Visa fullständig version : Bussningar taunus
Har sökt runt lite i forumet men hittar som ingen info om vart man kan köpa vanliga bussningar till taunus. vill inte köpa poly bussningar för det känns onödigt dyrt faktiskt!
finns det nån som säljer vanliga bussningar till vettiga priser?
Kg, dahlhems har ju enbart poly bussningar till taunus.
Cosworth 4x4
2007-09-02, 21:11
Har sökt runt lite i forumet men hittar som ingen info om vart man kan köpa vanliga bussningar till taunus. vill inte köpa poly bussningar för det känns onödigt dyrt faktiskt!
finns det nån som säljer vanliga bussningar till vettiga priser?
Kg, dahlhems har ju enbart poly bussningar till taunus.
Hii
Vet inte hur det är idag men förr hade Biltema helgjutna gummibussningar till vettiga priser ( men man fick byta oftare då det var så dåligt gummi i dom ! )
Är du inte rädd för oljud så svarva ur några puckar det brukar fungera !
// Micke
Hii
Vet inte hur det är idag men förr hade Biltema helgjutna gummibussningar till vettiga priser ( men man fick byta oftare då det var så dåligt gummi i dom ! )
Är du inte rädd för oljud så svarva ur några puckar det brukar fungera !
// Micke
biltema har inte! kollade genom deras katalog nyss, hammade noll där.
kanske nån där ute i träsket som vet ungefär vad man landar på för siffror nya bussningar i poly?
therealpinto
2007-09-03, 12:42
Kolla hos Dalhems eller KG Trimning i Sverige, eller Deflex i England. Deflex har dock rykte om sviktande kvalitet - men låga priser.
/Gustaf
Kolla hos Dalhems eller KG Trimning i Sverige, eller Deflex i England. Deflex har dock rykte om sviktande kvalitet - men låga priser.
/Gustaf
jag har inte ringt dom utan enbart kollat respetives hemsida! men jag hittade då inga gammla hederliga gummi bussningar!
det enda som fanns till taunus var såna hära plastbussningar
therealpinto
2007-09-07, 20:18
Det kan nog stämma att det är svårt med gummibussningar, men polyuretan är ett bra alternativ. Inte sällan prisvärt också.
/Gustaf
Det kan nog stämma att det är svårt med gummibussningar, men polyuretan är ett bra alternativ. Inte sällan prisvärt också.
/Gustaf
men vem vill lägga ut 5000 på bussningar om jag enbart ska busa omkring lite på isen och kanske lite i stan...
får leta vidare
therealpinto
2007-09-08, 12:23
Jo, men grejen är att det inte är säkert att gummibussningar blir speciellt mycket billigare. Ska du snåla, gjut egna i rutlim eller karva fram dem i hockepuckar eller så...
/Gustaf
Jo, men grejen är att det inte är säkert att gummibussningar blir speciellt mycket billigare. Ska du snåla, gjut egna i rutlim eller karva fram dem i hockepuckar eller så...
/Gustaf
vilka skulle du rekomendera att köpa bussningar från då?
behöver ju till hela bilen alla är ju ganska slitna och uttorkade. hittade nån tysk sida som säljer gummi bussningar faktiskt.
therealpinto
2007-09-08, 18:18
Jag skulle kolla Deflex (Cortina MkIII-V är samma bil som Taunus), men om tyskarna ordnar gummi (!) till bättre pris är det ju bara att köra på det.
/Gustaf
Jag skulle kolla Deflex (Cortina MkIII-V är samma bil som Taunus), men om tyskarna ordnar gummi (!) till bättre pris är det ju bara att köra på det.
/Gustaf
jag kollade vad dom skulle kosta 80 pund för alla bussningar, tyckte det lät lite väl billigt. vet inte om jag gjorde rätt eller fel. för jag tog en(1) av varje sak och la i korgen. för det står ju "pris Set 2" då antar jag att det är båda bussningarna för det priset som står
Släggmek
2007-09-10, 16:58
Ska du snåla, gjut egna i rutlim eller karva fram dem i hockepuckar eller så...
/Gustaf
Hm, funkar det någorlunda? Nu vart jag nyfiken...:p Nåt särskilt märke man bör prova? Lim alltså.
Doughnuts till momentstagen på framvagnen kan man ta från annat, kolla på japanska minipickisar och VW Transport. Jag tog nåt gammalt sånt och hyvlade ner till ca 1,5 cm, funkar utmärkt.
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.