Visa fullständig version : Aug 21st/22nd RSOC Nat Day Donington Park
Mr cossy
2004-01-20, 01:18
Hejsan..
Nån mer från klubben som är sugen på att dra över till england i slutet av Augusti.. vore skoj å åka några stycken å va med å kika på deras stora cossie träff..
Försöka fixa nåt vandrarhem å sova på eller nåt liknande..
Vore väl skoj...
/Erik
Mr cossy
2004-01-20, 01:19
åka cosworth dit givetvis.... :) :)
Skulle vara jätte kul om ekonomin tillåter det!
Rs turbo_s2
2004-01-20, 19:32
Japp låter väldigt roligt. Måste kolla upp så man är hemma då. Och om ekonomin tillåter de.
Mr Niceguy
2004-01-20, 19:39
Håller med föregående talare, skulle va kul.. Men måste se över ekonomi m.m.
Dobermann
2004-01-20, 22:07
om bilen hinner bli färdig mm mm så drar vi dit och visar hur en svensson cossie ska gå!! =)
sunesnabb
2004-01-21, 14:53
hejsan! Jag tänkte åka dit med min 500+ cossa.
skulle va kul att åka i konvoj. ; )
Originally posted by Mr cossy
Hejsan..
Nån mer från klubben som är sugen på att dra över till england i slutet av Augusti.. vore skoj å åka några stycken å va med å kika på deras stora cossie träff..
Försöka fixa nåt vandrarhem å sova på eller nåt liknande..
Vore väl skoj...
/Erik Vilket datum?Båtresa=Pengar Vandrarhem/camping med tält=Pengar ....ge oss lite mer fakta så ska jag ta med Allen under armen så drar vi.....:D /Jocke
Originally posted by JOCKO
Vilket datum?Båtresa=Pengar Vandrarhem/camping med tält=Pengar ....ge oss lite mer fakta så ska jag ta med Allen under armen så drar vi.....:D /Jocke :D
Mr cossy
2004-01-23, 09:16
Det är den 21/22 augusti..
Så det är ju båt från Göteborg till Newcastle sen blir det ca 22mil ner till Birmingham där det hela är... Jag har inte kollat upp vad det kan kosta än men sak ringa å höra om båtresan i alla fall...
Om det är nån mer som är sufgen att höra efter vad det kan kosta med vandrarhem mm så är det välkommet oxå..
/Erik
Jag gjorde denna resa för 2 år sedan och det var suveränt. Finns en camping precis brevid Donnington bara några hundra meter att gå. Vi kom dit dagen innan. Kommer inte ihåg några priser faktiskt.
sunesnabb
2004-01-23, 11:55
Originally posted by RS 1800
Jag gjorde denna resa för 2 år sedan och det var suveränt. Finns en camping precis brevid Donnington bara några hundra meter att gå. Vi kom dit dagen innan. Kommer inte ihåg några priser faktiskt.
hej! är det mestadels utställning eller blir det någe rejs?
på eller av området?
sunesnabb
2004-01-23, 11:57
Vilket datum?Båtresa=Pengar Vandrarhem/camping med tält=Pengar ....ge oss lite mer fakta så ska jag ta med Allen under armen så drar vi.....:D /Jocke
hej ! är ny här.varför ska du ta honom den där killen under armen?är du också handikapp/mentalskötare?; )
bara undrar?
hat så bra!
Originally posted by sunesnabb
hej ! är ny här.varför ska du ta honom den där killen under armen?är du också handikapp/mentalskötare?; )
bara undrar?
hat så bra! Det var bara ett uttryck...:D
Det var bara ett uttryck...:D
*GARVAR*
bmwpower
2004-02-17, 14:20
Någon som har susning om vad båten kostar??
Det är utställning, banåkning, strippen, tillbehör. Det mesta faktiskt.
Inte billigt att åka.
DFDS Seways högsesong är då
vi ska åka. Och har bokat för 2st bilar
och 6 personer, och det går på 17000:-
tur å retur, med hytter.
M.V.H Magnus
Jag är jävligt sugen på att åka!..
Ungefär vilak pengar är det vi snackar om för att genomföra resa,båt och hotell ?.. någon som räknat ?
hmm .. 17000 bara för båten ... då har iaf inte jag råd att åka.. trist!
Blir ca 2800:- per person.
Vi ska tälta där.
Åker med DFDS SEAWAYS på torsdagen.
Kommer till Newcastle på fredagen. Vet ej hur långt det är till Donnington därifån?!
Och åker hem på måndagen.
Ring å kolla pris 031-650600
Eller kolla på www.dfds.se
Tjena! Vi e några grabbar som ska till donington! Vi åker me 2 bilar och blir nog 6 stycken. De e ont om platser på färjan redan nu, ni som funderar på att åka. " bilar å 6 pers kostar ung.17000.
Ja va där -97 med bilen å ställde ut. Kul som fan!
Jag kommer nog fast jag åker via dieppe-newhaven för jag ska ändå ned till frankrike under samma period.
Bodde du inte i Skintebo Johnny? Minns när du jobbade på motorverken för många års sedan, jag ver nere några gånger och prata om att köpa Cosworth, men det blev aldrig av, ha d gött
Tjena! De stämmer,samma Johnny. Hade ju FORD PERFORMANCE CLUB på den tiden.
Värt att tänka på om ni tänkt delta med er egen bil på något sätt så är det medlemsskap i RSOC som gäller samt att man måste vara ute i god tid eller hoppas på att få komma in som reserv.
Eventuellt att man får köra bana utan medlemskap men dom platserna är dyrare samt att bankörning brukar bli fullbokad snabbt. (finns dock platser i dagsläget)
Från Newcastle till Donington är det 27mil och det är bra väg, 2-3 filer motorväg.
Vet inget om priserna i dagsläget men när jag o farsan åkte 2001 gick det på 7500kr för två personer fönsterhytt inkl. hotellpass med 3 nätter. Var även där 2002 men hittar inte kvittot från den resan.
Vet i dagsläget inte om jag kan åka detta år så det får bli ett senare beslut.
/Andreas
bmwpower
2004-03-28, 08:20
D¨å går det ju bort om det är så dyrt:mad:
bmwpower
2004-04-01, 19:08
Vet någon om det är en stor marknad där så man kan bunkra grejor till vintern ????
Mr cossy
2004-04-01, 19:13
får nog ställa in den tanken.. var ju svindyrt ju... usch..
Blir väl norge istället.. :) :)
/Erik
Marknad har dom men har för mig det brukar vara lite större på Ford Fair.
Ingen som kan tänka sig att åka på den europeiska fordträffen i holland på gränsen till Tyskland. Ligger även nära Nürburgring...
bmwpower
2004-04-03, 22:07
När är ford fair??
När är den europiska träffen ??
Hur är den i jämförelse med england??
Ford Fair är 1 augusti och anordnas av tidningen Fast Ford, eftersom detta är en festival för inte bara fords RS modeller så är utbudet lite mer varierat
http://www.fordfair.co.uk/
European Ford Event hålls den 12 september i Landgraaf i holland nära gränsen till Tyskland
http://www.xrrs-club.nl/nl/page00004.asp
Lutar nog att åka till European Ford Event då det blir billigare med resa
bmwpower
2004-04-04, 19:32
Hmmm svårt val man vill ju åla på den träff som ger mest:rolleyes:
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.