handdator

Visa fullständig version : Lumpen frågor

Cossie_Dude
2004-01-03, 21:46
Undrar hur många som har gjort Lumpen/gör Lumpen eller ska göra Lumpen!?
Vore kul att höra av er som gjorde Lumpen va ni tyckte

Rycker in själv snart som Amfibesoldat på Amf1 i Vaxholm den 12 Januari

Anders

Papillon
2004-01-03, 21:48
tja, ska in den 19 januari i eksjö :)

Edip
2004-01-03, 22:49
Tja Sjöbuse i Karlkrona och Berga

Riktigt vettigt.
Inte bara en massa befäl som stog och gormade på en.

Fast det lär du ju få din beskärda del av på amf.

Blir säkert bra bara man kommer in i alla konstigtheter.

blackbird
2004-01-04, 00:56
Jag var vakt på Kvarn, men gjorde GSU på K3, så allt var inte "glatta livet" bara för att man var vakt :)

I början upplevde man det hela som ... helt sjukt. Det blev inte bättre av att man var på just K3, en gammal fästning. Det tjöt i ventilationen och det var kyligt på mornarna... Allt var gammalt och ordergivningen på morgonen skedde i en 300 meter lång stenkorridor... EKO!

Först var det det bära grejer och lära sig skåpsordning och sånt... Då var alla befäl riktigt trevliga och riktigt folkliga... Dag två var det dock andra bullar... Då fick man veta att man levde. Sen blev det i princip bara värr de första dagarna. Exercis och exercis och visitationer... Gap och skrik och sånt... Det varvades dock med en del lektioner där det var lite bättre stämning.

Det är dock bara början som är riktigt jävlig. Sen mot GSU'ns slut när alla kände alla och befälen lärt ut det de skulle så slappnade de av lite :) Eftersom vi flyttade efter GSU'n hade vi plutonsfest och då får man se MYCKET annorlunda sidor av befälen :D Även ute i fält under "fritiden" på kvällar osv. är befälen mycket trevligare och snackar som folk osv.

Det man ska komma ihåg när man är i lumpen är att i 99% av fallen spelar befälen. De kan dels vara riktigta svin eller faktiskt vara arga på riktigt (man vet oftast när de är arga på riktigt) men nästan alltid så är det spel för att man ska lära sig. Och det gör man. Så akta dig för att få förutfattade meningar om vissa befäl. Vi hade under GSU'n två huvudbefäl, en löjtnant och en fänrik (igentligen en kapten också men han var ledig). I början var fänriken den som verkade vara på "vår sida" och löjtnanten var den som skrek o hade sig... Men det ändrade sig... Och i slutet var båda lika trevliga. Sen hade våra befäl även egenheten att de blev jättetrevliga när de bytte pluton (vi var tre plutoner). För vissa utbildade i vissa grejer, så de byttes om att hålla "undervisningen". Och när det snackades mellan plutonerna visade sig snart att de egna befälen var "riktiga skitar" medans de "gästande" var hur trevliga som helst. Ännu ett spel.

I grunden ÄR alla befäl trevliga typer som i vissa fall är riktiga orginal och helt otroligt kunniga. Vet bara ett befäl som måste haft en skruv lös nånstans och det var nåt Bosnien-freak av nåt slag...

Nu vet jag inte hur väl detta stämmer in på Amf. 4 för de har jag hört ska vara lagom störda :D men det märks :D

PS Nån här som varit på K3 och träffat Hullman o grabbsen :D Skönaste typen på denna jord typ :) Jobbiga jävlar men fan vilka orginal!

Jensa
2004-01-04, 09:30
en annan fick mönstringen framflyttad:D

joacim77
2004-01-04, 10:26
Jag var pioneersoldat...vi ligger längst fram och blir skjutna först!!!! :rolleyes:

Men jag måste säga att även om det var den tuffaste utbildning jag någonsin varit med om så var det faan kul såhär i efterhand!!! Det är bara att ge gärnet och hoppas på det bästa!!

AffeAlien
2004-01-04, 11:01
Jag hör dåligt på höger öra.
ljud som är lägre än 30db och är 6000hz hör jag inte på höger öra. Så jag slapp :D

Benan
2004-01-04, 11:50
Jag skulle köra stirdvagn, men sen kom dom på att jag hade glasögon och det fick man inte ha..! Sen blev jag vakt och det ville jag inte göra så jag drog en snyfthistoria och jag slapp! :)

Mr Niceguy
2004-01-04, 12:10
Jag fick frisedel... :D :D
De tycker jag är perfekt. Mer tid och pengar åt cossien, hehe.

PiT
2004-01-04, 13:28
Jag är Millitärpolis i kungsängen livgardet (I1) sen ibland brukar vi va på K1 också där rider vi hästar och har juridik istortsätt. Men det är skjyst som fan o ligga dära för det ligger vid stadion så man har typ 10 min gångväg ner till stureplan när man har kvällspermis :P

Befärl kan vara riktiga muppar faktiskt. Specielt i början, sen blir vissa skjysta. Men det jobbiga är när man får nya befäl som ska visa va de går för.
Första 2 veckorna va nog det värsta jag gjort i mitt liv. vi gick upp halv 5 för att ha morgonfys varje dag. fick HOV efter 12 o mkt skrik osv.

Men det blir bättre, nånggång? jag har varit inne 5 månader o jag väntar fortfarande :) Jag tror föresten att du kommer har min lumpen polares flickvänn som KB om jag inte är helt ute o cycklar.

Kan du få utbildning på stridsbåt 90 föresten? isåfall försök o bli det. Helt sjuk båt :)

Cossie_Dude
2004-01-04, 15:08
Originally posted by PiT
Jag är Millitärpolis i kungsängen livgardet (I1) sen ibland brukar vi va på K1 också där rider vi hästar och har juridik istortsätt. Men det är skjyst som fan o ligga dära för det ligger vid stadion så man har typ 10 min gångväg ner till stureplan när man har kvällspermis :P

Befärl kan vara riktiga muppar faktiskt. Specielt i början, sen blir vissa skjysta. Men det jobbiga är när man får nya befäl som ska visa va de går för.
Första 2 veckorna va nog det värsta jag gjort i mitt liv. vi gick upp halv 5 för att ha morgonfys varje dag. fick HOV efter 12 o mkt skrik osv.

Men det blir bättre, nånggång? jag har varit inne 5 månader o jag väntar fortfarande :) Jag tror föresten att du kommer har min lumpen polares flickvänn som KB om jag inte är helt ute o cycklar.

Kan du få utbildning på stridsbåt 90 föresten? isåfall försök o bli det. Helt sjuk båt :)

jorå varje pluton ska ha 3 båtförare så klart att man kommer att försöka att få det.. eller så blir man förare på en av svävare! Men det ballaste e att varje grupp ska ha 2-5 st me KSp 90!
asså menar du att jag kommer att ha en KB som e tjej! Lite ballt i sånna fall!

Anders

PiT
2004-01-04, 15:53
Originally posted by Cossie_Dude
jorå varje pluton ska ha 3 båtförare så klart att man kommer att försöka att få det.. eller så blir man förare på en av svävare! Men det ballaste e att varje grupp ska ha 2-5 st me KSp 90!
asså menar du att jag kommer att ha en KB som e tjej! Lite ballt i sånna fall!

Anders

KSP 90 är en messig ärtbössa. KSP 58 ska det va :)
Men ett tips är att åtminstone försöka bli stridsbåt 90 förare.

en film från förra årests MP

http://user.tninet.se/~czz270a/lumpen/Milit%e4rpolisen-KSP.mpg

Mr L
2004-01-04, 16:51
Gruppchef på TP i Sollefteå.

en helt okey tid dock för lite skjuta med tyngre vapen :)

fr3drik
2004-01-04, 16:58
Själv har man juh legat inne ett tag nu då.
Muckar 8 april och då är de 10 månaderna förbi.
Jag ligger inne som mek på PBV401 (den jävla rysshinken).
Men det va juh iaf skoj att få förarbevis på den så man får köra i 10 år... plus C-kortet helt gratis.
Lumpen har sina fördelar!
Plus att dom är rädd om repsoldaterna. Vi dör oftast sist. ;)

MetallicaMats
2004-01-04, 19:34
Jag har inte ens mönstrat...

Lefracuss
2004-01-04, 19:50
Muckade för 3½ år sedan.
Låg som vakt på I1 (All utbildning där fast jag tillhörde K1).
tredje sista 3:e SKV som utbildades.
Måste säga det att jag först undrade vad fan jag pysslade med, sen undrade jag det ett litet tag till, sen ville jag skita i allt. Man svettades, frös, luktade illa... och.. och... hade SKITKUL!!! Var det bästa jag någonsin gjort och skulle gärna göra om det. Det var B.l.a i lumpen som jag blev riktigt bilintresserad genom att en kille i min grupp frågade om jag ville med på lite streetrace... å på den vägen är det med den delen.

Pit : Vilken kasern ligger ni i? Vore ju ballt om det var våran gamla. Vi hade den som var näst längst bort från matsalen sett i den raden.

Cossie_Dude
2004-01-04, 21:31
Originally posted by PiT

ja JÄVLAR du! Men visst va det lös plugg där?

Greenbow
2004-01-05, 09:31
Fan vá alla hade roliga utbildningar då... Själv körde jag grusbil utan grus i 10 månader. Vi hade typ ett "skarpt" uppdrag under hela utbildningstiden skit tråkigt.

Men grundutbildningen är ju alltid roligt och att gå högvakt är ju alltid lika spännande. Speciellt när man gick på vakten den 12:e september 2001, (dan efter den 11:e alltså).

// Fredrik

Jensen
2004-01-05, 13:35
Skall man göra lumpen finns det bara en sak! Flygmek. Det är förmodligen den hårdaste tjänsten man kan ha ;)

Papillon:
Du är väntad i Eksjö... Fk Högström skall personligen ta emot dig vid grinden... :D Och det är rätt trevligt.

PiT
2004-01-05, 14:05
Originally posted by Lefracuss
Muckade för 3½ år sedan.
Låg som vakt på I1 (All utbildning där fast jag tillhörde K1).
tredje sista 3:e SKV som utbildades.
Måste säga det att jag först undrade vad fan jag pysslade med, sen undrade jag det ett litet tag till, sen ville jag skita i allt. Man svettades, frös, luktade illa... och.. och... hade SKITKUL!!! Var det bästa jag någonsin gjort och skulle gärna göra om det. Det var B.l.a i lumpen som jag blev riktigt bilintresserad genom att en kille i min grupp frågade om jag ville med på lite streetrace... å på den vägen är det med den delen.

Pit : Vilken kasern ligger ni i? Vore ju ballt om det var våran gamla. Vi hade den som var näst längst bort från matsalen sett i den raden.

Vi ligger i kasern 215. det ligger i mitten av de 3 som är närmast idrottshallen. förstod inte riktigt vilken du menade.
3e skv alltså. ni red inte hästar o så som 4e gör?

EDIT: Fatta att jag rider häst i lumpen föresten, inte många som gör :Odd: :D

PiT
2004-01-05, 14:08
ja JÄVLAR du! Men visst va det lös plugg där?

Inte då när det skjuter spårljus, men annars

Dobermann
2004-01-05, 14:38
Originally posted by PiT

han som går sist i ledet är en gammal klasspolare till mig =)

Lefracuss
2004-01-05, 16:31
Vi ligger i kasern 215. det ligger i mitten av de 3 som är närmast idrottshallen. förstod inte riktigt vilken du menade.

De kasernerna användes inte alls när jag gjorde lumpen. Jag bodde i den andra från korsningen av gångvägarna mot matsalen. om du förstår hur jag menar...
Rida häst i lumpen.. neeeh. inte mycket. Vi var inriktade enbart på bevakning av objekt samt blockering av färdvägar för "lede fi".

PiT
2004-01-05, 18:00
Originally posted by Lefracuss
De kasernerna användes inte alls när jag gjorde lumpen. Jag bodde i den andra från korsningen av gångvägarna mot matsalen. om du förstår hur jag menar...
Rida häst i lumpen.. neeeh. inte mycket. Vi var inriktade enbart på bevakning av objekt samt blockering av färdvägar för "lede fi".

Så ni red lite? Det e skitbra om man ska ragga på en tjej som rider. då kan man prata massa rid stuff o sånt.. annars e det helt bortkastat :D

D.M
2004-01-05, 18:14
hur söker man bostadsbidrag från lumpen har hyra på 5100 rycker in 19

scouhound
2004-01-05, 19:36
Fick lägsta markering hos psykologen... fick gå hem efter en timme.... underbart!!

Makalöst va man kan hitta på när d kniper :rolleyes:

Många ögonbryn höjdes under d samtalet... hehehe

Mr Niceguy
2004-01-05, 19:37
Originally posted by scouhound
Fick lägsta markering hos psykologen... fick gå hem efter en timme.... underbart!!

Makalöst va man kan hitta på när d kniper :rolleyes:

Många ögonbryn höjdes under d samtalet... hehehe

hahaha... hittade du på mycket grejjer?

Henke85
2004-01-05, 20:45
Mönstrar den 26/2 ... ser fram emot det. Hoppas jag får en bra plats. :D

Vet bara inte vad jag ska önska... hmmm.. förslag?

MondeoSi
2004-01-05, 23:33
Själv är man ju Ålänning och värnpliktsbefriad, eftersom både den svenska och finska armén räknas som främmande makt :-)

RS 1800
2004-01-06, 00:54
Slapp som tur va. Tyckte det var slöseri med tid. Dom som vill tycker jag ska få chansen dock. Vill man inte ska man fan få slippa.

Papillon
2004-01-06, 09:44
Originally posted by Jensen

Papillon:
Du är väntad i Eksjö... Fk Högström skall personligen ta emot dig vid grinden... :D Och det är rätt trevligt.

:cool: inte för att jag vet vem det är men det får jag nog reda på ganska snart :)

jeims
2004-01-06, 10:42
Jag låg på T2 i skövde 00-01. grymt kul, körde lastbil... fick ju c-kort gratis.. eller näe.. vi fick pröjsa cirka 600:- för tillverkningen, men om vi klarade det fick vi tillbaka pengarna.. har fortfarande inte fått tillbaka 200:-.....

PiT
2004-01-06, 11:03
Originally posted by Henke85

Ska man göra lumpen ordenkligt så ska du bli Kustjägare, Fjäljägare eller Falskärmsjägare.
Men det är riktigt tufft. Bara du inte blir någon bevakning. För det är helt onödigt att göra lumpen då. som att jobba för securitas för 2000 i månaden. :)
sen är man ju mes om man inte gör lumpen häller ;)

Cossie_Dude
2004-01-06, 15:16
Originally posted by PiT

sen är man ju mes om man inte gör lumpen häller ;)

kan inget annat än att hålla me dig där! Klart att man ska göra Lumpen!

Anders

Cossie_Dude
2004-01-06, 15:18

finns ju hur mycekt som helst typ.. vad har du för intressen då? vill du köra lastbil? stridsvagn? vara stridspit?

Anders

Jensen
2004-01-08, 08:03
Originally posted by Papillon
:cool: inte för att jag vet vem det är men det får jag nog reda på ganska snart :)

Skojar med dig. Han har inte hand om bevakingsplutonen. Men han har berättat lite om befälen som bevakning har :D

Papillon
2004-01-08, 15:14
Originally posted by Jensen
Skojar med dig. Han har inte hand om bevakingsplutonen. Men han har berättat lite om befälen som bevakning har :D

:Odd: Jag väljer att tolka det som att de är justa å trevliga ;) :P

motorcraft
2004-01-12, 15:11
ja gjorde ju lumpen i Boden.....
40grader kalt å ligga ute å panga på är ingen höjdare
men annars var det bra.. körde lastbil
å fick lastbilskortet civilt med..

Pinto
2004-01-16, 12:14
Brigadspanarbefäl. Sk. ödemarksjägare. Skitkul. Sova under bar himmel i ett år. Älgskit till käk. OBS! Sanning!
OK, älgskit var det väl inte alltid, men eftersom vi ska kunna operera helt avskurna från allt och alla handlade utbildningen mycket om ren överlevnad. Spöade med lätthet fallskärms-/kustjägarfjollorna vid storövningarna =)
Låg inne för si så där 10 år sedan.

Cossie_Dude
2004-01-17, 14:55
då va man hemma på sin första permis från Amf 1..
det e jävligt tufft.. vi får väl sova runt en 3-4 timmar varje natt å mitt i natten kan man få ha Persedel Mönstring å det e fan inte kul! Men nu har man i alla fall fått sin klipp nya Ak5,a!

Papillon
2004-01-17, 15:58
det e jävligt tufft.. vi får väl sova runt en 3-4 timmar varje natt å mitt i natten kan man få ha Persedel Mönstring å det e fan inte kul! Men nu har man i alla fall fått sin klipp nya Ak5,a!

ajaj låter inge vidare :/ fan ja ska in på måndag :):Odd:

PiT
2004-01-17, 19:57

Hehe. Det är sådära i början. Men det blir lite bättre iaf :)

vr00mfondel
2004-01-17, 23:59
Låg inne som vapenmekaniker på P7 i 10 månader..

Tyckte det var skitkul... Har utbildning på alla vapen från
pistol 88 (glock) till 12cm granatkastarna...

blackbird
2004-01-18, 04:33
När jag låg inne som vakt hade vi under vaktperioden (sista 7 månaderna) cirka 3 skåpsvisitationer. Det var de första dagarna när våra K3-befäl var med oss fortfarande. Sen ... ja vi hade visitation av vaklokalen lite då och då :) Var la tur för det såg ut som helvetet där inne ibland :p

Cossie_Dude
2004-01-22, 11:30
Då fick man sin frisedel i dag =(=( Mitt knä pajade under en övning så dom ville inte ha kvar mig där längre..=(

Anders

NachtGeist
2004-01-22, 17:24
Originally posted by Jensa
en annan fick mönstringen framflyttad:D

Och en annan fick frisedel.. :)

gcomm1
2004-01-24, 16:18
Ligger i kiruna som flygplatsbrandman... bättre utbildning kan inte finnas .... Nerlagd dock

Jensen
2004-01-26, 14:37
Trivdes så bra i lumpen så att ev. kommer jag in på FTS YOP. (Flygtekniker skolan)

Skall på tester den 5 feb.

fast boi
2004-01-26, 22:19
Jag är så glad att jag slapp, så att man kan hålla på med bilen istället...:D

NachtGeist
2004-01-27, 15:40
Originally posted by fast boi
Jag är så glad att jag slapp, så att man kan hålla på med bilen istället...:D

Ställer mig i ditt hörn, Sen för att jag har både jobb & hund att sköta med..

gcomm1
2004-01-27, 16:46
man kan ju ha jobb hund och tre bilar trots att man ligger i lumpen
för mig går det utmärkt iallafall.. kul är det också!

Crazy_ass
2004-02-22, 12:11
jag slapp göra lumpen.frågade om dom hade tält?
hon:ja?
jag: ok bra, kan man få det på engång?
hon: varför det?
jag: jo om jag ska göra lumpen för det första kommer jag inte ner i era kläder (jo jag e tjock)
hon: det finns stora storlekar.
jag: ok finns det parkbänkar?
hon: vad ska du med det till (hon börjar bli lite sur för alla frågor)
jag: jo jag har ingen kondition och det enda jag kan är 10m parkbänks löpning.
hon: du vill inte göra lumpen va?
jag: nej

fick frisedel efter 10min på mönstringen

Henke85
2004-02-22, 12:39
Nån som varit Spaningssoldat eller skyttesoldat? Eller gruppbefäl för vardera?

Persson
2004-02-22, 12:50
Nån som varit Spaningssoldat eller skyttesoldat? Eller gruppbefäl för vardera?

Jag var spanings gruppbefäl

Henke85
2004-02-22, 12:56
Va de kul?

Persson
2004-02-22, 12:58
Njaaa... mycket överlevnad, gålångt och bära tungt, ingenmat, ätabark och mossa

Henke85
2004-02-22, 13:34
Precis vad jag vill!:D

NachtGeist
2004-02-22, 13:38

Du borde få dina onda demoner utdrivna :)

Papillon
2004-02-22, 13:39
har legat inne i en månad nu, längtar till ja kommer in i vakten, 2veckors utbildning, 1 vecka i vakten, 1 vecka ledig, skitgött :). även om det är hårt är det jävligt kul samtidigt, förutom vård å sånt skitgöra :)

PiT
2004-02-22, 16:39
har legat inne i en månad nu, längtar till ja kommer in i vakten, 2veckors utbildning, 1 vecka i vakten, 1 vecka ledig, skitgött :). även om det är hårt är det jävligt kul samtidigt, förutom vård å sånt skitgöra :)

Fyfan, Lumpen gör man inte i vaktkuren.
Ska man göra den ska man göra den ordenkligt. Annars så kan man jobba på securitas eller nått o få riktig lön istället för samma sak :)

Persson
2004-02-22, 22:16

Då har du hamnat på rätt ställe.....

Henke85
2004-02-26, 17:55
Blev Stridsvagnförare/skytt.... mönstrade idag, fick beslutet i handen... :D :D

Persson
2004-02-26, 18:01
vart? Ö-sund?

Henke85
2004-02-26, 18:02
P7 Revinge... 5km hemmifrån.. :D :D

Benan
2004-02-26, 18:26
Blev Stridsvagnförare/skytt.... mönstrade idag, fick beslutet i handen... :D :D

Lyckos!! Det blev jag oxå, i 2 min, till dom upptäckte jag hade glasögon..! :(
Men grattis till tjänsten, när rycker du in?

Henke85
2004-02-26, 18:48
14 Juni...

Jensen
2004-02-27, 06:48
P7 Revinge... 5km hemmifrån.. :D :D

Mammas regement. :)

Slangen
2004-02-27, 07:14
Låg inne på den tiden när K1 hade MPJ och fick göra några beridna högvakter och det tycker brudarna är fränt!! :)

Det som var djävligt där var att jag inte ens hade sett en häst på bild innan jag ryckte in.

Snacka om vurpor...aj....aj...aj

Men klart roligt att läsa straffrätt och polislära.

Slangen

NachtGeist
2004-02-27, 18:32
14 Juni...

Hela sommaren förstörd med andra ord, Somliga tycker ju sådant är toppen.. :rolleyes:

Papillon
2004-02-28, 01:07
Originally posted by PiT
Fyfan, Lumpen gör man inte i vaktkuren.
Ska man göra den ska man göra den ordenkligt. Annars så kan man jobba på securitas eller nått o få riktig lön istället för samma sak :)

bevakning å bevakning, folk tycker i allmänhet att det är en löktjänst, vilket det kan vara om man jämför med jägare å skit, vet många med andra befattningar som bara sitter framför en dator å glor å dylikt :). vi är en insatspluton likt polisen pikét, fast bättre, har grymt fet utrustning å tillhör de som skjuter mest i hela landet, jag klagar inte :)

nä, insats äger fanimej! :)

-:Anders:-
2004-02-28, 12:34
bevakning å bevakning, folk tycker i allmänhet att det är en löktjänst, vilket det kan vara om man jämför med jägare å skit, vet många med andra befattningar som bara sitter framför en dator å glor å dylikt :). vi är en insatspluton likt polisen pikét, fast bättre, har grymt fet utrustning å tillhör de som skjuter mest i hela landet, jag klagar inte :)

nä, insats äger fanimej! :)

Du ska inte vara så säker på det innan du har kommit in.. det e bra mycket glamour då man mönstrar.. Då säger dom att allt kommer att va skit bra.. det sa dom till mig då jag blev placerad på Amf1.. Men ack så fel dom hade.. Va nog fan den jävligaste tiden i mitt liv! Men visst fan va kul vi hade!
Då vi fick ut våra vapen så sa dom att vi skulle få skjuta ass mcket.. blev dock inte så... Men som tur va så fick man kånka runt på Ksp 90.. den känns inte så tung men då man e ute i skogen det e bäck mörkt å man e trött har ont i hela kroppen å söm det vet man inte va det är då e den fan ett jävla ass.. va bra många gånger man hade lust att ba kasta vapnet å helvete!
Sen måste du uppskatta det minsat.. som rena å torra strumpor varm mat och ett bra helvete i början.. Jag hade så i alla fall.. men alla har nog inte samma i början..

Anders

Papillon
2004-02-29, 10:55
Originally posted by -:Anders:-
Du ska inte vara så säker på det innan du har kommit in.. det e bra mycket glamour då man mönstrar.. Då säger dom att allt kommer att va skit bra.. det sa dom till mig då jag blev placerad på Amf1.. Men ack så fel dom hade.. Va nog fan den jävligaste tiden i mitt liv! Men visst fan va kul vi hade!
Då vi fick ut våra vapen så sa dom att vi skulle få skjuta ass mcket.. blev dock inte så... Men som tur va så fick man kånka runt på Ksp 90.. den känns inte så tung men då man e ute i skogen det e bäck mörkt å man e trött har ont i hela kroppen å söm det vet man inte va det är då e den fan ett jävla ass.. va bra många gånger man hade lust att ba kasta vapnet å helvete!
Sen måste du uppskatta det minsat.. som rena å torra strumpor varm mat och ett bra helvete i början.. Jag hade så i alla fall.. men alla har nog inte samma i början..

Anders

jo jag vet, har legat inne ett tag nu ;) och jag håller med dig fullständigt. vad jag menar är att bevakning (där jag ligger iaf) inte är så jädra mesigt som alla antyder.

fr3drik
2004-02-29, 11:26
Ligger inne på I5 i Östersund. (Sveriges näst hårdaste värnplikt)
Tycker det har varit en helt okej tid!
Muckar 7 april 11:00. Den dagen är efterlängtad!
Även fast det säkert kommer kännas konstigt efteråt...
Har haft jävligt mycket skoj på dessa hitils 9 månader iaf! :D

Persson
2004-02-29, 11:29
Originally posted by fr3drik
Tycker det har varit en helt okej tid!
Muckar 7 april 11:00. Den dagen är efterlängtad!
Även fast det säkert kommer kännas konstigt efteråt...
Har haft jävligt mycket skoj på dessa hitils 9 månader iaf! :D

Hehehe.. jag ska troligast dit och jobba vecka elva.

fr3drik
2004-02-29, 13:22
Originally posted by Persson
Hehehe.. jag ska troligast dit och jobba vecka elva.
Jaså? Där ser man!
Vecka 11... då ska vi fältlasta och reparera våra fordon innan vi blåser upp till Boden på slutövning.
Vad ska du göra på I5 om man får fråga? :)

2004-02-29, 13:48
:D

Jo jag tror att det finns många svåra å tuffa utbildningar..

Persson
2004-02-29, 22:56
Jaså? Där ser man!
Vecka 11... då ska vi fältlasta och reparera våra fordon innan vi blåser upp till Boden på slutövning.
Vad ska du göra på I5 om man får fråga? :)

Ska jobba som vakt eller civil bevakningsman som det så gulligt heter...

Fast inget är klart än.

blackbird
2004-03-03, 16:03
OT: -:Anders:- - du råkar inte hänga på Sweclockes? Finns massor med folk där som har "In Trance We Trust" som sig :)

2004-03-04, 22:51
Originally posted by blackbird
OT: -:Anders:- - du råkar inte hänga på Sweclockes? Finns massor med folk där som har "In Trance We Trust" som sig :)

Nix det gör jag inte.. satt in det efter jag varit på Johan Gielens spelning i sthlm..