Visa fullständig version : Överfall Vevaxellager 1,6 Zetec-SE?? Med bilder!
Har rivit lite i focusen min...
Plockade ner överfallen (heter det så?) för vevstakarna... och till och börja med såg vi ingen skillnad på åt vilkt håll de skulle sitta...
;Men till vår fasa så hittade vi en sak... där det är lite mer material... alal 4:a ser likadana ut..
Men frågan är... åt vilket håll så överfallet sitta... på den gula markeringen ser man att det är en hel del mer material... så vart ska det med mer material sitta åt för håll... framåt.. eller bakåt?...
Vi löste det hela... änden med mer material skall sitta bakåt...
Och till vår förvåning upptäckte vi att vevstaken o överfallet har gjutits i samma form... överfallet har sedan brutits av från vevstaken... så ytan som går mot vevstaken ser rent utav förjävlig ut.. Men passformen är 100% =)
Alltså väldigt viktigt att få rätt överfall till rätt vevstake när man monterar ihop det sen! =)
Skickar med en bild på "brottet"
SK Racing
2007-12-28, 16:55
Och till vår förvåning upptäckte vi att vevstaken o överfallet har gjutits i samma form... överfallet har sedan brutits av från vevstaken... så ytan som går mot vevstaken ser rent utav förjävlig ut.. Men passformen är 100% =)
Alltså väldigt viktigt att få rätt överfall till rätt vevstake när man monterar ihop det sen! =)
Skickar med en bild på "brottet"
Öööö, allvarligt... det jävligaste jag sett :Odd: God passform eller ej sådär gör man bara inte.
Öööö, allvarligt... det jävligaste jag sett :Odd: God passform eller ej sådär gör man bara inte.
Neee.. far min höll på o smälla av... han har vart ford rep sedan -57 sen vart han förpensionerad vid -92..
Han hade aldrig sett något liknande alls.. han sa att det brukade vara jämnt och fint...
Lika så så hittar vi inga hak eller så för själva lagren... oxå lite skumt.. de bara ligger där i utan o hållas fast...
inget nytt påfund volvo har det i sina 4 5 6 or
Baby blå
2007-12-31, 10:42
Så gör man bara visst det.
Ger mycke bättre passform än va stift o skit gör.
Men som vanligt om man skruvar i motorer måsta man håll ordning på vart delarna satt, oavsett vlken typ av motor.
Har du momenten för att skruva ihop motorn igen ??
//
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.