handdator

Visa fullständig version : Dimljus på Taunus

Bloodstone
2008-01-22, 07:01
Hur koppla, kan man koppla dimljuset till det automatiska ljuset som går i gång när man startat men vilken kabel är det eller det är kopplat till ett relä, det borde vara enklast att få ihop så eller det finns en annan lösning, vill inte ha en massa strömbrytare att komma ihåg att trycka på, detta tycker jag att det borde vara det enklaste.........

Puffen_83
2008-02-12, 20:43
nu hade ja bara tänkt sitta o lusläsa ikväll men när jag ser detta är jag bara tvungen att skriva:

ge fan i att köra på dimljus i kombination med halvljus!!!

ett hett tips för framtiden är att du berättar vad det är för bil du frågar om

Bloodstone
2008-02-13, 09:12
Hm, Taunus -82

Inte vilja köra med de på med halvljuset, det är olagligt...

Tanken var att koppla ifrån det automatiska halvljuset och ersätta det med dimljus.....hur koppla??? sedan vid mörkrets inbrott eller behov av halv/helljus sätta på detta och släcka dimljusena med ljusomkopplaren som sitter vid rattens högra sida......

Puffen_83
2008-03-08, 22:10
leta rätt på ett elschema och klipp kabeln som går ifrån acc (15+) från säkringsdosan till ljusreläet och sätt den till dimljusen.. (OBS! inte 30+) sen kopplar du in ett till relä som bryter den kretsen vid halvljuspåslag...

Bloodstone
2008-03-13, 12:09
får nog kolla lite oftare här när jag ställt en fråga, ookaj har ett schema kollar och klipper, tack