Visa fullständig version : Inte Zetec i mondeo?
Mr Insane
2004-01-09, 19:19
jepp.. lite mer dumma frågor då.. =)
Hur är det med mondeo 2.0 -94?? är det inte zetec i den?
alla man pratat med säger att det inte finns zetec med 100kw utan bara 96kw som 2.0?
sen så står det inte zetec nånstans på motorn heller..
bara 16v DOHC
MVH Mange
therealpinto
2004-01-10, 05:13
Hej
Jodå, det är en Zetec. Listad till 136 hk eller 100 kW i mina papper från Ford i alla fall...
/Gustaf
Mr Insane
2004-01-10, 06:48
ok.. =) tack
tänkte väl det.. tyckte de verkade konstigt.. =)
du kanske vet vad "expansionskammaren" på insugsslangen har för funktion, är det som på dohc att det bara är ljuddämpning..
eller påverkar den givaren på nått sätt som sitter vid öppningen?
tänkte om den bara är att slita bort? =)
The Dude
2004-01-10, 07:39
Om du menar "extraburken" på luftfilterboxen så är det bara ljuddämpning och går att ta bort.
Givaren som sitter vid öppningen borde vara luftmassemätaren om det är luftfilterboxen du menar :)
Mr Insane
2004-01-10, 08:53
Originally posted by The Dude
Om du menar "extraburken" på luftfilterboxen så är det bara ljuddämpning och går att ta bort.
Givaren som sitter vid öppningen borde vara luftmassemätaren om det är luftfilterboxen du menar :)
du menar den lilla runda??
jag menar den stora som sitter på slangen till insuget
den som de står 136hp på...
och nej inte luftmassmätaren.. en liten givare som sitter efter den.. sitter på undersidan av slangen..
"burken" finns inte på nyare mondeo, (97-) inte givaren heller, inte på samma plats iaf..
RS_racer
2004-01-10, 11:07
den extra burken som där står 136hp på är en resonnansdämpare .. den gör inte mycke nytta, så man kan lika bra ta bort den... däremot den lilla givaren som sitter under som är en tempgivare ska du ha kvar, så den får du sätta i slangen istället eller nått ..
på 97-00 finns inte resonansdämparen som du säger, däremot sitter tempgivaren där mitt på slangen undertill..
så de lättaste du kan göra om ska ta bort resonansdämparen är att skaffa luftslangen från en 97-00 o sätta i din, på så vis har du redan hål i slangen för tempgivaren!
Så gjorde jag på min, blev kanonbra :D
Mr Insane
2004-01-10, 17:12
Kalas..
va tvungen att fråga först.. =)
kollade på en 98, men hittade ingen givare där..
va väl för snabb.. =)
tack för det..
//Mange
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.