Visa fullständig version : Elhissar
Originalet
2003-08-18, 12:18
Funderar på att montera elhissar på min Sierra.
Men är det bara att ta bort vevarna och montera dit hissmotorerna?
Hur mycket kan man få 2 såna motorer och en panel med knapparna för ungefär på skroten tro?
Jag har både hissar och knappar, men jag har inte vågat börja härja i dörrarna än men det verkar krångligt...
Originalet
2003-08-19, 00:04
Ok, har du kollat något om det bara är att sätta dit motorerna och om det är kablar dragna eller ej?
Det sitter ju en säkring i till elhissarna, men jag vet ej hur det är med kablar.
Jag har flyttat över dörrar med elhissar på en kompis bil och dragit kablarna, de styrs med en polvändning alltså plus minus på motorn så går de upp och minus plus på motorn så går de ner.
När jag kopplade in de så satte jag bara matarsrömen direkt på batteriet med en säkring så hissarna alltid går att köra.
Så det går bara två kablar till varge motor från knapparna och två kablar till batteriet.
Originalet
2003-08-19, 16:01
Ok, nä jag har kollat kopplingsschemat och kabeldragningen till elhissar är ju jättesimpel egentligen.
Men det svåra är ju att få dit motorerna kanske, om det ens går utan att bygga om. Om man vill ha kvar samma dörar.
FuNkster
2003-08-19, 17:19
Går alldeles utmärkt att få dit motorerna. Bara se till att flytta över hela mekanismen och att de kommer från rätt typ av dörr. 2 eller 4dörrars.
Originalet
2003-08-19, 17:54
Originally posted by FuNkster
Går alldeles utmärkt att få dit motorerna. Bara se till att flytta över hela mekanismen och att de kommer från rätt typ av dörr. 2 eller 4dörrars.
Hur mycket behöver man ta bort för att kunna sätta dit motorerna. Är det svårt, eller ser man det när man börjar skruva i dörren?
FuNkster
2003-08-19, 20:21
Det ser du nog redan om du skulle åka till skroten o kika på elhissarna där. Ganska enkelt men givetvis inte helt utan småpill o hjärna.
mvh
Patrick
Jaha, då kanske tillome jag vågar riva lite i dörrarna:D
FuNkster
2003-08-20, 14:36
Originally posted by Originalet
Hur mycket behöver man ta bort för att kunna sätta dit motorerna. Är det svårt, eller ser man det när man börjar skruva i dörren?
Det ser du tror jag. Bara att börja pilla sönder bilen. Bästa sättet att lära sej ju....;)
Originalet
2003-10-24, 01:08
Här kommer en GAMMAL tråd igen :)
Letar lite efter elhiss-motorer till framdörrarna. Måste de vara från en likadan?
Om det måste vara från just en Sierra? Om det måste vara från samma årsmodell m.m.
Tänkte ta mig en sväng till skroten och kolla nämligen.
Du bör nog ta från en sierra, sen vilken årsmodell spelar nog mindre roll
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.