handdator

Visa fullständig version : Bussgods??

Jimpan_
2003-12-28, 21:19
Nån som vet hur lång tid det brukar ta från den dagen nån hämtar ut en sak man skickat på bussgods med efterkrav tills man får pengarna?
Ungefär?
O hur får man pengarna??

sludge
2003-12-28, 21:39
Kan nog variera en del men sist jag gjorde det tog det ungefär
en vecka innan jag fick en utbetalningsavi.
(från det att mottageren hämtat grejorna)
Jag hämtade ut pengarna på Svensk kassaservice, fast de skojarna snor ju en på 20 spänn eller nåt...:mad:
:cool:

Davve
2003-12-28, 21:44
Jag har väntat en månad en gång !!!!!!!!!!

sludge
2003-12-28, 21:49
Fy f-n! hur kunde det ta så lång tid?
Hade de någon vettig förklaring eller?

P.Svensson
2003-12-29, 22:08
Men mig har det tat typ 2-3dar.

Tarasus
2003-12-29, 22:25
Davve: Att det tog en månad måste ju bero på att han som skulle hämta ut det dröjde. Eftersom när han betalar in pengarna så går det direkt in i systemet och då skickas ju en utbelatningsavi ut ganska omgående.

Ska vara att det var något som hade hänt precis då som orsakade den långa väntetiden.

bmwpower
2003-12-30, 18:48
Det beror på hur ofta bussgods utlämnarna lämna in lapparna.
Det finns dom terminaler som lämna in dom var 14dar.
Så det är svårt att säga

Tarasus
2003-12-31, 01:25
Ahh, nu tänkte jag inte på dom "mindre" ställena :D
Föreställde mig bara att man klampade in på en bussgods terminal å signade å betalade *hehe*

Davve
2004-01-01, 12:00
Originally posted by Tarasus
Davve: Att det tog en månad måste ju bero på att han som skulle hämta ut det dröjde. Eftersom när han betalar in pengarna så går det direkt in i systemet och då skickas ju en utbelatningsavi ut ganska omgående.

Ska vara att det var något som hade hänt precis då som orsakade den långa väntetiden.

Han hämtade skitet direkt när det kom... det var dessutom till ett företag så han hade hemkörning på grejerna...

Det var dom på Bussgods som strulade nå så förbannat...

mr Costin
2004-01-01, 16:01
Jag fck ringa och efterlysa pengarna, trodde nåt gått snett men det hade det inte. Skickade grejer till en här i FMCS, han hämtade ut och betalade omedelbums men jag fick inga pengar. Efter två veckor ringde jag till kontoret där jag lämnade in paketet, de kollade och jag fick till svar att stället som mottagit mina pengar inte betalar in till postgirot mer än en gång i månaden. Jag fick numret dit där pengarna fanns och där fick jag veta rutinerna. Det är bussgods som bestämmer, inte stället som har tagit emot pengarna. Jag uttryckte mitt missnöje mycket tydligt och hon jag pratat med knallade över till kassa service vägg i vägg och satte in mina pengar. Personligen så tycker jag det är för DJ-LIGT att man ska behöva vänta så länge och att man ska behöva ringa och tjata. Tyvärr så är posten så dyr och långsam, men där får man pangarna omedelbums. Bussen är ju snabb som 17 och bra mycket billigare, men penga hanteringen borde de se över. Men ringar alla och klagar så lär de göra något åt det, annars lär inget hända.

skummgubbe
2004-01-01, 16:55
mr costin

du skickade drivaxeln i månd??? vi får se hur lång tid det tar med tanke på att många e lediga mm. och hoppas att du ska få pengarna lite snabbare än ditt förra inlägg..

mr Costin
2004-01-01, 18:40
Det var inte dina grejer det handlade om, jag har skickat annat tidigare, men om jag hinner så blir det i morrn.

skummgubbe
2004-01-01, 18:55
ok! jag förstod att det inte va mina grjer därför skrev jag som du skrev i ditt förra innlägg det är lätt att misstolka:)

mr Costin
2004-01-02, 13:36
det kan det va, nu är jag (snart) påväg till bussen för att skicka.

skummgubbe
2004-01-02, 16:25
kanon!!!

mr Costin
2004-01-02, 19:23
Fast jag var där så sent att paketet inte går iväg förrän på måndag.

NachtGeist
2004-01-18, 17:15
Originally posted by Davve
Jag har väntat en månad en gång !!!!!!!!!!

Fick jag med göra en gång, Väntade flera veckor, ringde fram & tillbaka..

Sen blev de väl stressade, För det kom TVÅ utbetalningsavier =)

magnus211
2004-02-08, 16:27
bussgods är ganska snabba på att frakta grejerna, men när det kommer till allt pappersjobb går det riktigt trögt. Jag brukar jobba extra på bussgogs ibland och vet att man gör inte många knopp där. men har du inte fått cash inom 2 veckor är ngt galet.