handdator

Visa fullständig version : ST200 + eibach

Keller
2007-09-29, 17:18
Funderar lite på lite väghållning i st'n.
Antingen Coilovers eller Eibach sänksats.

Coiloversarna e inga problem med inställningen (så det behöver vi itne disskutera).

Visst, där e en stor skillnad mellan coilovers och vanliga sänkfjädrar. Både i pris och funktion.

Om vi nu säger så här, eibach sänksats i kombination med st original dämpare. Hur reagerar dämparna ihop med sänksatsen? Hur länge kan man köra med sänksatsen innan dämparna får ta onormalt mycket stryk.

Vad jag har hört från Probe folket i USA så är Eibach ett av dom märkena som anpassar sina fjädrar till att fungera ihop med original dämpare.

St'n håller sig bra som det är men jag vill ha den lägre. Men visst, ska man ändå på och riva så anser jag att då kan jag likagärna slänga på ordentliga saker.
Det här med inställning av coilovers och komfort disskutionerna kan vi skippa. :)

Tankar och funderingar?

J_P
2007-09-29, 19:07
Eibach sänk sats fungerar bra med original stötdämpare, har haft det på ett antal bilar och aldrig några problem, det finns ju ett så kallat Pro-kit från Eibach med både fjädrar, stötdämpare och grövre kränghämmare också.

Keller
2007-09-29, 20:57
Tack för svaret JP.
Går Pro kitet att beställa genom ford, eller man får ta det vi en bildels ÅF?

J_P
2007-09-30, 09:09
Är lite osäker på det, kan nog vara så att det krävs lite detektivarbete från Återförsäljarens sida. Om den nu är artikelnummersatt av Ford, det har nog inte sålts i någon större omfattning så kan vara lite knepigt, Men värt och kolla.. :-) Några kompisar hade det på Gen1 Focus och förra Mondeo generationen, funka kanon.