handdator

Visa fullständig version : Reservdelar till 2.6ltrs V6a (Granada)

Freddan
2008-02-06, 18:29
var får man tag på sånna grejer? nu menar ja inre motordelar.... eftersom inte mekonomen eller nån annan har......utlandet? inte burton iaf ;)

/tacksam för svar...

Ford_Taunus
2008-02-06, 20:55
mja du .. En liten konst dedär. Vad är du ute efter isf?

Släggmek
2008-02-07, 07:44
Dom här har nog det mesta du behöver, men 2,6 är specificerat bara på vissa av V6-delarna så det vill till att veta mått osv på bitarna. Gå in och sök i katalogen under "Granada". :)

http://www.getemotordelar.se/

Ford_Taunus
2008-02-07, 20:53
fan.. bara Ford fliken i katalogen som inte fungerar på min burk :P Tillomed Daewoo funkade

Släggmek
2008-02-08, 08:26
Va´konsti´t!?:confused:

Hm, det verkar ju som att din webbläsare är okay annars borde ju inget annat synas heller. Jag kollade lite och databasen körs med ASPX, om det möjligen hakar upp ifall du har nån udda eller gammal version av webbläsare. Man kan inte få fram en underadress på sidorna och gå direkt på utan allt går genom databasen. Nog bara att ringa och höra.

Uppenbart har de iaf i princip allt till Köln (Cologne) V6 2,3/2,6 1970-77 utom vevstakar och stötstänger (verkar vara en sällsynt sak) av motorns invändiga delar. Några detaljer varierar mellan årsmodeller och beroende på styrservo etc, men uppenbart är det mesta gemensamt för de flesta.

(edit: :^o Just ja, du Ante kanske har 2,8i istf 2,3/2,6 - nå, jag kollade nu och kan rapportera att de har det mesta till dom med :) )

Freddan
2008-02-09, 16:14
tackar tackar den där sidan var klockren!

Dom här har nog det mesta du behöver, men 2,6 är specificerat bara på vissa av V6-delarna så det vill till att veta mått osv på bitarna. Gå in och sök i katalogen under "Granada". :)

http://www.getemotordelar.se/

Freddan
2008-02-09, 16:15
inget sådär direkt tänkte bara kolla runt lite....

mja du .. En liten konst dedär. Vad är du ute efter isf?

Freddan
2008-02-09, 16:16
btw.....om du inte fick de å funka så kan ja bara tipsa om att min mozilla var dum så fick gå in på sidan på explorer iställt...

fan.. bara Ford fliken i katalogen som inte fungerar på min burk :P Tillomed Daewoo funkade

Ford_Taunus
2008-02-09, 16:47
Jag ska ta ett ryck nån dag igen ;).. haha nej nu provade jag firefox o då funkade allting :)

Släggmek
2008-02-15, 07:38
:thinkerg: Jag kom att tänka på en grej, bara aningen OT: om en länk inte funkar kan adressen ändå vara okay - prova skriva in den direkt i Explorers adressfält, ibland lirar det bättre då. Eller skriv bara index-adressen till startsidan, undersidor byter ju namn ibland, och leta fram genom sajten. En del sajtägare gillar inte att få en massa trafik direkt till enstaka dokument och möjligheten finns ju att blocka underadresserna från att hittas av sökmotorer etc.

Ford_Taunus
2008-02-24, 21:30
Nä nu har den där sidan permanent k*kat ur för min del hahah :S
Är på jakt efter termostathus , då de fattas på båda 2 av mina 2.6or. Behöver dock bara en.
Kanske du har något dylikt över släggmek ;)

Micke L
2008-02-25, 07:56
termostathuset ska gå att ta från 2.8 till 2.6

Ford_Taunus
2008-02-25, 11:01
otusan!.. Då provar vi de

Släggmek
2008-02-26, 07:29
Tur att Micke L visste råd för jag har bara Pinto-krafs :p, en bekant hade flera lösa 2,0 och 2,6 V6:or men sålde av allt i klump - synd man inte hade stålarna att handla det, kunde blitt en guldgruva med tiden :D ;) ... nå, det ska iaf vara rätt mycket som passar direkt mellan 2,6 och 2,8 vad jag fått höra av honom. Och listorna säger samma om man jämför.