Visa fullständig version : Följdtråd(Idessa kalla tider)
Varför låses denna tråd...Frågan lyder väl så här...Vem kan slå pingvinen längst???Svar=ex 527,2 meter slog jag...:confused: :mad:
MiniJensen
2004-01-23, 18:01
Originally posted by Slangen
http://www.voodoo-people.com/~daz/fun/pinguin.swf
Slangen
Jag ser ingen frågeformulering i detta. Var ligger kunskapsfrågan i detta?
Frågor och Svar är ett ställe där man kan få svar på sina frågorm, men sne kan man ju fundera på om det är nödvändigt att fråga vem som är bäst på det här onlinespelet, vem som kan dricka mest öl/äta flest pizzor o.s.v. o.s.v.
Dessutom finns det redan en tråd under Offtopic och är man medlem så är det fritt att diskutera där.
men har man inte tillgång till det så ska man inte få möjligheten till spelet?
Det är nästan som en undermedveten utprässning till medlemskap...
släpp loss lite nu det är lite hårt...
cossiehenke
2004-01-23, 21:45
Originally posted by stoffe
Detta är ett motorforum!
Dessa trådar hör hemma på OT delen.
Bli medlem istället så slipper du dessa bekymmer!
/ Henke
MiniJensen
2004-01-23, 22:07
Vi tvingar ingen att bli medlem. Om man blir medlem får man dock tillgång till mer på forumet än folk som inte är riktiga medlemmar. Jag anser inte att detta är fel.
Dessutom hindrar vi ingen från att sitta och spela spelet, vi bara stoppar folk från att fylla en forumdel som handlar om frågor och svar med en massa meningslösa resultat, det står att det inte är Offtopic.
Offtopic är ett ställe för saker som inte passar in någon annanstans på ett forum, jag tror inte att det bara är jag som anser att en tråd som i stort sett är en lista på resultat från ett onlinespel är "Ontopic".
Oj....sorry glömde att man inte fick skriva sådant....men just när jag fick den så tyckte jag att den var rolig.
Och då ville jag sprida detta vidare då man kanske behöver muntras upp när man skruvat på bilen i minus 18 grader och fingarna fastnar på metallen.
Så åter igen ber jag så hemskt mycket om ursäkt för detta.
Glömde att detta var unnat de som är medlemar.
Slangen
"God forbid that this would turn in to Zatzy or LunarStorm"
Originally posted by MiniJensen
Vi tvingar ingen att bli medlem. Om man blir medlem får man dock tillgång till mer på forumet än folk som inte är riktiga medlemmar. Jag anser inte att detta är fel.
Dessutom hindrar vi ingen från att sitta och spela spelet, vi bara stoppar folk från att fylla en forumdel som handlar om frågor och svar med en massa meningslösa resultat, det står att det inte är Offtopic.
Offtopic är ett ställe för saker som inte passar in någon annanstans på ett forum, jag tror inte att det bara är jag som anser att en tråd som i stort sett är en lista på resultat från ett onlinespel är "Ontopic".
Originally posted by cossiehenke
Detta är ett motorforum!
Dessa trådar hör hemma på OT delen.
Bli medlem istället så slipper du dessa bekymmer!
/ Henke
1. Jag är medlem! (Riktig medlem...)
2. Nu blev jag förbannad...
3. Jag har skickat ett förlag till er för typ 2-3 månader sen men har inte hört ett skit... (förväntade mig ett svar)
4. Ska inte ford intresserade få diskutera fritt och öppet om vad som helst?
Det finns så mycket Energi i fmcs forum men moderera inte sönder det...
5. jag har inte Pm´at hit och dit för jag har inget behov av att vara mer än någon annan...
Ser fram i mot en förbättring
MVH.
/Stoffe
Mr Niceguy
2004-01-24, 12:55
Jag fick förslaget!
Tro inte att jag lät de rinna ut i sanden!
Jag har lagt upp de för diskution i styrelse så tro inte att vi inte brytt oss om de........
Visst kanske jag har slarvat med svar till dig, okej de erkänner jag...
E de nått du vill diskutera mer om denna sak ta de via PM!
MEN en grej tycker jag man kan respektera,
De finns en anledning till att de finns regler på ett forum...
Och de behöver man inte diskutera hela tiden.
(Den sista delen är riktad till alla inge speciell!)
Men om det diskuteras hela tiden så kanske det är för att folk stör sig på det...
som sagt det finns massa energi på fmcs...
försör det inte!
Det är helt normalt att glömma ;)
nu har jag fått svaret.
cossiehenke
2004-01-24, 19:58
3. Jag har skickat ett förlag till er för typ 2-3 månader sen men har inte hört ett skit... (förväntade mig ett svar)
5. jag har inte Pm´at hit och dit för jag har inget behov av att vara mer än någon annan...
MVH.
/Stoffe
Tja
1. Hur många ggr ska man älta detta med OT?
2. Nu blev jag inte förbannad
3. Alla frågor som kommer in diskuteras
4. Tycker helt klart att man måste moderera ordentligt annars blir det "zatzy" ganska snart...
Finns större problem att behandla än OT delen!
Varje dag får man ändra trådar pga att folk inte kan läsa sig till hur det ska se ut när man startar en tråd (läs annonseringen).
Största problemet är att folk inte läser innan de postar trådar och att många skiter i att söka!
Tex:
Bara för ett tag sedan så var det 3st trådar på förstasidan i "allmänt" som handlade om "köpråd cossie"...
Hade inte varit så om man läst lite forumregler innan man postat...
/ Henke
Originally posted by cossiehenke
1. Hur många ggr ska man älta detta med OT?
3. Alla frågor som kommer in diskuteras
4. Tycker helt klart att man måste moderera ordentligt annars blir det "zatzy" ganska snart...
/ Henke
Anledningen till att det ältas är väl för att det verkar lite udda att det inte finns OT på öppna delen av forumet...
problemet med all modering blir nog bra efter ni har löst :rolleyes:
nej det är inte hårt. mer om varför kommer nedan.
MVH.
/Stoffe
1. jo jag vet
2. varför då?
3. det har diskuterats så som mr skriver
4. jo, men det finns gränser läs mer nedan
5. ???
Men om det diskuteras hela tiden så kanske det är för att folk stör sig på det...
som sagt det finns massa energi på fmcs...
försör det inte!
jo folk som INTE är medlemmar stör sig på det men som sagt tidigare läs nedan.
Anledningen till att det ältas är väl för att det verkar lite udda att det inte finns OT på öppna delen av forumet...
problemet med all modering blir nog bra efter ni har löst :rolleyes:
det är inte udda... flera seriösa och oseriösa forum som gjort likadant. inte bara bil forum
det sista förstår jag inte riktigt...
"God forbid that this would turn in to Zatzy or LunarStorm"
det är precis det som är anledningen till att det inte finns ett öppet OT på fmcs forum.
jag är såååå himmla less på allt jälka tjat om ett öppet ot. speciellt trodde jag att du stoffe skulle förstå det!!! du är endå med i lazzat och har varit med och sett vad som hänt och inte häln på zatzy.
varför har vi inte ett öppet OT? jo:
vi har sponsorer till klubben och speciellt blivande sponsorer som ni inte vet om som vi diskuterar med. dessa är lite seriösare laggda... bla så kontrolerar dalhems detta forum just nu för att se vad det är för klubb... dessa sponsorer vill inte se en massa skit och speciellt tuttar (cossie manden lade ut en kalender på nakna brudar för ett tag sedan) en massa påhopp höger och vänster (tex allen alias "fstr 10 u" som numera inte kan skriva på fmcs längre), bajs humor, osv osv osv...
vidare vill vi alla ha hit lite äldre folk, finns 2 st rs200 i bra rallyskick norr om sthlm som INGEN vet om (har alltid varit inlåst i garage) vars ägare och son som numera kör rally är uppe på nätet rätt ofta tex som inte skulle få för sig att titta in på ett "zatzy" men kanske på en seriös uppbyggd klubb. finns många sådana exempel där folk som är 40-70 år äger jätte trevliga bilar med enorma kunskaper, inte minst uppåt landet som kanske inte skulle uppskatta sådant som skulle vara offensligt för alla.
sedan har vi det som jag tycker är rent ut sagt dåligt:
hur kan det komma sig att ca 100 pers i detta nu är reggade som medlemmar på fmcs forum och hela 800 skiter i att betala för denna enorma källa av kunskap och gemenskap? jag säger in fy shäms på er som inte betalar men de som betalar adressen www.fmcs.nu och betalar för VB 2 forumet ska ha fördelar. de om inte betalat ett öre har därmed inget att komma med tycker jag för de snyltar om man får vara så elak och säga så... uppfatta detta på rätt sätt nu, jag har inget emot de som inte är medlemmar i fmcs men om de kommer och klagar på att de blir modererade på ett forum som de inte har gjort något för ekonomiskt och om de inte gillar hur forumet är uppbyggt, synd då säger jag....
dessutom skulle ett ot kräva ännu mera moderation än alla forum tillsammans... det vet jag av mina erfarenheter... vist är det kul när ett ot forum vägxer mer än tex ett allmänt forum på ett bil forum... det säger rätt mycket om vad forumsmedlemmarna är inriktade på... eller hur?
OT kommer alldrig att finnas öppet på fmcs. (punkt)
Kloka ord!
Jag har varit medlem ett bra tag nu och jag blev inte medlem för rabbaterna eller banåkning, har inte utnytjat något av dem.
Anledningen att jag blev medlem var att jag ville stödja klubben och forumet, skulle gladeligen betala medlemsavgiften enbart för forumet.
tack! en som tänker rätt... även om du inte tänkt köra på banträffarna så kan du ju komma endå! det är säkert flera som inte har något emot att ta med en fmcs:are i bilen på bana...
mvh C
Det känns den som vill komma med förlag till klubbens framtid blir gnälliga och jobbiga...
Christian du om någon i fmcs borde veta att jag är inte är en gnällig snubbe.
Men jag blir putt när man blir bortviftad som en jobbig fluga.
Kan fmcs styrelse fundera på hur ni ska utveckla klubben,
mer finns i pm´t som Christian fick.
Nu har jag gjort mig ovän med alla och allt bara för att jag inte vill att klubben ska tappa användare...
jag kan vara din kompis ;)
Det känns den som vill komma med förlag till klubbens framtid blir gnälliga och jobbiga...
Christian du om någon i fmcs borde veta att jag är inte är en gnällig snubbe.
Men jag blir putt när man blir bortviftad som en jobbig fluga.
Kan fmcs styrelse fundera på hur ni ska utveckla klubben,
mer finns i pm´t som Christian fick.
Nu har jag gjort mig ovän med alla och allt bara för att jag inte vill att klubben ska tappa användare...
du har värkligen inte gjort dig ovän med någon, jag ser dig som en vän, men detta har diskuterast åtskilliga ggr i styrelsen och bla jag har nästan legat somnlös över denna sak ibland.
men när man vet hur det kan gå, hur vissa sköter sig på ett ot, vad sponsorer tycker om det hela om det som kommer skrivas där och de kommer att stödja eftersom de är sponsorer för fmcs, modererandet som kommer att behövas, osv osv så ser jag med de andra ingen annan utväg.
de som är medlemmar har fått ett ot som används varje dag. på detta sätt går det att kontrolera, och ingen kan gömma sig bakom sitt ip nummer heller då alla vet vilka alla är, och det finns riktiga namn på alla (tänker på uberdriber nu dsv allen som inte vågade stå för att det va han som va uberdriber)
sedan att det kanske skulle gå dåligt för fmcs? det tror jag värkligen inte, post och trådar ökar i antal per vecka för var vecka som går, nyreggade medlemmar kommer till fmcs hela tiden, medlemsansökningar dimper ner i cossie_sl00p:s brevlåda varje dag nästan, vi har hela 3 banträffar att erbjuda medlemmarna nästa år, gratis dessutom!, träffarna i landet går bra förutom i instängda sthlm där ingen "har tid" att komma och många är upptagna.
jag tycker att det går bättre för fmcs än vad det någonsin har gjort. och med tanke på de pm, mail, sms och tele samtal jag får ibland så tycker andra det oxå... det finns tom folk på detta forum som tycker att vi borde vara ännu mer hårda på saker på forumet... men nivån vi ligger på verkar bra för tillfället...
mvh C
Ge er nu!
Jag bad ju om ursäkt för inlägget!
Inget OT jag vet det.
H/Slangen
Ge er nu!
Jag bad ju om ursäkt för inlägget!
Inget OT jag vet det.
H/Slangen
vi klagar inte på dig! :) alla kan göra misstag någon gång... vi diskuterar bara vidare.... om alla 1000 personer på fmcs forum som är reggade skulle läsa reglerna skulle allt vara mycket enklare är en tanke i mitt huvud just nu...
mvh C
Vill bara tillägga att en klubb är mer än ett forum, visst är det en mötesplats där man kan ha kontakt med alla runt om i landet men är det ite trevligare att träffa alla istället för att sitta å känna varandra efter deras nick??
Cossie_sl00p
2004-02-03, 17:07
Originally posted by Persson
Kloka ord!
Jag har varit medlem ett bra tag nu och jag blev inte medlem för rabbaterna eller banåkning, har inte utnytjat något av dem.
Anledningen att jag blev medlem var att jag ville stödja klubben och forumet, skulle gladeligen betala medlemsavgiften enbart för forumet.
Precis vad jag också tycker, forumet är värt guld.
Man har fått otroligt mycket goda råd här inne... så ja har väldigt svårt att klaga.
Originally posted by Ripper
Vill bara tillägga att en klubb är mer än ett forum, visst är det en mötesplats där man kan ha kontakt med alla runt om i landet men är det ite trevligare att träffa alla istället för att sitta å känna varandra efter deras nick??
Håller med, det vore skitskoj om fler kom på träffarna och umgicks "på riktigt". Nu ska jag vara den förste att erkänna att jag har varit dålig på att komma själv men det har anledningar som inte hör hit. Tyckte kvällen på Viper Room var guld.
Forumet är jättebra som kunskaps- och informationskälla, sen att det finns en OT-del bara för medlemmar tycker jag inte är mer än rätt.
Tycker styrelsen verkar ta det hela på allvar även om informationen från den är lite bristfällig... Fast vill man veta nåt kan man ju alltid fråga, via pm eller telefon.
Mvh F
Cossie_Dude
2004-02-04, 09:27
en liten fråga ba.. Asså om den där Länken.. Har nån fått pingvinen över 600m??
Anders
MondeoSi
2004-02-04, 15:58
593,5
va bra att folk inte kan hålla sig alltså.... *låser*
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.