hur jag menar..Är det nån som har ngn lösning på detta eller ????:confused: :confused: :confused:

NO.
2003-12-28, 19:47
Lossa krängningas hämarstaget...

micke80
2003-12-28, 22:53
Hmm, tror jag fattar vad du menar... Inga problem, bara till att bända länkarmen "neråt" med hjälp av en kofot, ett rör eller liknande... Bänd från länkarmens inre fäste i karossen mot krängningshämmaren, lägg en träkloss emellan när du bänder mot krängningshämmaren.. Därefter går det alldeles utmärkt att lirka i spindelleden i hålet på fjäderbenet. Lite svårt att förklara utan bilder kanske, men jag hoppas att du blir lite klokare av detta vetenskapliga inlägg *Gäsp*

makarow
2003-12-29, 08:23
OK jag förstår ska gå ut och kika på det nu tänkte jag...Jag hör av mig igen om det blir problem...

Tack för en bra sida med snabba svar..

MVH Marcus

makarow
2003-12-29, 18:54
Åker numera jeep..:D

Har fått dit det både ifram och bak nu...

MVH Marcus

Cossy_Calle
2003-12-30, 14:34
Lter ju kanon att det funkade!!

nu blir man lite avis 4*4 och snö :)
ska åka o kolla på en mkII nu som plåster på såren!

säj till om du kommer till lidk med cossien så man kan få en tur!!

Mvh Calle

makarow
2003-12-30, 18:27
Klart du ska få dig åktur...Var ute med bilen idag och det är ju riktigt kul i snön faktiskt...:p

P.Svensson
2003-12-30, 23:44
Ja 4*4 i snön är det roligaset som finns =) själv kanar jag runt i en delta =)