handdator

Visa fullständig version : val av kamaxel scorpio 2.8-86?

Phoenix
2007-11-26, 18:13
Ska byta kamaxeln i 28:an.
Men undrar vad man ska välja när man ändå byter?
Ingen trimmning är aktuell just nu men kommer förmodligen att ske i framtiden.
Så jag tänkte att man kanske ska stoppa i en lite värre kam men vill ändå att det ska fungera med övriga standard grejjor.

SK Racing
2007-11-26, 19:29
Tittar man på Burtons hemsida så finns det en del kammar att välja i mellan om man har insprut, sedan om dom menar K-jetronik eller Efi vet jag inte då dom olika spruten är ju så olika ang möjligheten att "trimma"

Så att maila Burton o fråga framstår ju som ett bra tipps i denna fråga,
jag köpte en insprutningskam från dom innan i år men det var till Pinton och det finns ju bara ett sprut till den så det var ju inga frågor att ställa om detta så jag handlade en.
Jag hade mailat till dom om detta om det nu inte finns någon här på forumet som vet exakt givetvis.

Phoenix
2007-12-09, 19:18
Lyckades sabba en av kolvarna genom att den ramlade ner i betongolvet i garaget:( Bleg en liten kantstötning på kanten på kolvens ovansida.
Bör man skaffa andra kolvar eller kan det gå att putsa till lite försiktigt?
Om man bör byta kan man nöja sig med att byta en eller alla?
Om jag bör byta alla så kanske man ska köpa lite bättre kolvar åxå när man ändå håller på eller? isåfall vad och var köper man?

SK Racing
2007-12-09, 20:15
ska du inte tokvarva så ska det hålla bra med std kolvarna, kompisarna kör med lite vassare kammar på sina 2.8 o det håller med std kolvar, men visst riktiga kolvar o stakar är ju inte fel men det som allt annat kostar ju...